Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lailapri schreef:Ik ga ook even volgen. Ik verwacht zelf een veulen uit een enkel dun (vos) moeder en enkel dun (perlino) vader. Ik hoop op minimaal 1 dun gen. Maar wie weet twee. Moeder is een e pony en vader een d pony.
Maar goed inmiddels gaat het over het crème gen en daar heb ik ook interesse in.
HopeMyDay schreef:lailapri schreef:Ik ga ook even volgen. Ik verwacht zelf een veulen uit een enkel dun (vos) moeder en enkel dun (perlino) vader. Ik hoop op minimaal 1 dun gen. Maar wie weet twee. Moeder is een e pony en vader een d pony.
Maar goed inmiddels gaat het over het crème gen en daar heb ik ook interesse in.
Enkel dun perlino??
Perlino is dubbel creme, komt geen dungen aan te pas?
xAnthea schreef:Ik denk dat ze bedoeld dat de vader perlino dun van kleur is. Ik geloof dat dat Casanova Du Bois is, die heeft iig een aalstreep en is perlino van kleur als ik me niet vergis
crazycactus schreef:xAnthea schreef:Ik denk dat ze bedoeld dat de vader perlino dun van kleur is. Ik geloof dat dat Casanova Du Bois is, die heeft iig een aalstreep en is perlino van kleur als ik me niet vergis
Die aalstreep kan ook countershading zijn, qua voorouders zie ik geen wildkleur achter Cassanova zitten, of is hij getest op zijn kleur?
crazycactus schreef:xAnthea schreef:Ik denk dat ze bedoeld dat de vader perlino dun van kleur is. Ik geloof dat dat Casanova Du Bois is, die heeft iig een aalstreep en is perlino van kleur als ik me niet vergis
Die aalstreep kan ook countershading zijn, qua voorouders zie ik geen wildkleur achter Cassanova zitten, of is hij getest op zijn kleur?
Peterina schreef:friesiszwart schreef:weet iemand een hengst, minimaal 1.60 mtr met het dubbel dun gen?
Er bestaan geen homozygoot dun gekleurde warmbloed hengsten ... ggk of niet.
Trouwens er is maar een rijpaard-maat-warmbloed fokker in Europa die 'fokt' met meerdere generaties (opbouwend) Dun.
Misschien een Henson hengst ... in Frankrijk, 'nieuwe' ras met zijn oorsprong in Fjord ... de 'grote' zijn net tegen 160 cm.
kwita schreef:Peterina schreef:
Er bestaan geen homozygoot dun gekleurde warmbloed hengsten ... ggk of niet.
Trouwens er is maar een rijpaard-maat-warmbloed fokker in Europa die 'fokt' met meerdere generaties (opbouwend) Dun.
Misschien een Henson hengst ... in Frankrijk, 'nieuwe' ras met zijn oorsprong in Fjord ... de 'grote' zijn net tegen 160 cm.
waar kan ik meer over deze Hanson vinden?, kan geen frans?
maar wel heel geinterresseerd!
dit is een die die ook in Engels beschikbaar iskeona schreef:Cream on top.(spring paard)
Ice cream RS (lusitano)
Cambiar schreef:keona schreef:Cream on top.(spring paard)
Ice cream RS (lusitano)
Ik ben nieuwsgierig, wie is Ice Cream RS? Is hij Dun kleurig?
Trouwens, homozygoot voor dun zijn de prachtige sorraia's, bvb de ongelofelijk mooie Dove van Lusitano Chiron.
keona schreef:http://lusitanovrienden.com/index.php/keuring/#!
Even snel iets voor je gevonden, staat een heel klein stukje over hem. Misschien helpt dat je verder?