3G Camera op stal, kosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 23:06

Ik heb nog niet kunnen proberen. Heb een beetje ruzie met de camera :') Hij doet het wel, maar die instellingen.... _-:(

Maar ik las idd dat 30 euro al snel op is met streamen... 8 Minuten las ik ook al voorbij komen. Ben dus bang dat 3G echt niks word.

Wel zag ik dat Marktplaats een aanbieding heeft voor een repeater voor 20 euro, dus denk dat ik voor de zekerheid toch zo'n ding erbij neem en dan kijk of ik hem toch op wifi kan doen en dan als de wifi lastig doet, dat ik voor nood de 3G in kan schakelen.

Of evt toch met een mobiel met die app. Maar wil het liefst veel kunnen kijken en dat is op zo'n manier bijna niet te doen kwa kosten %)

laraxXxemma

Re: 3G Camera op stal, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:35

Kan je niet overleggen met de stalbaas dat jij zo'n repeater aanschaft op jou kosten? En mocht het echt bevallen dat ze hem eventueel overnemen zodat jullie altijd wifi hebben op stal (lijkt me als pensionstal een groot voordeel). Bevalt het niet dan gaat na de dracht van je paard dat ding weer weg, daar houden zij dan niks aan over.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 07:44

8 minuten is wel heel weinig haha. Wat je wel kunt doen is alarm aanschaffen/huren en dan kijken als het alarm af gaat en als je net gaat slapen. Ik zit midden op een weiland, maar wil er toch alles aan doen dat mijn veulens gezond ter wereld komen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:00

Met die at home app valt het verbruik mee. Hij zendt alleen lage kwaliteit. Hij wordt dus ook niet heel warm, gypsy. Kan zeker geen kwaad, zelfs al zou je hem echt midden in het hooi leggen :+ Je zou hem natuurlijk voor de zekerheid nog in een plastic doos kunnen doen, en een gaatje erin boren waar je de camera tegenaan duwt. Dan is ie ook beter beschermd tegen vocht en stoten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:06

Ah oké, heb ook samen met vriendlief naar alternatieven zitten kijken, maar voor ik camera's ga kopen wil ik wel eens weten of ik echt zo vaak kijk.
Dan ga ik vanmiddag misschien even een kaartje halen voor m'n oude telefoon.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:56

Zelf zat ik wel echt als een gek 4-5 keer per nacht op de camera te kijken, maar het was voor ons (pony en ik) beide het eerste veulen dus daarom misschien ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:06

Ik val ook even in. Zie dat je al een 3G camera hebt gehaald en nu een wifi repeater, maar hoe groot is de afstand? Al aan gedacht om gewoon een lange UTP kabel naar de stal te trekken?
Wij hebben op stal een 60m lange kabel (geloof nog geen drie tientjes) naar de schuur. Nooit gedoe met instabiel/wegvallend wifi ofzo.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:25

AniekR schreef:
Ik val ook even in. Zie dat je al een 3G camera hebt gehaald en nu een wifi repeater, maar hoe groot is de afstand? Al aan gedacht om gewoon een lange UTP kabel naar de stal te trekken?
Wij hebben op stal een 60m lange kabel (geloof nog geen drie tientjes) naar de schuur. Nooit gedoe met instabiel/wegvallend wifi ofzo.

Hier ook kabel en een camera van de Aldi. Voor nog geen €50 heb ik nu al 4 jaar camera plezier. Straks in ons nieuwe huis leg ik ook gewoon een kabel naar buiten in de spannende tijd. Ik heb ook een app dat ik overal kan kijken, bevalt mij erg goed. Volgende week gaat de camera hier weer online.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 22:56

De afstand is niet zo heel groot volgens mij, maar weet niet precies hoe ver het is. Maar is nog wel iets om naar te kijken! Tijd begint wel te dringen, dus ga morgen iig tijdelijk de 3G camera op stal zetten :Y)

Ik weet ondertussen dat de kosten van 3G afhangen van de kwaliteit.. Moet dus even kijken welke kwaliteit er minstens nodig is om te kunnen zien wat er in de stal gebeurd. Maar dit zou dan voor 6GB zijn;

- 12 Mbps: 66 minuten
- 64kBps: 26 uur

Ik hoop dus dat ik in de buurt van die 64KBPS kan blijven :') Bij Lebara heb je nu een actie, als je 3GB koopt voor 20 euro, dan krijg je 6GB. En dan 5 euro voor een kaartje bij de kijkshop.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:02

Nadeel is alleen dat het bereik niet zo goed is. Mij is aangeraden om vodafone te pakken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 23:10

Oh, nouja we gaan het zien; Heb 6 GB gekocht bij Lebara. Besloten dat ik een mobiel ga ophangen... Dat blijkt toch het makkelijkst te zijn. Die kan ik namelijk makkelijker op wifi proberen, zonder eerst op de router aan te sluiten etc. En als het dan niet lukt, zet ik hem makkelijk over op 3G.

Gebruik de app ''Alfred''. Je zet de app op een mobiel, je klikt op gebruiken als camera, logt in op gmail, klaar. Dan zet je de app ook op een andere mobiel en stel je die in op gebruiken als kijker, logt in op dezelfde gmail en je kunt kijken.

Maar grootste voordeel. Ga naar; Alfred.computer, log in met dezelfde gmail en je kunt via de laptop kijken! :) Je kunt dan op afstand het lampje van je mobiel aanzetten. Super handig :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:12

Telefoon heb ik ook overwogen, maar leek me niet zo geweldig en vind het fijn dat ik gewoon kan draaien enzovoorts. Ik heb hem gewoon in laten stellen dus plug And play :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 23:19

Voor mij is het ook, omdat het niet anders lukt momenteel.. Had liever m'n camera daar neer gezet. Maarja, ze is 5 maart uitgerekend en het is een maiden, dus moet iig morgen echt iets op gaan hangen. In de tussentijd verder kl*ten met m'n camera en als dat lukt dan doe ik die alsnog.

Ze heeft echt nog niks aan uier, dus tot nu durfde ik het nog wel aan, maarja nu nog 10 dagen te gaan... :=