Duitse paardenrassen, wie heeft er een duits paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lliisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:55

Zuiver Holsteiner merrie, wordt in mei 9, wel veel karakter en zeker niet de makkelijkste. Maar gaat er in het parcours wel echt voor.

mala26

Re: Duitse paardenrassen, wie heeft er een duits paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:34

Mijn eerste merrie was een Trakhener, was wel echt een dame zeg maar. Eerst heel afstandelijk, duidelijk in wat ze wel en niet accepteerde, was wel echt een "bloed" paard maar werd uiteindelijk wel mijn beste vriendinnetje. Maar ze mocht je of ze mocht je niet. en op der 19de zagen haar benen op de foto er nog uit als van een goeie 5 jarige, niks aan op te merken.

2de paard was een holsteiner, super super super braaf paard. Stukken makkelijker dan de Trakhener haha. Inderdaad spring gefokt meer gelijkmatiger van karakter maar kon je der wel heet en fel maken. Was ook wel een dame hoor maar dat had in het begin voor te maken met hoe ze was op gevoed ( of nou ja het gebrek daar van) Maar die had zoveel vertrouwen in mij dat alles wat ik zei gewoon goed was.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:49

Hier een Duitse, ook echt uit Duitsland.
Haar eigenaresse studeert twee jaar (minstens) in Nederland en haar lieve Holsteiner staat hier nu ook, ik ben de gelukkige die haar helpt met rijden en verzorgen. Afstamming zal ik even vragen. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heet Santana, is een veertienjarige holsteiner merrie met een stokmaat van 1.76 en heeft 1.30m gesprongen. We zijn haar spieren nu weer aan het opbouwen, sinds kort wordt er weer met haar gesprongen. Ik doe alleen balkwerk wbt springen, ben niet zo'n springer. Rijd vooral dressuur en longeer en wandel haar. :j
Ze is een ontzettend lief en nieuwsgierig paard! <3
[PP] [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

@san4nie, die van ons lijken nog behoorlijk op elkaar, grappig! Scheelt alleen wel 20 cm.