Hengst voor Rubiquil x Sultano x Ravel STV merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:10

misterA schreef:
Om nog even op de bijdragen van de geachte heer Teletekst terug te komen. Mijn adviezen zijn aan de t.s. gericht, niet aan u. Het zou u sieren om zelf eens met een suggestie te komen. Neem een voorbeeld aan Elisa 2 die vrijwel bij elk topic heel serieus op zoek gaat naar een passende hengst. Daar heeft de betreffende fokker wat aan. Chapeau Elisa!!

:o *bloos* dankje misterA

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:23

Dus een hengst die in het verrichtingsonderzoek braaf loopt en als 5 jarige continu op zijn achterste benen gaat staan moeten we dan maar gewoon pakken?
Wat een kul, je neemt mee wat je weet, je neemt mee wat je belangrijk vindt voor jezelf en je neemt mee wat je ziet, rijderij valt veel doorheen te kijken als je bij het losrijden gaat staan ipv op de tribune gaat zitten.

Op elk forum moet wat tegengas gegeven worden, anders is het eenrichtingsverkeer, er is tenslotte ruimte voor discussie neem ik aan. Suggesties op wat foto's en woorden van eigenaren in het algemeen daar kan ik weinig mee.

Als je er nu nog Elisa2 bij wilt betrekken , het is noemenswaardig dat ze er het enthousiasme en de tijd en de uitleg voor sommige mensen insteekt _/-\o_ :j Helaas voor mijn gedachte komen we 90% van de tijd wel bij dezelfde hengsten uit...

Laten we het erop houden dat iedereen verder gaat met waar zij/hij zich lekker bij voelt, ik ook :)

petraaken

Re: Hengst voor Rubiquil x Sultano x Ravel STV merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 20:02

Hoe interessant ook jullie komen wel niet met hengsten aan. Ik heb het een paar jaar niet zo nauw gevolgd omdat we toch niet konden fokken dus ben niet zo op de hoogte van de laatste lichtingen. Verder neem ik sinds het gedoe van het laatste verrichtingsonderzoek die punten qua rijdbaarheid wel met een korrel zout hoor bij het kwpn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:30

For Gribaldi dan?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:19

Elisa2 schreef:
Ik zat nog te denken aan een chique duitse hengst met goede bovenlijn voor deze merrie.

Welke dan? :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:37

Ik zat te denken aan een hengst met Donnerhall bloed, omdat Dreamcatcher de bovenlijn zo verbeterd heeft van deze merrie.

Een hengst die mij opgevallen is en erg goed in elkaar lijkt te zitten en te bewegen is deze: http://bluehors.dk/NL/Hengsten/Dancetto.aspx

Maar dat is nog een jonge hengst, dus verder weinig informatie over te vinden.

Om bij het nrps te blijven, Fideniro vind ik een opvallende beweger en de hengst lijkt erg goed in elkaar te zitten.

Meer "bewezen" hengst..maar alleen nog maar dv denk ik : Don Romantic

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 12:51

Fideniro hebben we al mogen schrappen. Hij is verkocht en staat momenteel niet ter dekking (of dat ooit nog komt vrees ik voor). Dat is me deze week bevestigd van de vorige eigenares via mail.

Dancetto ga ik eens bekijken. Ik heb al gemaild naar Blue Hors voor hun nieuwe katalogus en eventueel een dvd als ze die hebben.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 12:58

Tjee ze vragen voor Dancetto wel al behoorlijk dekgeld voor zo'n jonge. 1000 euro excl BTW. :oo

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:01

Dancier dan? Zijn vader.. die fokt echt fijne paarden..

Danciano is ook fijn! Maar wel dv..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:39

Denk dat er dit voorjaar wel leuke nieuwe hengsten voor je bij zitten, Petraaken. Op 5 maart :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 11:53

Normaal gezien gaan we gaan kijken op 5 maart. ER zitten een paar tussen met interessante bloedlijn. Verder doen we ook nog enkele hengstenshows. Wordt een paar drukke maanden dit voorjaar.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:05

En een hengst als Flatley (furst piccolo x ehrensold x dilettant) zou dit wat toe kunnen voegen bij deze merrie?

Andere opties
Fahrenheit
Giovanni

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:23

Wat vind je van Ferguson? Die voldoet volgens mij voor een groot deel aan je wensen. Is ook nog eens vrij van veelgebruikt Nld bloed.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 09:20

Fahrenheit past qua bodybreedte niet bij deze merrie voor de rest ben ik helemaal fan van die hengst.