En ja, ook dat is mogelijk. Ik heb een silver bruine hengst gefokt uit een heel mooi oud lijntje.

Wat betreft het bont:
Samber was de enige bij het KWPN en bij het NRPS had je Ed King Hill maar dat was Samberbloed.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)Coloured schreef:[***] heeft een prachtige valk Negro! merrie die de kleur heeft meegekregen via de groninger moederlijn wegkomend ik dacht bij de groningerhengst Rebus (1942) Uniek omdat er niet het saddlebredbloed in zit maar alleen prachtig klassiek bloed. (is mijn mening dan hè)

En bij dat laatste (nodige generaties WB GGK hengsten) wringt heel vaak het schoentje bij 'kleur' fokken binnen de warmbloeden. Peterina schreef:Een 'kleur' merrie, en daarbij bedoel eentje met 1x of 2x creme, is goud waard ... des de meer als zij een volledig warmbloed pedigree heeft met de nodige generaties wb ggk hengsten kan meebrengen.
Peterina schreef:Tja, maar er zijn ook andere redenen voor prijsbepaling.
Coloured schreef:Peterina schreef:Tja, maar er zijn ook andere redenen voor prijsbepaling.
Ik bedoel maar aan te geven dat die fokmerries echt niet allemaal peperduur zijn. Je moet ze alleen tegenkomen en die kans is heel klein. Ze zijn zo goed als allemaal uitgestorven.
Sakura789 schreef:Voor bovenstaand zul je denk ik op zoek moeten. Mijn gevoel (en als ik zo in de landerijen kijk, met name in Groningen), zijn er best nog wel wat waardevolle merries in de omloop alleen zullen deze vredig in de weide grazen. Wat ik wel van kennissen heb gehoord van de afgelopen jaren, is dat ze hun Groninger paarden moeilijk kwijt konden en bijna 'weggegeven' hebben. Ik weet niet hoe de markt op dit moment is, maar dat is natuurlijk niet echt een impuls om te fokken. Je kunt nog zo liefhebber zijn en graag alles houden, maar daar zit voor de meesten wel een limiet aan.
chinou schreef:Wat vinden jullie van deze hengst, mooie bloedlijn en apart kleurtje.
https://www.facebook.com/emmydejeu/post ... 1217932048
. Pinda_Dipje schreef:Even los van de discussie: Ik zou een moord doen voor een El Rosso nazaat. Even los van het fokkerij aspect: Drie nakomelingen gekend waarvan eentje zelf 12 jaar op stal gehad (roan bruin) en één van de fijnste dieren die ik ooit heb gehad. Helaas niets meer van over voor zover ik weet.