Welke hengst voor Rousseau merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:19

Ik gooi alleen maar een balletje op. Dus schiet er maar op als t niet zou passen.

Googel zou dat niet kunnen passen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:24

x_tico schreef:
Gelders is iets wat me ook wel trekt hoor. Wat vinden jullie van de nieuwe jaargangs hengst Imposant?

Vader van Imposant, Danser heeft en geeft een sterk achterbeen en Danser is een Sander uit een Ahoy moeder. Ahoy geeft ze heel braaf. Hij komt uit een Elegant merrie. Die geeft ze best heet maar braaf en werkwillig.

Ik denk dat als jij Imposant een leuke hengst vind dat zeker kan overwegen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 06-12-16 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:26

GJ9 schreef:
Prachtige merrie! Ik zie ook vooral type Rousseau terug. Als het mijn merrie was had ik er een mooi Gelders veulen uit gefokt :D

Van de Totilas nakomelingen zou ik zeker voor Toto gaan, en niet voor de andere twee die hier genoemd worden. Vanwege het luchtzuigen niet, maar ook vanwege het type niet: smalle pootjes, ponyvoetjes, smalle lijven. In mijn ogen zonde van het mooie sterke stoere type dat jouw merrie heeft, jouw merrie is tenminste echt een paard.

Niet om het 1 of ander maar ga eens naast Toto en Trafalgar staan en kijk dan wie er het meeste massa heeft...

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:56

x_tico schreef:
Gelders is iets wat me ook wel trekt hoor. Wat vinden jullie van de nieuwe jaargangs hengst Imposant?

Onwijs fijn karakter, beter kan je je niet wensen. Altijd blij, zin om aan het werk te gaan, heeft hij uit zn moederlijn, die paarden werken zich dood voor je.
Sterk en actief achterbeen, veel wit. Souplesse is enige van je lijstje wat je meer bij bepaalde dressuurhengsten zal vinden, al weet ik er niet veel met ook een koel karakter. Voor een Gelderse heeft hij zat souplesse hoor, maar het is niet zo'n elastiekje dat zichzelf dubbel vouwt als je stelling vraagt ;)

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:07

cjb schreef:
Ik gooi alleen maar een balletje op. Dus schiet er maar op als t niet zou passen.

Googel zou dat niet kunnen passen

Heb even door gezocht en zie dat deze verkocht is naar het buitenland.
Weet iemand of hij wel beschikbaar is?

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:49

GJ9 schreef:
Prachtige merrie! Ik zie ook vooral type Rousseau terug. Als het mijn merrie was had ik er een mooi Gelders veulen uit gefokt :D

Van de Totilas nakomelingen zou ik zeker voor Toto gaan, en niet voor de andere twee die hier genoemd worden. Vanwege het luchtzuigen niet, maar ook vanwege het type niet: smalle pootjes, ponyvoetjes, smalle lijven. In mijn ogen zonde van het mooie sterke stoere type dat jouw merrie heeft, jouw merrie is tenminste echt een paard.

Toto geeft ze over het algemeen wel 'fijn'
maar geef je wel gelijk dat van de 3 totilas nakomelingen ik ook voor toto zou zijn gegaan voor deze merrie.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:24

High Five zou ook in je lijstje kunnen passen :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:46

TS gaat van Apache en Tusch naar Gelders met haar smaak....
Maar kwa type en mogelijkheden en doorgaans ook bewegingsafloop zit daar wel een wereld van verschil tussen (zou daar tussen moeten zitten).

TS, wat hoop je nu echt over 4-5 jaar op stal te hebben?
Misschien is het handiger dat je eerst je fokdoel iets duidelijker voor jezelf formuleert, alvorens alle losse hengsten te overwegen.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 11:00

Dees schreef:
TS gaat van Apache en Tusch naar Gelders met haar smaak....
Maar kwa type en mogelijkheden en doorgaans ook bewegingsafloop zit daar wel een wereld van verschil tussen (zou daar tussen moeten zitten).

TS, wat hoop je nu echt over 4-5 jaar op stal te hebben?
Misschien is het handiger dat je eerst je fokdoel iets duidelijker voor jezelf formuleert, alvorens alle losse hengsten te overwegen.

Is het een probleem dan dat ik alle opties open hou? Mijn bedoeling van dit topic is om een passende hengst te vinden, of dat nou Gelders is of iets met heel veel bloed.. als het past dan past het en zelf heb ik me hier nog nooit zo in verdiept en daarom vraag ik hier hulp. Een fijn dressuurpaard fokken vind ik belangrijk, maar hoe staat nog helemaal open en daarom vraag ik jullie advies :). Tot nu toe vind ik Imposant en Toto het interessants voor nu. Maar wel 2 heel verschillende paarden..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:06

Toto staat ook op mijn lijstje. Aangezien Totilas uit een klein fokkende lijn komt is de maat wel iets om rekening mee te houden. Nu hebben we en aantal Totos in de opfok staan, allemaal boven gemiddeld groot...
Totilas zelf ook overwogen?

Jovibo

Re: Welke hengst voor Rousseau merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:59

Onze toto is inderdaad ook aardig aan de maat, en moeders is niet bijzonder groot (1.68) denk dat je niet echt bang hoeft te zijn met de maat bij toto, totilas zelf daarentegen heb ik al wel wat kleintjes van.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 19:13

Mijn totilas is rond de 175 en 5 jaar dus ook aan de maat! Totilas zelf is indd ook wel interessant om naar te kijken!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:09

Fokken zonder visie is (imo) niets anders dan vermeerderen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:27

Geweldige merrie, echt mijn smaak!
Denk dat je bij haar vooral op het wat steilere achterbeen moet letten, verder lijkt mij op haar zelf op exterieur niet zoveel aan te merken. De combinatie met een wat platter kruis (Imposant) zou ik daarom niet aandurven.

Ik zou geloof ik ook richting Totilasbloed gaan.