Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
R12312 schreef:Best grappig, want de lijn waaruit Henkie komt, zijn allemaal paarden waarbij ik denk: Mwah, zouden net een tandje korter mogen in het lijf. Henkie is echt de uitzondering. Zijn nakomelingen bevestigen dat ook.
Daarom zou ik het op deze merrie best aandurven. Je bent niet de wereld aan dekgeld kwijt en je moet toch eerst maar eens zien hoe deze merrie fokt.
Joysieee schreef:Feel good spreekt ons in ieder geval aan, de rest gaan we nog eens nader bekijken. Henkie vinden we niet zo, krijgen we geen 'wauw' gevoel bij..
Das best grappig 
R12312 schreef:Joysieee schreef:Feel good spreekt ons in ieder geval aan, de rest gaan we nog eens nader bekijken. Henkie vinden we niet zo, krijgen we geen 'wauw' gevoel bij..
Tuurlijk is het geheel persoonlijk, maar ik weet dat de hele subtop Henkie een once in a lifetime paard vinden. En dat vinden jullie geen wauw gevoel erbijDas best grappig
Maar als je gevoel zegt van niet, doe het dan zeker niet voor ons.
Eefjahh schreef:Feel Good komt van Contango en Contango is een optie geweest voor de moeder van Baila, Winner! Helaas zit er een vervelende regeling aan als je hengsten veulens krijgt.
Later vielen we voor Feel Good voor Winner. Helaas is het er hier niet van gekomen.
Maar Feel Good is zeker een gave optie!
Change3x schreef:Ieder mens heeft een andere smaak toch.
Joysieee schreef:Onze smaak is zeler niet ontwikkeld! We doen het allemaal puur op gevoel en het is dan ook de bedoeling om gewoon een leuk veulen te fokken, wat echt geen enorme topper hoeft te zijn als eerste veulen. Waarschijnlijk houden we het ook nog eens zelf.
Zijn er hier ook mensen thuis in Duitse hengsten? Daar horen we ook goede dingen over.
janderegelaa schreef:Joysieee schreef:Onze smaak is zeler niet ontwikkeld! We doen het allemaal puur op gevoel en het is dan ook de bedoeling om gewoon een leuk veulen te fokken, wat echt geen enorme topper hoeft te zijn als eerste veulen. Waarschijnlijk houden we het ook nog eens zelf.
Zijn er hier ook mensen thuis in Duitse hengsten? Daar horen we ook goede dingen over.
Je kunt net zo goed proberen een topper te fokken. Een slechte eet niet minder voer namelijk.
Loesly90 schreef:Henkie is zeker goede optie. Heeft zich goed bewezen en gelders bloed is echt niet verkeerd. Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook doe. Je krijgt er beweging van en over het algemeen koele paarden. Heerlijk.
Ik heb een 4-jarige ApachexJazzxGoudsmit, die is zo koel, niemand die het gelooft. Ook een JazzxGoudsmit, FlorencioxGoudsmit en een UphillxJazzxGoudsmit.
Helaas is mijn Gelderse moederlijn nu overleden. Ik wil uiteindelijlk wel weer opnieuw gelders bloed toevoegen. Wel uitkijken dat hij niet te klassiek wordt, weer lastig met hogere dressuur ivm plat kruis.
Een apache of Toto jr. wellicht?
Joysieee schreef:Hallo,
Mijn moeder en ik denken er al een tijdje aan om een veulen te fokken van onze merrie Baila.
Baila is een 10-jarige Krack C x Whinny Jackson merrie van 1.64m. Stap iseen sterk punt, draf is ook prima maar mag wat losser, en vooral haar galop kan een stuk lossiger. Ze is niet erg opwaards gebouwd dus ook dat kan beter. Verder is het een enorm heethoofd ohz, dus dat kan ook verbeterd worden. Het liefst willen we een wat groter paard fokken, dus dat de hengst maat doorgeeft is ook belangrijk. Ten slotte is ze erg kort qua rug in verhouding met haar hals, die weer aan de lange kant is.
We zijn op zoek naar een (jonge) dressuurhengst die het volgende kan toevoegen:
- maat
- meer lossigheid en kracht in draf en galop
- een bouw die wat meer opwaards is
- wat meer lengte in de rug
- rustiger onder het zadel
Een standfoto zal ik nog opzoeken/maken.
[ [url=m/MZG2RX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben benieuwd!
Joysieee schreef:Hennesy vinden we ook zeker een mooie! Hij is ons al vaak opgevallen in de IDS, mooi wat langer en opgericht én een goede galop.
Zelf is hij niet zo groot, maar ik weet niet hoe hij fokt qua maat. Verder kan hij natuurlijk nog wat doorgroeien. En zijn bloedlijnen, De Niro x Jazz x Ulft, fokt dat niet heethoofdig ohz?

Mijn RD kan (kon, is met pensioen) bewegen als geen ander. Heb er vaak biedingen op gehad maar niet willen verkopen.