Dressuurhengst voor Krack C x Whinny Jackson

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Re: Dressuurhengst voor Krack C x Whinny Jackson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:33

Feel Good is geen verkeerde keuze denk ik. Hij vergroot duidelijk, maar is geen bewegingswonder. De stap is een aandachtspunt, maar de galop kan hij zeker verbeteren. Qua karakter zit het denk ik ook wel goed.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:42

Feel Good komt van Contango en Contango is een optie geweest voor de moeder van Baila, Winner! Helaas zit er een vervelende regeling aan als je hengsten veulens krijgt.
Later vielen we voor Feel Good voor Winner. Helaas is het er hier niet van gekomen.
Maar Feel Good is zeker een gave optie!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:29

R12312 schreef:
Best grappig, want de lijn waaruit Henkie komt, zijn allemaal paarden waarbij ik denk: Mwah, zouden net een tandje korter mogen in het lijf. Henkie is echt de uitzondering. Zijn nakomelingen bevestigen dat ook.

Daarom zou ik het op deze merrie best aandurven. Je bent niet de wereld aan dekgeld kwijt en je moet toch eerst maar eens zien hoe deze merrie fokt.

Precies dit dus +1

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:33

Joysieee schreef:
Feel good spreekt ons in ieder geval aan, de rest gaan we nog eens nader bekijken. Henkie vinden we niet zo, krijgen we geen 'wauw' gevoel bij..

Tuurlijk is het geheel persoonlijk, maar ik weet dat de hele subtop Henkie een once in a lifetime paard vinden. En dat vinden jullie geen wauw gevoel erbij :D Das best grappig :D

Maar als je gevoel zegt van niet, doe het dan zeker niet voor ons.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:35

R12312 schreef:
Joysieee schreef:
Feel good spreekt ons in ieder geval aan, de rest gaan we nog eens nader bekijken. Henkie vinden we niet zo, krijgen we geen 'wauw' gevoel bij..

Tuurlijk is het geheel persoonlijk, maar ik weet dat de hele subtop Henkie een once in a lifetime paard vinden. En dat vinden jullie geen wauw gevoel erbij :D Das best grappig :D

Maar als je gevoel zegt van niet, doe het dan zeker niet voor ons.

Ieder mens heeft een andere smaak toch. :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:41

Eefjahh schreef:
Feel Good komt van Contango en Contango is een optie geweest voor de moeder van Baila, Winner! Helaas zit er een vervelende regeling aan als je hengsten veulens krijgt.
Later vielen we voor Feel Good voor Winner. Helaas is het er hier niet van gekomen.
Maar Feel Good is zeker een gave optie!

Er zit nog een nadeel aan Contango...van de 10 laagst geplaatst hengsten qua OC waarde hebben er 7 Contango in de lijn. Ik blijf er ver vandaan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:46

Change3x schreef:
Ieder mens heeft een andere smaak toch. :)

Zeker, en dat is maar goed ook anders willen we allemaal hetzelfde paard.

Aan de andere kant, als op het WK een paard zo hoog scoort en de echt grote ruiters met een forse zak geld staan te zwaaien...Is je smaak misschien toch niet helemaal ontwikkeld. Net als iemand die een roze broek met een groen shirt mooi vindt.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 21:57

Onze smaak is zeler niet ontwikkeld! We doen het allemaal puur op gevoel en het is dan ook de bedoeling om gewoon een leuk veulen te fokken, wat echt geen enorme topper hoeft te zijn als eerste veulen. Waarschijnlijk houden we het ook nog eens zelf.

Zijn er hier ook mensen thuis in Duitse hengsten? Daar horen we ook goede dingen over.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:39

Joysieee schreef:
Onze smaak is zeler niet ontwikkeld! We doen het allemaal puur op gevoel en het is dan ook de bedoeling om gewoon een leuk veulen te fokken, wat echt geen enorme topper hoeft te zijn als eerste veulen. Waarschijnlijk houden we het ook nog eens zelf.

Zijn er hier ook mensen thuis in Duitse hengsten? Daar horen we ook goede dingen over.

Je kunt net zo goed proberen een topper te fokken. Een slechte eet niet minder voer namelijk.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:56

janderegelaa schreef:
Joysieee schreef:

Je kunt net zo goed proberen een topper te fokken. Een slechte eet niet minder voer namelijk.

Een goede vreet evenveel als een slechte :D

Helemaal eens dus :D

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 12:42

Daar hebben jullie zeker gelijk in ;) Alleen als het dus niet echt lukt om een topper te fokken is dat geen ramp.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:56

Hihi ik denk dat het veulen sowieso een topper wordt ongeacht prestaties ;-)
Ben wel benieuwd of je Hennesy een optie zou vinden

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 17:14

Hennesy vinden we ook zeker een mooie! Hij is ons al vaak opgevallen in de IDS, mooi wat langer en opgericht én een goede galop.
Zelf is hij niet zo groot, maar ik weet niet hoe hij fokt qua maat. Verder kan hij natuurlijk nog wat doorgroeien. En zijn bloedlijnen, De Niro x Jazz x Ulft, fokt dat niet heethoofdig ohz?

Loesly90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:50

Henkie is zeker goede optie. Heeft zich goed bewezen en gelders bloed is echt niet verkeerd. Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook doe. Je krijgt er beweging van en over het algemeen koele paarden. Heerlijk.
Ik heb een 4-jarige ApachexJazzxGoudsmit, die is zo koel, niemand die het gelooft. Ook een JazzxGoudsmit, FlorencioxGoudsmit en een UphillxJazzxGoudsmit.

Helaas is mijn Gelderse moederlijn nu overleden. Ik wil uiteindelijlk wel weer opnieuw gelders bloed toevoegen. Wel uitkijken dat hij niet te klassiek wordt, weer lastig met hogere dressuur ivm plat kruis.

Een apache of Toto jr. wellicht?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:49

Loesly90 schreef:
Henkie is zeker goede optie. Heeft zich goed bewezen en gelders bloed is echt niet verkeerd. Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook doe. Je krijgt er beweging van en over het algemeen koele paarden. Heerlijk.
Ik heb een 4-jarige ApachexJazzxGoudsmit, die is zo koel, niemand die het gelooft. Ook een JazzxGoudsmit, FlorencioxGoudsmit en een UphillxJazzxGoudsmit.

Helaas is mijn Gelderse moederlijn nu overleden. Ik wil uiteindelijlk wel weer opnieuw gelders bloed toevoegen. Wel uitkijken dat hij niet te klassiek wordt, weer lastig met hogere dressuur ivm plat kruis.

Een apache of Toto jr. wellicht?

Platte kruizen is een beetje jaren 70 hoor :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:28

Joysieee schreef:
Hallo,
Mijn moeder en ik denken er al een tijdje aan om een veulen te fokken van onze merrie Baila.
Baila is een 10-jarige Krack C x Whinny Jackson merrie van 1.64m. Stap iseen sterk punt, draf is ook prima maar mag wat losser, en vooral haar galop kan een stuk lossiger. Ze is niet erg opwaards gebouwd dus ook dat kan beter. Verder is het een enorm heethoofd ohz, dus dat kan ook verbeterd worden. Het liefst willen we een wat groter paard fokken, dus dat de hengst maat doorgeeft is ook belangrijk. Ten slotte is ze erg kort qua rug in verhouding met haar hals, die weer aan de lange kant is.

We zijn op zoek naar een (jonge) dressuurhengst die het volgende kan toevoegen:
- maat
- meer lossigheid en kracht in draf en galop
- een bouw die wat meer opwaards is
- wat meer lengte in de rug
- rustiger onder het zadel

Een standfoto zal ik nog opzoeken/maken.

[ [url=m/MZG2RX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd!

Spielberg heeft zich inmiddels bewezen als hengst die vergrotend, langgelijnd, en fijne karakters fokt.

Ik zou dus bij deze merrie voor een bewezen hengst gaan, want je weet nog niet hoe ze fokt en Krack staat er om bekend niet uniform te fokken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:29

Joysieee schreef:
Hennesy vinden we ook zeker een mooie! Hij is ons al vaak opgevallen in de IDS, mooi wat langer en opgericht én een goede galop.
Zelf is hij niet zo groot, maar ik weet niet hoe hij fokt qua maat. Verder kan hij natuurlijk nog wat doorgroeien. En zijn bloedlijnen, De Niro x Jazz x Ulft, fokt dat niet heethoofdig ohz?

Dat weet je dus nog niet bij deze jonge hengst..

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:43

Misschien de hengst Grand Galaxy Win? Fok je een klein beetje terug op Krack C (v. Apache is een UB40 x Krack C), maar wel een hengst met een gigantische draf en galop. Geeft denk ik ook wel wat lengte mee en de schofthoogte is 1,72.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:52

Ik denk dat er wel duitse hengsten zijn die in ieder geval rust toe kunnen voegen, bvb de fidertanz nakomelingen staan bekend om hun goede karakter onder het zadel. Apache kan maar zou ik zeker niet bij een merrie met veel bloed gebruiken. Je kunt de risico's ook opzoeken.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 09:29

Ik kom even dit topic omhoog gooien :=

Inmiddels nog steeds geen echte keuze gemaakt. We hebben ook een beetje tussen de Duitse paarden zitten kijken. Nu kwamen we allemaal nakomelingen van Royal Dance tegen, allemaal uit verschillende moederlijnen maar stuk voor stuk langgelijmde, grote en goed bewegende paarden. Echter is er op het internet niet zoveel over de verervingen van deze hengst te vinden . Ben hier wel heel benieuwd naar en ook benieuwd of dit een optie zou zijn.

Nogmaals, we hebben echt geen idee over de verervingen en karakters die deze hengst fokt. We gaan puur af op de nakomelingen die we hebben gezien en aansprekend vonden :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:57

RD verbetert het karakter, met dank aan het Rubinsteinbloed. Krijg je vaak ook een mooi snoetje van. Hij stempelt zijn eigen exterieur.
Rubinstein nafok heeft bloed nodig. Het is mooi als de merrie een krachtig achterbeengebruik meeneemt, maar met Whinny Jackson erachter moet dat snor zitten.

Ik heb ook een RD, zie mijn profiel. Heel fijn paard in de omgang. Tikkie te sensibel maar als je weet uit wat voor moeder hij komt, dan heeft RD zeker een makkelijk paard gegeven.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:24

RD idd karakter vererver.
Merrie moet wel over een goed achterbeen beschikken, zoals Dees zegt, want daar blinken ze niet in uit.

Maar mooie paarden met een goed karakter (van die paarden waar jonge meisjes op verliefd worden) geeft hij zeker.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:37

Ik heb nog nooit een goed bewegende RD nakomeling gezien. Allemaal traag en groot bewegen met nauwelijks buiging in het spronggewricht. Slepen de voren in het zand als ze lopen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ze er niet zijn, alleen maar dat ik ze niet ken.

Wel leuke types en een fijn karakter idd, via Rubinstein bloed. Maar er zijn dan naar mijn mening wel betere verervers te vinden, zoals bijvoorbeeld Romanov.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:52

Roodvos, je bent duidelijk nog nooit bij mij op het erf geweest :D Mijn RD kan (kon, is met pensioen) bewegen als geen ander. Heb er vaak biedingen op gehad maar niet willen verkopen.
Vind zelf Romanov niet zo aansprekend, daar waar ik heel graag nog een RD zou kopen.

Aandachtspuntje bij RD: hij geeft ze niet groter.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 11:06

Bedankt allemaal!

De maat is wel een aandachtspuntje dan. Hoewel mijn merrie nu wat meer spier aan het opbouwen is en daardoor ook gelijk een stuk groter lijkt. Hoewel ik er nu zelf niet op kan rijden, is haar Ruyter van nu even lang als ik met ongeveer dezelfde verhoudingen, nu ze meer spier heeft steekt zij er eigenlijk helemaal niet (Meer) onderuit.

De nakomelingen die wij hebben gezien zagen er niet traag uit. Wel lang en misschien een wat traag achterbeen, maar Baila is juist kort met een soms iets te snel achterbeen wat ook niet altijd ideaal is. Daarbij is Baila een heel heet type onder het zadel, dus iets trager is ook niet erg ;)
Als we dan geluk hebben krijgen we een middenweg haha, maar we gaan zeker nog verder kijken. Suggesties zijn nog steeds welkom !