Silly1972 schreef:Maar prima hoor, wat jij wilt.... Kwpn Is the best!
Dat zeg ik niet en dat heb ik ook nooit gezegd. En dat bedoelde ik nu met mn eerdere opmerking. Het is geen best vs worst. Het is toch geen wedstrijd hier. En ik durf ook wel te zeggen dat ik dat nooit ga zeggen. Er is genoeg te verzinnen wat beter kan bij het KWPN, maar daar ging het niet om. Het ging om registratie en wat met een aantal genoemde punten beter of handiger kan zijn. En als jij komt met opmerkingen als:
Silly1972 schreef:Sammie, jij bent zelf ook niet bepaald objectief naar andere stamboeken toen, dat heb ik al vaker gemerkt.
krijg je die natuurlijk direct terug geslingerd. Daar moet je imo wel tegen kunnen, anders kun je die opmerking beter niet maken.
Dat is namelijk helemaal niet waar en anders zie ik graag een recent lijstje incl linkjes naar de topics. Het gaat trouwens niet enkel zo zeer om objectiviteit, maar om eerlijke feiten en gegevens. Het boeit mij niet veel of een bepaald stamboek je wel of niet ligt, maar als het je niet ligt ga dan zeker geen dingen roepen die niet waar zijn. Wees eerlijk dan kan een stukje eigen mening ook echt geen kwaad.
(en per ongeluk een foutje maken kan dat altijd gebeuren, no biggie dat los je niet om met "ja maar jij bent ook niet bepaald objectief") Als het ts niet om de keuringen gaat of potentie om te verkopen, gaat het toch enkel om het goedkoopste registratiepapier? Het geld maakt dan toch het verschil? Dan komt het NRPS beter uit de bus dan het KWPN hoor. Maar is er wel oog op verkoop dan liggen de zaken mogelijk anders. Zeker als dit een beetje leuke Gelders ogend paard is denk ik dat dat Gelderse afdeling binnen het KWPN ook interessant kan zijn.
pinkie87 schreef:Bij het kwpn krijgt het veulen dan toch ook blauw papier? omdat de mama geen kwpner is en dan ben je ook niet welkom op keuringen. of is dat alleen wanneer je papa niet goed is maar mama wel kwpn?
De vader is KWPN goedgekeurd en de moeder komt van een stamboek dat het KWPN erkend. Volledig vb-boek dus
Zo zijn er nog wel meer staatjes te verzinnen waardoor je óf vb, reg a of reg b krijgt. Dit is trouwens allemaal bij het KWPN op hun site te vinden. NRPS heeft ongetwijfeld ook zulke staatjes, maar die weet ik niet zo heel goed uit mijn hoofd. Daar hebben ze ook nog een pony-afdeling (en om het nog ingewikkelder te maken dát wordt niet bij KWPN erkend).
Dus imo resumerend ligt het er echt aan wat ts wil. 'Eigen' paard met een registratiepapier en verder geen geneuzel over keuringen, zo goedkoop mogelijk, leden bladen is niet boeiend of een paard met altijd mogelijkheid om hem te willen en te kunnen verkopen, keuringen, ledenblad enz enz. Ik denk dat ts daar het verschil moet gaan zoeken. (nu komt deze zin mogelijk over alsof je een NRPS paard niet verkocht krijgt, maar dat bedoel ik zeker niet. KWPN-papieren zeggen veel mensen gewoon meer, vaak ook meer waarde, meer kennis over is het er zo een. In het binnenland, maar zeker in het buitenland. Daar is het een begrip en krijg je zelfs 1.50-1.60m KWPN'ers die in onze ogen maar matig bewegen met gemak verkocht naar Zuid-Korea
).
En ik ben ook benieuwd wat de hh zal zeggen, tenminste ik begreep dat daar wat naar toege-e-maild was?