Hengst gezocht voor Florencio x Flemmingh merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Re: Hengst gezocht voor Florencio x Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:36

Ik denk dat TS beter ver weg blijft van Franklin met deze merrie :)

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:43

Sammie schreef:
Goedgekeurde zonen zijn geen leidraad?? Geloof dat diverse stamboeken daar toch anders over denken. Zonen van Turbo Magic waren al afgeschreven bij de op wachtzetting van de vader.

De index van een buitenlandse hengst ligt bij het kwpn trouwens altijd wat lager, omdat zij om de een of andere manier niet alle sport en keuringsresultaten van zijn nauwverwante populatie kunnen verwerken. Een dergelijke opmerking zou imo wel stand houden bij een Krack C :+

Uit de eerste jaargang lopen de eersten al op subtopniveau. Gezien de nog jonge leeftijd kun je ze nog niet in de GP verwachten. En dan is het nog even afwachten hoe het zich verder ontwikkeld, maar dat is met elke hengst van die leeftijd. En met de jongere hengsten al helemaal.

Al die duitse stamboeken is die goedkeuring toch een wassen neus al 20 jaar. Verrichtingstesten en cijfers is al helemaal niet te geloven.

LL is met zijn 13 jaar nog lang geen GP paard en zal dat ook niet worden. Hij zal best brave mooie paarden geven, maar enige kracht vanachter (zonder bijvoeging van Negro) bloed kun je ver gaan zoeken.

Maar ieder zijn ding. Maar als komend jaar de Indexen los komen, kijk dan de weken er na welke hengsten verkocht worden of 'in de sport gaan'

Terug maar naar het topic denk ik :) :7 }>

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:51

Ik heb het alleen over het KWPN gehad hé. Vier zonen uit de eerste vier jaargangen komen daarvandaan :+

LL is verder niet heilig ofzo. Er zijn ook andere hengsten die prima zouden passen. Het zou wat wezen als er maar een hengst op die merrie zou passen :+ Negro zelf past imo niet als beste, maar een (klein)zoon met LL kan wellicht wel weer interessant zijn. Duitse aansluiting met het achterbeen van Negro.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:09

Zinzi_jewel schreef:
Franklin geeft hele goede bewegers . Maar wel sterk karakter .
Daar zit wel flemming in maar ver genoeg weg .

Ver weg? Eén bonk inteelt op Flemmingh en Ferro.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:22

Je kan heel veel kanten op met deze merrie denk ik..Jazz bloed past bij Florencio bloed {Charmeur} dus dat is een optie, of een goede zoon van hem.

Bij meer souplesse denk ik aan Gribaldi bloed..For Gribaldi is niet zo'n gek idee..maar wel kans op een wat popperige nakomeling.

Bordeaux kun je ook overwegen, geeft grootramige paarden met een goede bovenlijn.

Een hengst die mij positief is opgevallen qua souplesse maar waar nog geen nafok van bekend is, is de hengst Grappa.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:27

Naast charmeur dacht ik ook aan de hengsten:

Ziësto ( weet alleen niet of die beschikbaar is)
Desperado
High five US
Metall

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 11:10

Stral schreef:
Ik denk dat TS beter ver weg blijft van Franklin met deze merrie :)

Ja ik vind Franklin een heel tof paard, maar ik denk dat deze absoluut niet aansluit op mijn merrie. Ik denk dat ik dan echt een bol op pootjes ga krijgen. En op zich ben ik absoluut voor compacte paarden maar er moet nog een beetje lengte inzitten natuurlijk. Zeker ivm de souplesse die ik wil verbeteren.

Ik heb mijn twijfels over LL dus voorlopig zou ik liever een andere hengst zoeken waar ikzelf ook meer van overtuigd ben.

Jazz bloed vind ik zelf ook zeker interessant. Ik heb nog lang gedacht over Jazz zelf ook maar mede de iets duurdere prijs van het dekgeld van Jazz, twijfel ik daar toch nog serieus over.

Daarnaast had ik zelf eigenlijk ook het idee dat Toto Jr. voor haar wel iets zou kunnen zijn?

Gribaldi bloed lijkt mij zeker ook interessant. For Gribaldi moet ik eens verder opzoeken, daar weet ik niet zo heel erg veel van.
Hetzelfde voor Grappa, die hengst ken ik niet.

Bordeaux vond ik zeker ook interessant, maar daar komt Flemmingh toch weer in voor en ik hoop toch wel dat er genoeg andere opties zijn om echt volledig weg te kunnen blijven van het Flemmingh bloed. Ook al zit het iets verder weg.

@cjb, Charmeur is sowieso geen optie aangezien dat een Florencio nakomeling is, net zoals mijn merrie. Wat denk je dat de andere 4 hengsten zouden kunnen toevoegen aan mijn merrie of wat ze vooral doorfokken? Ik weet graag ook waarom iemand een bepaalde hengst voorstelt, dat vind ik nog het meest interessante :-)

StinoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:32

Gaat de bemerking over de beenstand over Frans/toontredend of zijn het ongelijke voeten?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 14:29

Zij heeft 1 voetje dat scheef staat vanuit de kogel. Volgens mijn dierenarts is dit niet erfelijk en is dit gekomen omdat het zo gezeten heeft in de baarmoeder en de fokker heeft jammer genoeg er als veulen waarschijnlijk niets aan laten doen. Maar gezondheid vind ik absolute topprioriteit, vandaar dat ik absoluut geen hengst wil met bemerkingen op beenstand.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:34

Flemmingh staat bekend om de franse beenstand. Dit is wel degelijk erfelijk. Aan beenstanden kun je als veulen wel wat doen, maar ook niet teveel want daarmee belemmer je weer de beweging. Voor een dergelijke beenstand dus echt wegblijven bij inteelt op Flemmingh. Ook smalle voeten is typisch Krack/Flemmingh-achtig

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 15:33

Sammie, dat kan inderdaad zeker zo zijn, maar mijn merrie staat niet frans :-) Haar scheve voetje is normaal gezien niet erfelijk. Maar bedankt voor de info, want ik wist niet dat Flemmingh daar inderdaad om bekend stond! Ik wou vooral geen inteelt op Flemmingh omwille van de rug. Met die beenstand erbij, ben ik helemaal overtuigd, absoluut geen inteelt op Flemmingh :-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:37

Best jammer dat Daily Diamond niet helemaal correct op z'n benen staat, anders was die wellicht ook wel interessant geweest. Ook al is dat wel weer lijnenteelt op Florencio..

Ik ben bang dat je met Toto een kort propje fokt..zijn veulens waren niet heel erg langgelijnd, persoonlijk zou ik eerst afwachten hoe zij uitgroeien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:39

Mooie merrie!! Ik zou toch de duitse kant op gaan kijken. Veel fijne hengsten en vaak top karakters.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 15:41

Elisa2 schreef:
Best jammer dat Daily Diamond niet helemaal correct op z'n benen staat, anders was die wellicht ook wel interessant geweest. Ook al is dat wel weer lijnenteelt op Florencio..

Ik ben bang dat je met Toto een kort propje fokt..zijn veulens waren niet heel erg langgelijnd, persoonlijk zou ik eerst afwachten hoe zij uitgroeien.

Ja dat vind ik ook echt het nadeel aan een jonge hengst kiezen, je weet echt nog niet goed hoe die gaat fokken. For Gribaldi vond ik er zeker ook goed uitzien, maar ook nog moeilijk om te zeggen hoe die gaat fokken.

StinoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:47

Gunner ks? Heb je wel grootramigheid.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:48

Izzy19 schreef:
Zij heeft 1 voetje dat scheef staat vanuit de kogel. Volgens mijn dierenarts is dit niet erfelijk en is dit gekomen omdat het zo gezeten heeft in de baarmoeder en de fokker heeft jammer genoeg er als veulen waarschijnlijk niets aan laten doen. Maar gezondheid vind ik absolute topprioriteit, vandaar dat ik absoluut geen hengst wil met bemerkingen op beenstand.

Dat kan jouw dierenarts niet weten.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:53

En Dante Weltino?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:54

Sammie schreef:
Flemmingh staat bekend om de franse beenstand. Dit is wel degelijk erfelijk. Aan beenstanden kun je als veulen wel wat doen, maar ook niet teveel want daarmee belemmer je weer de beweging. Voor een dergelijke beenstand dus echt wegblijven bij inteelt op Flemmingh. Ook smalle voeten is typisch Krack/Flemmingh-achtig

Dit verhaal klopt niet helemaal, of eigenlijk, helemaal niet. Flemmingh heeft 94 voor stap-correctheid en dat neigt naar toontredend. Ook heeft Flemmningh93 voor hoefvorm en dat is breed!! Wel geeft hij wat lage verzenen. Deze gegevens zie je ook in meer of mindere mate terug bij een aantal van zijn nakomelingen. Jazz staat bekend om zijn franse stand en dat vererft hij ook sterk.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:56

En LL zou ik wegblijven, maar dan vooral owv de lengte.

De -dale hengsten zijn allemaal korte propjes è... komt ook van Negro uiteraard, maar toch.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:57

Ik weet niet hoe je tegenover diepvries staat..maar Gribaldi zelf? heb je een bewezen vererver.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 15:58

Gunner vond ik in Den Bosch eerder tegenvallen, ik weet ook niet echt of hij souplesse zou toevoegen? Mijn merrie is op zich best wel stevig gebouwd en hoeft eigenlijk niet meer massa. Ik moet vooral uitkijken dat ik gewoon geen nog korter bolletje op pootjes fok :-)

Als ik binnen Gribaldi nakomelingen kijk, dan zijn Hotline of Hofrat misschien ook wel interessant. Hier zijn ook al meerdere nakomelingen van terug te vinden denk ik.
Gribaldi zelf zal vrees ik wel erg duur zijn nu?

Dante Weltino lijkt inderdaad ook interessant, daar ga ik ook even wat meer over opzoeken. Geeft die ook souplesse door?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:01

misterA schreef:
Sammie schreef:

Dit verhaal klopt niet helemaal, of eigenlijk, helemaal niet. Flemmingh heeft 94 voor stap-correctheid en dat neigt naar toontredend. Ook heeft Flemmningh93 voor hoefvorm en dat is breed!! Wel geeft hij wat lage verzenen. Deze gegevens zie je ook in meer of mindere mate terug bij een aantal van zijn nakomelingen. Jazz staat bekend om zijn franse stand en dat vererft hij ook sterk.

hmm.. het kan zijn dat ik de beenvererving van Flemmingh en Jazz door elkaar heb gehaald. Dat zou wel slecht zijn :') Zat er nog over te twijfelen om het te controleren, maar uit tijdgebrek niet meer gedaan. Beter wel dus := Bij die smalle hoeven benoemd ik expliciet Krack C omdat naar mijn mening dat meer bij hem voor komt dan bij Flemmingh. De verzenen is ook wel een puntje van aandacht, maar dit (de hoeven in het algemeen ook) zie ik tegenwoordig bij zoveel hengsten! Zelfs diverse hoefsmeden klagen er over.

Maar kom mister.. zelf geen hengst in gedachte bij deze merrie?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:05

Dante Weltino is alleen niet kwpn erkend..is dat een probleem? want als dat niet zo is kun je ook nog denken aan wat lijnenteelt met een Furstenball zoon.

Het probleem is dat bewezen verervers sowieso meer kosten..dus of je gokt met een jonge hengst of betaald iets meer voor een bewezen hengt.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 12-05-16 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:12

misterA schreef:
Izzy19 schreef:

Dat kan jouw dierenarts niet weten.

Volgens mij is dat een varusafwijking en dat is een probleem met de groeischijven. Dat had als veulen wel gecorrigeerd kunnen worden. Bij mijn weten is dat niet erfelijk.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:01

Gunner zou ik zonde vinden voor deze merrie vanwege het achterbeen :o vind hem heel matig van achter.

Governor wellicht? Ben zelf niet zo fan van deze hengst, maar heb je wel de invloeden van zowel Totilas als Jazz. Geen idee hoe het zit met zijn beenstand overigens. For Gribaldi vind ik zelf behoorlijk 'propperig', maar heb eerlijk gezegd alleen maar filmpjes onder het zadel gezien, vond hem daar ook erg zwaar ogen..

Vivaldi zoon niks voor je? Heb zelf een heel correct Dream Boy veulen, maar dan ben ik ook wel bevooroordeeld. :D Heb je alleen wel Krack C/Flemmingh er in, zit wel ver weg.

Ferdeaux dacht ik ook nog aan.. maar volgens KWPN database beter geschikt voor langgelijnde merries..