Dekking gewonnen bij Platinum Stables

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 16:18

ceasario schreef:
Met Ferguson krijg je nog geen maat en met Eye Catcher lukt dat wel

Waarom zou je met Ferguson geen maat krijgen? Hij is hoger gemeten dan Eye Catcher en de 'ouders' liggen van beide paarden rond de 1.68/1.70.
Voor mij zou een paard van 1.65/1.66 overigens voldoende zijn. Ik ben zelf niet zo groot, dus >1.70 hoeft voor mij niet zo.

ceasario schreef:
en je hebt meer internationaal bloed in je pedigree w.o. Florestan, Wolkentanz, Donnerhall, Weltmeyer etc. Percentage volbloed in het te geboren veulen is bijna 28 %. en dat heb je echt wel nodig !!

Waarom vindt je dit nodig? Krijg je met meer bloed niet ook een heter paard?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:42

AndreaB schreef:
[
Waarom vindt je dit nodig? Krijg je met meer bloed niet ook een heter paard?

We hebben het maar over 28 % en niet over door gefokt 38-45 %
Je moet wel de lenigheid behouden. Heet is ook vaak het karakter..
Basispaarden en tuigers zijn ook heet. :+

Ik heb een fout gemaakt, verwisseling..Bedoel als advies Ferguson.. :+

ceasario schreef:
Met Ferguson krijg je nog geen maat en met Eye Catcher lukt dat wel en je hebt meer internationaal bloed in je pedigree w.o. Florestan, Wolkentanz, Donnerhall, Weltmeyer etc.
Percentage volbloed in het te geboren veulen is bijna 28 %. en dat heb je echt wel nodig !!

Met EyeCather (1.65m) krijg je nog geen maat en met Ferguson lukt dat wel en je hebt meer internationaal bloed in je pedigree w.o. Florestan, Wolkentanz, Donnerhall, Weltmeyer etc.
Percentage volbloed in het te geboren veulen is bijna 28 %. en dat heb je echt wel nodig !! :D

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/698098

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:30

ff opletten !

Uit de zitting van vanmorgen bleek dat tenminste op een groot deel van het onroerend goed van Platinum Stables én op een bankrekening van het paardenbedrijf in Riel conservatoir beslag ligt.

Bron horses.nl

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:49

Eerlijk? De hengst doen die je het meeste aanspreekt. Het zijn allemaal hele goede paarden anders waren ze niet GGK, en als de hengst je aanspreekt x je eigen droommerrie, wat wil je dan nog meer? :)

AndreaB

Re: Dekking gewonnen bij Platinum Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 16:44

We zijn gisteren bij de fam. Brouwer langs geweest en zijn erg vriendelijk ontvangen. Onze keus is gevallen op Ferguson, mede door hun advies.

Five Star viel volgens hen "af", omdat hij deels dezelfde lijn bevat als mijn paard (Darwin).

Nu afwachten op haar hengstigheid! We hebben er beiden erg veel zin in!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:36

Gave hengst heb je uitgekozen! Spannend hoor, veel succes!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:46

Goedzo Ferguson is een geweldig paard.

Ik heb hem voor mijn verjaardag gevraagd. Ik weet zeker dat je een geweldig paard krijgt.

Verder zou ik je niet druk maken om het wel of niet bloed doorvoeren en dit en dat verbeteren. Jullie doen het voor de lol toch? Kies daarom een hengst die jullie leuk vinden en let niet op de cijfers en dingen. Ferguson is een geweldig mooi en goed paard dat zeker bovenmaats presteert en een geweldig mooie uitstraling heeft. Jouw merrie daarnaast is ook een geweldig mooi paard dus dat kan niet anders dan goed komen. Nu zegt uiterlijk niet heel veel natuurlijk maar ik denk dat dat wel 75% van het werk is.