Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Er komt vast een prachtig mooi veulen uit, daar kan je in ieder geval wel zeker van zijn met zo'n topmerrie en tophengst! Ze gaat het gewoon nog even rekken tot het echt 20 graden wordt
dodelijk vermoeiend. Je begrijpt dat ik het veulentje er inmiddels wel uit kan kijken. Maar ook die methode heeft tot op heden ook geen resultaat gehad. ubimone schreef:Misschien is t slim om PH strips aan te schaffen?? Scheelt je een hoop waken. Met als groot gevaar dat je straks zo moe bent dat je de bevalling alsnog mist. Heb zelf mogen ervaren dit jaar hoe betrouwbaar ze zijn. Mijn merrie is afgelopen woensdag bevallen na een dracht van 342 dagen.
Heb in totaal 2 nachten gewaakt. Maar meer omdat ik (nog) niet wist hoe betrouwbaar de strips waren. Maar die bleken bijzonder betrouwbaar!
ponyparadijs schreef:Die van mij is hoe dan ook goed in stiekem bevallen
MarijeR hier op bokt heeft een merrietje gehad die ruim een maand met 6 op de strips liep
Dus het zegt niet altijd wat
We kijken ook naar de kleur en de smaak inderdaad
Maar dat zoete is bij haar ook geen graad meter gezien de melk de dag van bevallen ook nog waterig en zoutig smaakte
Het zijn goede richtlijnen maar helaas geen garantie dat het ook inderdaad zo gebeurt
ubimone schreef:Er zullen idd altijd wel uitzonderingen blijven. Maar voor mij hebben ze prima gewerkt!
Cayenne schreef:Er is nu ook momenteel iemand met een merrie die nu al 4 dagen 5.5 heeft en druppende melk.