[TI] Tinker regio Venlo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 13:04

JPTinkers schreef:
Ow hij hoeft niet per direct weg .Je mag altijd eens komen kijken

Gaan we zeker doen!

snowdon

Re: Tinker regio Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:44

Die ruin is overigens wel wat kleiner toch?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:18

dinsmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:48

Stal Vosgesangh in Markelo die heeft ook vaak super brave tinkers te koop staan. Mensen kijken echt wat bij je past. Je kunt ze altijd even mailen of zij op dit moment wat hebben staan wat jullie zoeken.

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 18:18

We hebben er een heel interessante gezien (op papier) met bellen kwam ik er wel a her dat het import is en pas 3 weken in Nederland. Het enige voordeel is dan deze tekst- Inruil mogelijk.
- Paarden & pony's worden verkocht met garantie.

3 maanden omruilgarantie op gebreken en gezondheid, maar ook op geen klik, toch te klein, ander ras en noem het maar op.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:21

Ik zou zelf niet zo snel voor import gaan. Deze dieren zijn overdonderd en dus onwijs braaf. Maar wacht maar als ze gesetteld zijn...dan komen de problemen. Zeker als de pony ook bedoeld is voor kinderen zou ik nooit voor een import tinker kiezen die pas net in Nederland is.

Om welke stal gaat het?

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 05:35

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:22

Ik ga wel met Calanddra haar mening mee hoor! Als je voor een import gaat moet je wel goed de achtergrond weten!

Ik denk dat ik de merrie ook op MP heb zien staan, mooi dier, maar pas 3 weken hier? dus geen achtergrond bekend! Maar goed je kunt ook mazzel hebben natuurlijk het is niet allemaal bagger wat uit het buitenland komt. Maar ik zou zeker met je dochter geen risico lopen!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:34

Beucken schreef:
https://m.facebook.com/SMPaardenPonys heb gegoogled kan haar hier op bokt wel terug vinden als lid maar kan niet 123 recensies vinden

Maar is niet zo dat deze stal alleen maar tinkies heeft toch? Dus stel dat dit dier niet bevalt, moet je dan wachten tot er weer een tinker (kruising) wordt aangeboden of ga je dan voor een ander ras?

drKlavierus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:50

Vraag altijd voordat je een paard koopt advies aan iemand die verstand heeft van de paardenhandel.

Ik raad het af om een paard te kopen wat je niet zelf een dagje heb kunnen zien lopen en dergelijke, mits je zelf verstand van paarden hebt. Een jaartje les op de manege maakt je nog geen goede paardenkoper, dus houd daar rekening mee.
Je kunt natuurlijk ook een bekwame vriend of arts vragen om het paard te inspecteren.

Let ook goed op de bron waar je het paard vandaan haalt, heb je te maken met een handelaar of een particulier? Hebben ze een goede reputatie?

Wordt nooit verliefd op een mooi plaatje, en denk met je hoofd.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:31

Hmmm de fotostijl doet me denken aan een andere handelaar. Zag er ook alweer een topic van langskomen. Is een stuk die regelmatig onder een andere naam en andere woonplaats adverteert. Ik zou niet teveel voor de mooie woordjes vallen.

Voor een goede tinker die echt braaf is zou ik eerder gaan kijken bij een particulier of een tinkerfokker. Liefst ook een tinker in Nederland geboren, ivm zoals KarinLF zegt de achtergrond van het paard.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:48

Calanddra schreef:
Ik zou zelf niet zo snel voor import gaan. Deze dieren zijn overdonderd en dus onwijs braaf. Maar wacht maar als ze gesetteld zijn...dan komen de problemen. Zeker als de pony ook bedoeld is voor kinderen zou ik nooit voor een import tinker kiezen die pas net in Nederland is.

Om welke stal gaat het?

Klopt. Ik heb er zo een gehad die 3 weken superbraaf was en me toen vanuit het niets raaktrapte,en door bleef gaan met dat dominante gedrag.Ik werd zo bang van hem dat ik hem niet eens meer durfde te borstelen. Terwijl ik heel paardenervaren ben. Die heb ik met veel moeite en financieel verlies nog kunnen terugbrengen.Natuurlijk zijn er ook heel betrouwbare Tinkers, maar snds het ras zo populair is geworden wordt er misschien niet meer genoeg op karakter gelet bij de fok, of inderdaad kunnen ze getraumatiseerd geraakt zijn tijdens het vervoer vanuit het buitenland?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:58

Import zou ik voor een kind van die leeftijd zeker vanaf blijven.
Ik zou gaan voor particulier die t dier x aantal jaren heeft gehad en bv wegensomstandigheden moet verkopen.
Die mensen weten heel goed of hun paard wel of niet geschikt is voor jouw dochter/gezin