Duitse (dressuur) hengst kiezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amukela

Re: Duitse (dressuur) hengst kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:20

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:00

amukela schreef:
Wat mij betreft hoeft dat niet. Ik vraag alleen maar om tips van Duitse hengsten die eventueel geschikt zouden kunnen zijn voor zo'n merrie. Voldoende bloed en een braaf en makkelijk karakter zijn daarbij de belangrijkste kenmerken waar ik naar zoek.

Heb jij gelezen, dat het hier wel een vereiste is.

Zonder. Standfoto en verbeterpunten. Van de merrie, word het lastig advies geven.

En haar stamboom is wellicht toch interessant,. Aangezien mensen bv lijnenteelt niet willen.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:38

Oh, ik dacht dat dit een topic is om Duitse hengsten te bespreken. Waarbij mijn speciale interesse uitgaat naar Duitse hengsten die voldoende bloed vererven en een braaf karakter.
Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn en het wat minder op mijn merrie moeten betrekken. Eigenlijk hield ik me daarom al wat op de vlakte. Ik wilde hier niet mijn eigen fok-advies topic beginnen ;-)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:24

Dan had het bij fokkerij en algemeen moeten staan idd. Wel kun je een moderator om te vragen,od

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:27

EHK --> F-AM. aangezien het hier meer in het algemeen wordt gesproken over hengstkeuzes dan echt zoeken voor een specifieke merrie heb ik dit topic verplaatst naar F-AM.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:09

Opgelost!

Wat ik lastig vind is dat je van de buitenlandse hengsten toch minder informatie hebt dan van de Nederlandse (KWPN) hengsten. Ik zie sowieso veel paarden op keuringen, IBOPS, afstammelingenkeuringen etc en haal ook veel uit de database vh KWPN. Maar om in Duitsland en België (Ik fok ook springpaarden) ook nog eens te bekijken gaat me wel wat ver!
Hoe gaan jullie daar mee om?

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:30

FroukjeM schreef:
De onlangs gekeurde Oldenburger hengst Finest Selection (Follow Me x Lauries Crusador xx) viel mij positief op. Een paard met bloed én een goed achterbeen gebruik. Is nog iemand gecharmeerd van deze hengst?

Ik ben ook gecharmeerd van deze hengst weet alleen nog niet of het de goede keuze is voor mijn merrie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:41

Kwa papier ben ik weg van Royal Doruto.
Ik heb echter nog niet echt nakomelingen gezien. Karakter schijn super te zijn.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:44

BWP geeft toch iets meer info mee in hun rapport dan KWPN vind ik. Ze durven nog de mindere punten van de hengst schrijven, terwijl ik bij de huidige kwpn rapporten toch vaak alleen maar de pluspunten lees.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 07:03

Hier fan van For Romance en Dante Weltino

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:15

Kun je ergens achterhalen hoe het met de röntgenopnames van deze hengsten staat?

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:47

amukela schreef:
Opgelost!

Wat ik lastig vind is dat je van de buitenlandse hengsten toch minder informatie hebt dan van de Nederlandse (KWPN) hengsten. Ik zie sowieso veel paarden op keuringen, IBOPS, afstammelingenkeuringen etc en haal ook veel uit de database vh KWPN. Maar om in Duitsland en België (Ik fok ook springpaarden) ook nog eens te bekijken gaat me wel wat ver!
Hoe gaan jullie daar mee om?

Clipmyhorse, is niet live maar alle keuringen, hengstenshows, veulenprimering en veel wedstrijden van E t/m 1.60 op je beeldscherm. Krijg je wel een beeld. Met een abonnement kun je het ook meestal nog terugkijken op een moment dat het jou uitkomt