KI vanuit buitenland (vers/diepvries)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: KI vanuit buitenland (vers/diepvries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:21

Het handige van diepvriessperma is nu juist dat je al van te voren kunt bestellen. Je moet dan alleen een dierenarts of ki station hebben waar je je merrie door laat insemineren, die het sperma voor je in opslag houdt.
Bestellen op de dag van of voor inseminatie, is nou juist typsch iets dat bij vers sperma hoort.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:46

Silly1972 schreef:
Dat is niet wat de dierenartsen tegen mij hebben gezegd.
Beetje dierenarts weet hoeveel een follikel ongeveer groeit.

En voor sommige merries is het wel degelijk belastend.
Is toch niet voor niets dat er niet veel dierenartsen er meer zijn die opvoeden zonder opvoelbox.

Een dierenarts die maar 1 keer dag opvoelt/scanned voor diepvries is geen goede.

Een opvoelbox is voor onze veiligheid, niet voor belasting van de merrie.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 11:27

janderegelaa schreef:

Ik denk dat ze daarmee bedoelt dat het blijkbaar nodig is om een opvoelbox te gebruiken, omdat sommige merries slaan omdat ze het opvoelen niet prettig vinden.

Ik ga morgen even rondbellen naar klinieken in de buurt, er zijn er een aantal die merrie begeleiding doen (Bodegraven, Meursing, Marree). Ik had inderdaad al begrepen dat rond de eisprong meerdere keren per dag gescand moet worden, ook 's avonds laat nog een keer bij voorkeur.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:23

Ireen_ schreef:
janderegelaa schreef:

Ik denk dat ze daarmee bedoelt dat het blijkbaar nodig is om een opvoelbox te gebruiken, omdat sommige merries slaan omdat ze het opvoelen niet prettig vinden.

Ik ga morgen even rondbellen naar klinieken in de buurt, er zijn er een aantal die merrie begeleiding doen (Bodegraven, Meursing, Marree). Ik had inderdaad al begrepen dat rond de eisprong meerdere keren per dag gescand moet worden, ook 's avonds laat nog een keer bij voorkeur.

Dat heb je inderdaad goed Ireen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: KI vanuit buitenland (vers/diepvries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:34

Dan is het dus voor onze veiligheid. De meeste merrie's slaan niet trouwens.