Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Imker schreef:De eerste maanden is het inderdaad niet gevaarlijk, maar daarna doen veel dierenartsen het niet meer, omdat het veulen dan te groot wordt.Hoe kan opvoelen nu schade toebrengen aan de vrucht? Je voelt rectaal op en komt er niet eens bij in de buurt? Je moet er ook niet in gaan lopen knijpen?

KoudbloedKim schreef:Imker schreef:De eerste maanden is het inderdaad niet gevaarlijk, maar daarna doen veel dierenartsen het niet meer, omdat het veulen dan te groot wordt.Hoe kan opvoelen nu schade toebrengen aan de vrucht? Je voelt rectaal op en komt er niet eens bij in de buurt? Je moet er ook niet in gaan lopen knijpen?
En rectaal kom je zeker wel gewoon bij het ongeboren veulen.
Mijn merrie was drachtig van een tweeling, 1 eitje is rectaal weg geknepen.
KoudbloedKim schreef:Ik zeg ook niet dat het niet kan, alleen dat het wel meer risico's met zich mee brengt.
Azmay schreef:Hm oke, wij wel door 2 verschillende dierenartsen.[naam] schreef:Ik zeg ook niet dat het niet kan, alleen dat het wel meer risico's met zich mee brengt.
Nog nooit van gehoord eigenlijk![]()
Ik heb ook al enkele paarden van vrienden laten voelen door verschillende dierenartsen later in de dracht. Nooit problemen gegeven of advies gehad het niet te doen.
Wendy_Komen schreef:Ik zou zeer zeker ook bloed onderzoek op cushing doen!
Kloppen de symptomen ook allemaal bij!