Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Hengst voor Desperado x Métall x Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:25

Total is zelf echt maar een klein beknopt bolletje elastiek, dara zou ik nog nietv 123 vanuitgaan.

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 11:01

@Fokfanaat, Total U.S. heb ik op de hk gezien en veel souplesse maar wat zwaait hij met zijn voorbeen (zoals zo ontzettend veel dit doen).
Zou jij eerder Toto nemen voor mijn merrie die zelf over voldoende lengte beschikt? Of heb je een andere hengst die eventueel ook geschikt is. Kracht, souplesse en bergop bewegen....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:09

FroukjeM schreef:
@Fokfanaat, Total U.S. heb ik op de hk gezien en veel souplesse maar wat zwaait hij met zijn voorbeen (zoals zo ontzettend veel dit doen).
Zou jij eerder Toto nemen voor mijn merrie die zelf over voldoende lengte beschikt? Of heb je een andere hengst die eventueel ook geschikt is. Kracht, souplesse en bergop bewegen....

Trafalgar. En ook nog eens uit een droom van een moederlijn.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:23

Als er een weinig lengte mee zal geven is het de beknopte Trafalgar wel

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:59

Timo schreef:
Als er een weinig lengte mee zal geven is het de beknopte Trafalgar wel

Er is een verschil tussen "beknopt" en "zou langer gelijnd mogen zijn". Daarentegen brengt hij zoveel extra's mee dat ik er overheen stap.

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 20:17

Totilas geeft geen lengte mee maar weet niet of de moederlijnen van de 3 genoemde Totilas-zonen wel lengte hebben. Dus van Toto, Trafalger en Total US. Weet iemand dit?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:12

FroukjeM schreef:
Totilas geeft geen lengte mee maar weet niet of de moederlijnen van de 3 genoemde Totilas-zonen wel lengte hebben. Dus van Toto, Trafalger en Total US. Weet iemand dit?

De moeder rapportage van Trafalgar zegt dat ze voldoende lengte heeft. Die moederlijn is zo ontzettend goed, zelfs al zouden ze allemaal beknopt zijn zou ik er nog mee dekken.

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:10

janderegelaa schreef:
FroukjeM schreef:

De moeder rapportage van Trafalgar zegt dat ze voldoende lengte heeft. Die moederlijn is zo ontzettend goed, zelfs al zouden ze allemaal beknopt zijn zou ik er nog mee dekken.

Je hebt er zelf al mee gedekt, dus is zo'n advies altijd door een andere bril. Wellicht had je er ook niet mee gedekt als je destijds wist dat het een luchtzuiger was, maar dat vind je nu vast niet erg

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:18

Teletekst schreef:
janderegelaa schreef:

Je hebt er zelf al mee gedekt, dus is zo'n advies altijd door een andere bril. Wellicht had je er ook niet mee gedekt als je destijds wist dat het een luchtzuiger was, maar dat vind je nu vast niet erg

Tuurlijk is het de moederlijn van Poetin, maar zo geweldig vind ik die niet, al haar volle broers zijn niet verder dan PSG gekomen terwijl die alle mogelijkheden hebben gehad. Net als Poetin destijds, is die moederlijn een grote illusie. En ik was erbij in Verden en had ook de tranen in mijn ogen staan van die merrie. Zo fantastisch was ze daar............Maar de gehele moederlijn is beknopt, wat dat betreft ga je beknoptheid vastleggen met deze hengst.

Het is een mediageil moederlijntje, maar geen sportlijntje.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 00:56

Er zitten 12 goedgekeurde hengsten in de moederlijn en dan vind jij het een mediageil lijntje:-) En je zult maar een merrie hebben waarvan alle volle broers Prix st. George zijn. Ik zou er blij van worden.

@Teletekst: ik heb destijds ook met Rubels gedekt en daarvan was het wél bekend dat het een luchtzuiger is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:02

Vivaldi is ook een luchtzuiger en daar loopt ook iedereen achteraan..ik zie het probleem niet zo. Heb liever een goede luchtzuiger dan een wat minder goeie die het niet doet. {mits het niet voortkomt uit gezondheidsproblemen dan}

Moederlijn is belangrijk..Trafalgar lijkt me ook een fijne hengst, maar het is natuurlijk even de vraag hoe beide Totilassen in de fokkerij zijn.
Even de nafok afwachten dit jaar..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:28

Elisa2 schreef:
Vivaldi is ook een luchtzuiger en daar loopt ook iedereen achteraan..ik zie het probleem niet zo. Heb liever een goede luchtzuiger dan een wat minder goeie die het niet doet. {mits het niet voortkomt uit gezondheidsproblemen dan}

Moederlijn is belangrijk..Trafalgar lijkt me ook een fijne hengst, maar het is natuurlijk even de vraag hoe beide Totilassen in de fokkerij zijn.
Even de nafok afwachten dit jaar..

Total U.S. heeft volgens mij nog niet gedekt. Trafalgar wel, die heeft er 140 gedekt.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:20

Elisa2 schreef:
Vivaldi is ook een luchtzuiger en daar loopt ook iedereen achteraan..

Bron? Zijn verrichtingsrapportage spreekt daar namelijk niet van en dit is in alle jaren de eerste keer dat ik dit hoor.

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:58

Anoeska27 schreef:
Elisa2 schreef:

Bron? Zijn verrichtingsrapportage spreekt daar namelijk niet van en dit is in alle jaren de eerste keer dat ik dit hoor.

Is ook voor 100% niet waar :n Gelukkig niet! :D

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:52

Anoeska27 schreef:
Elisa2 schreef:

Betwijfel of het waar is

Maar in het algemeen, elke hengst kan er week na verrichtingen bijvoorbeeld mee beginnen, komt nooit in rapport, dat is momentopname.
Dan kom je het enkel via ruiter/kennis/groom te weten

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:57

Vivaldi is ook een hengst die het niet gehaald heeft ondanks alle kansen, hoger dan Prix st. George komt hij niet. Hij kan zo bij het "media geile" lijntje van Poetin *\o/*

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:01

Maar hij vererft het wel..

Dus een goede zoon van hem is niet zo gek.
Denk dat in de meeste gevallen de merrie een groter beperkende factor zal zijn dan de hengst. En hoeveel paarden krijgen nou echt de kans om op Grand Prix niveau te komen... Weet ook niet of dat het fokdoel van TS is?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:02

janderegelaa schreef:
Vivaldi is ook een hengst die het niet gehaald heeft ondanks alle kansen, hoger dan Prix st. George komt hij niet. Hij kan zo bij het "media geile" lijntje van Poetin *\o/*

Het verschil is, dat hij bewezen heeft het te vererven bij de juiste combinaties, en dat heeft dat moederlijntje van Trafalgar ondanks alle kansen niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:07

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:

Het verschil is, dat hij bewezen heeft het te vererven bij de juiste combinaties, en dat heeft dat moederlijntje van Trafalgar ondanks alle kansen niet.

Misschien moet je wat minder op horstelex kijken en het meer zoeken in Duitsland.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:11

janderegelaa schreef:
Misschien moet je wat minder op horstelex kijken en het meer zoeken in Duitsland.

Ik denk dat ik meer in Duitsland ben geweest dan jij. Op hengstenkeuringen, veulen branden, Bundeschampionat, WK Verden.

Maar ik begrijp dat jij je persoonlijk aangevallen voelt en op die basis voer ik geen discussie.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:15

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:

Ik denk dat ik meer in Duitsland ben geweest dan jij. Op hengstenkeuringen, veulen branden, Bundeschampionat, WK Verden.

Maar ik begrijp dat jij je persoonlijk aangevallen voelt en op die basis voer ik geen discussie.

Ik voel me echt niet aangevallen. Daarnaast is je info niet juist. Samba Hit liep gewoon GP dressuur. Kostte mij 1 minuut om het te vinden.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:16

Samba Hit 1, 2, of 3?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:19

R12312 schreef:
Samba Hit 1, 2, of 3?

Jij bent toch zo goed op de hoogte? Tip: KWPN database... ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:20

janderegelaa schreef:
R12312 schreef:
Samba Hit 1, 2, of 3?

Jij bent toch zo goed op de hoogte? Tip: KWPN database... ;)

Jij beweerd.............dus kom maar met de feiten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:31

Je kunt toch inloggen? Ga maar kijken.