Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
FroukjeM schreef:@Fokfanaat, Total U.S. heb ik op de hk gezien en veel souplesse maar wat zwaait hij met zijn voorbeen (zoals zo ontzettend veel dit doen).
Zou jij eerder Toto nemen voor mijn merrie die zelf over voldoende lengte beschikt? Of heb je een andere hengst die eventueel ook geschikt is. Kracht, souplesse en bergop bewegen....
FroukjeM schreef:Totilas geeft geen lengte mee maar weet niet of de moederlijnen van de 3 genoemde Totilas-zonen wel lengte hebben. Dus van Toto, Trafalger en Total US. Weet iemand dit?
janderegelaa schreef:FroukjeM schreef:Totilas geeft geen lengte mee maar weet niet of de moederlijnen van de 3 genoemde Totilas-zonen wel lengte hebben. Dus van Toto, Trafalger en Total US. Weet iemand dit?
De moeder rapportage van Trafalgar zegt dat ze voldoende lengte heeft. Die moederlijn is zo ontzettend goed, zelfs al zouden ze allemaal beknopt zijn zou ik er nog mee dekken.
Teletekst schreef:janderegelaa schreef:
De moeder rapportage van Trafalgar zegt dat ze voldoende lengte heeft. Die moederlijn is zo ontzettend goed, zelfs al zouden ze allemaal beknopt zijn zou ik er nog mee dekken.
Je hebt er zelf al mee gedekt, dus is zo'n advies altijd door een andere bril. Wellicht had je er ook niet mee gedekt als je destijds wist dat het een luchtzuiger was, maar dat vind je nu vast niet erg
Elisa2 schreef:Vivaldi is ook een luchtzuiger en daar loopt ook iedereen achteraan..ik zie het probleem niet zo. Heb liever een goede luchtzuiger dan een wat minder goeie die het niet doet. {mits het niet voortkomt uit gezondheidsproblemen dan}
Moederlijn is belangrijk..Trafalgar lijkt me ook een fijne hengst, maar het is natuurlijk even de vraag hoe beide Totilassen in de fokkerij zijn.
Even de nafok afwachten dit jaar..
Anoeska27 schreef:Elisa2 schreef:Vivaldi is ook een luchtzuiger en daar loopt ook iedereen achteraan..
Bron? Zijn verrichtingsrapportage spreekt daar namelijk niet van en dit is in alle jaren de eerste keer dat ik dit hoor.
janderegelaa schreef:Vivaldi is ook een hengst die het niet gehaald heeft ondanks alle kansen, hoger dan Prix st. George komt hij niet. Hij kan zo bij het "media geile" lijntje van Poetin
R12312 schreef:janderegelaa schreef:Vivaldi is ook een hengst die het niet gehaald heeft ondanks alle kansen, hoger dan Prix st. George komt hij niet. Hij kan zo bij het "media geile" lijntje van Poetin
Het verschil is, dat hij bewezen heeft het te vererven bij de juiste combinaties, en dat heeft dat moederlijntje van Trafalgar ondanks alle kansen niet.
janderegelaa schreef:Misschien moet je wat minder op horstelex kijken en het meer zoeken in Duitsland.
R12312 schreef:janderegelaa schreef:Misschien moet je wat minder op horstelex kijken en het meer zoeken in Duitsland.
Ik denk dat ik meer in Duitsland ben geweest dan jij. Op hengstenkeuringen, veulen branden, Bundeschampionat, WK Verden.
Maar ik begrijp dat jij je persoonlijk aangevallen voelt en op die basis voer ik geen discussie.