Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
petraaken schreef:voor zover ik weet kan je je veulen in ieder stamboek inschrijven waarbij de vader als dekhengst is goedgekeurd. Dus ook Oldenburg.
Citaat:To be entered into the Main-Stud-Book the requirements are:
a. Four generations of recognized ancestry must be proved. That means the sire, the sire of the dam, the sire of the dam’s sire, as well as the sire of the granddam’s dam had either to be entered into the Stallion-Book of the Verband or to belong to a breed which is recognized by the Verband. The dam of the mare must be entered either in the Main-Stud-Book or in the Stud-Book.
petraaken schreef:Je moet maar eens kijken op welke paarden de Belgische dressuurtop rijdt. allemaal KWPN'ers ofwel Duitse paarden. Ik vind dat dit dus genoeg zegt.
Teigetje"]
[quote="petraaken schreef:Je moet maar eens kijken op welke paarden de Belgische dressuurtop rijdt. allemaal KWPN'ers ofwel Duitse paarden. Ik vind dat dit dus genoeg zegt.
Zannekin schreef:BWP paarden die evengoed met een oldenburger stempel konden lopen Vegeel.
De meeste eer gaat naar dieren waar zeer weinig Belgisch bloed inzit. Kan mij niet zozeer schelen maar men moet daar eerlijk in zijn.
Rosantica: hogere werk?
Rockefeller: Rosenkavalier
Saros: volledig Duits
Parodie: Donnerhall x Wendekreis
Warkant: Ferro
vegeel schreef:Tot welk stamboek behoren dan:
-voltaire (furioso)
-darco (lugano)
-fedor en karandasj (darco bloed)
-coctail en jazz (purioso x furioso)
-indoctro (capitol)
-investment (randel z)
-enz...
Dit gaat een eindeloze discutie worden.
sarabande schreef:Terecht mogen FOKKERS van een kind van zo'n hengst trots zijn op hun juiste gebruik en keuze om tot een goed paard te komen.
Zannekin schreef:In Nederland gaat het er door die gesloten structuur nog net iets anders aan toe. Hier kunnen zowal merrie als hengst volledig buitenlands zijn.
De hengst hoeft zelfs niet gekeurd zijn voor het stamboek. Het stamboek heeft dan mijns inziens in de hele zaak 0,0 bijdrage geleverd.