Kiezen voor een shet of pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:59

Ik denk dat je vooral moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Als jij en je dochter allebei heel blij worden van deze shet denk ik zeker dat je er goed aan doet.
Als je een grote maat shet hebt kan ze er eventueel ook nog een poos op vooruit qua rijden.

Ik had zelf een halve shet/halve welsh. Was een gouden pony! Net een maatje groter dan een shet, lekker eigenwijs, maar toch altijd heel eerlijk, en ik kon er alles mee doen. Heb ik tot mijn 12e nog mee kunnen rijden.
Misschien is zoiets ook wel leuk voor haar ;)

ow en qua leeftijd, voor een shetlander nog echt niet oud. Kan zomaar zijn dat ie nog maar op de helft is van zijn leventje, en dan kunnen ze echt nog heel lang vooruit. En van lekker aan het werk (wandelen of voor de kar) blijven ze nog lang jong in hun koppie.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:05

denbine schreef:
Bedankt voor de tips

Stalling heb ik diverse opties
sowieso buiten komen met soortgenootjes is een must!

De losse knietjes was ik me heel niet van bewust.
Hoe uit zich dit? Is het goed te zien dat de knie instabiel is ?

Het is in sommige gevallen goed te zien, in anderen minder.
Bij onze eigen shet zie je bijvoorbeeld dat het been waaraan ze ooit een losse knie had niet goed onder gezet wordt bij longeren. Haar galop is dan ook een kant om minder stabiel dan de andere kant op.
Verder hoor je een enkele keer een knak, maar dat moet dan maar net zijn wanneer je erbij bent natuurlijk. Die van ons 'knakt' af en toe als ze een héle scherpe draai maakt.
Maar ik ken er ook een waar ik het niet meer aan zie eigenlijk... Wanneer ze goed getraind zijn in de periode van de losse knie, kan het ook zomaar zijn dat het helemaal niet meer opspeelt.
Wanneer de knieschijf zelf weer los geschoten is, dan zie je het wel heel goed, dan slepen ze het been met zich mee. Maar óf een shet er dus ooit last van gehad heeft, dat is niet altijd goed te zien.