Dressuurhengst voor PROK-merrie v. UB40 x Juventus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:48

Elisa2 schreef:
Ja haar moeder, en deze merrie heeft zelf al het Jazz bloed dus die succsesvolle combi van Jazz en haar moeder zit al in deze merrie..

De merrie heeft zelf al een zeer goed achterbeen gebruik daarom denk ik dat ze Glamourdale wel kan hebben. Als je qua karakter gaat kijken kun je ziesto ook beter laten staan met Lancet er achter want die geeft echt geen lieverdjes.

Jazz zit 3 generatie verder en bij het veulen 4. Ik zou Jazz zelf nog wel durven te gebruiken. Prachtige lijnenteelt.

Elisa2

Re: Dressuurhengst voor PROK-merrie v. UB40 x Juventus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:56

Hm..imo kan dat twee kanten op slaan...of fantastisch goed, of een afwijking ergens in de bovenkamer haha

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:11

Elisa2 schreef:
Hm..imo kan dat twee kanten op slaan...of fantastisch goed, of een afwijking ergens in de bovenkamer haha

Ook dat wordt zo opgeblazen. Het zijn gewoon geen huis, tuin en keuken paarden. Maar daar fok je toch ook niet voor? Dan kun je beter Fjorden gaan fokken. Jazz is niet voor niets preferent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:13

Zou Ferdeaux eventueel wat zijn? Een heel correct paard is dat met veel oprichting.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:15

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:

Ook dat wordt zo opgeblazen. Het zijn gewoon geen huis, tuin en keuken paarden. Maar daar fok je toch ook niet voor? Dan kun je beter Fjorden gaan fokken. Jazz is niet voor niets preferent.

Mwah..ik heb er zat meegemaakt die toch wel een afwijking hadden in de bovenkamer, wellicht kwam dat door mijn werk {oa op handelstal en met probleempaarden} en ik weet dat er ook hele goede en fijne paarden van zijn. Maar toch zou ik er daarom voorzichtig mee zijn.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:59

Dat zeiden ze van Ferro's ook en die is ook preferent.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:18

Ferro's vind ik niet te vergelijken..die kunnen van alles zijn maar ik heb er nog geen een meegemaakt die echt van het "padje" was zoals de Jazzen. Maar goed, ik baseer het alleen op mijn eigen ervaringen en Jazz heeft natuurlijk ook megaveel gedekt.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:25

Misschien Vivaldi of zijn zoon Van Vivaldi.
Rothenbenrger heeft ook jonge hengsten ter dekking staan. Misschien dat je daar iets tussen vindt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:44

Elisa2 schreef:
Ferro's vind ik niet te vergelijken..die kunnen van alles zijn maar ik heb er nog geen een meegemaakt die echt van het "padje" was zoals de Jazzen. Maar goed, ik baseer het alleen op mijn eigen ervaringen en Jazz heeft natuurlijk ook megaveel gedekt.

Die ken ik wel...en die zijn erger dan een Jazz.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:56

Geheel eens met Jan, Jazzen zijn top te rijden ,mits je een klein beetje handig bent. En daarbij is dat in deze lijn zo'n succesvolle combinatie, dat je oliedom bent als je het niet doet.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:58

Elisa2 schreef:

Ferro heeft veel meer gedekt en over het algemeen zijn dat lamzakken of ongezond. Jazzen lopen op iedere wedstrijd met iedere amateur in iedere klasse.

Ik heb onwijs veel Jazzen zadelmak gemaakt en er was er geen een van het padje af, wel waren ze razendsnel, watervlug en mega intelligent.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 08:59

Iedereen heeft andere ervaringen he..mijne zijn positiever met de Ferro's over het algemeen. Maar goed, het maakt niet uit wat wij vinden. De TS moet er een goed gevoel bij hebben welke hengst ze kiest..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:11

Ik dacht toch ook direct aan Johnson.
Bewezen, zowel in sport als fokkerij, geeft bijna altijd mooi voorbeengebruik en is volgens de indexen vergrotend.
En is betaalbaar voor zo'n hengst.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 21:27

Hartelijk dank voor al jullie meedenken!
Ik zie het zelf niet zo zitten om direct in te telen op Jazz.. Als het verderop in de lijn zit is het nog wel een optie.

Wat vinden jullie van de hengst Dream Boy? Viel positief op bij de Hengstenkeuring dit jaar.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:28

Careano schreef:
Hartelijk dank voor al jullie meedenken!
Ik zie het zelf niet zo zitten om direct in te telen op Jazz.. Als het verderop in de lijn zit is het nog wel een optie.

Wat vinden jullie van de hengst Dream Boy? Viel positief op bij de Hengstenkeuring dit jaar.

Dan teel je als nog in op Jazz :D Maar ik vind het een onwijs goed paard.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 22:19

Ja klopt, maar minder direct dan met bijv Johnson aangezien bij Dream Boy de overgrootvader Jazz is.. ;)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 22:20

Even een update: mijn merrie is inmiddels drachtig gescand van Ferdeaux!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:46

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:
Ja haar moeder, en deze merrie heeft zelf al het Jazz bloed dus die succsesvolle combi van Jazz en haar moeder zit al in deze merrie..

De merrie heeft zelf al een zeer goed achterbeen gebruik daarom denk ik dat ze Glamourdale wel kan hebben. Als je qua karakter gaat kijken kun je ziesto ook beter laten staan met Lancet er achter want die geeft echt geen lieverdjes.

Jazz zit 3 generatie verder en bij het veulen 4. Ik zou Jazz zelf nog wel durven te gebruiken. Prachtige lijnenteelt.

Maar geen aanvulling in de paardenwereld... Uitgaande dat met dit veulen ook ooit gefokt kan worden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:58

Careano schreef:
Even een update: mijn merrie is inmiddels drachtig gescand van Ferdeaux!

Gefeliciteerd, hopelijk gaat alles voorspoedig