Dekstation voor KI en begeleiding merrie gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:48

Anoeska27 schreef:
De nieuwe heuvel zou ik zelf niet voor kiezen omdat ze niet insemineren op zondag. /

Meen je niet!! Geheel offtopic, houden ze dan zelf ook netjes de handjes boven de dekens op zondag :D :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:49

R12312 schreef:
Anoeska27 schreef:
De nieuwe heuvel zou ik zelf niet voor kiezen omdat ze niet insemineren op zondag. /

Meen je niet!! Geheel offtopic, houden ze dan zelf ook netjes de handjes boven de dekens op zondag :D :D

Nou,..exact mijn gedachte. :wow: :wow:

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:50

Oké kan er altijd een mailtje aan wagen, bellen is niet zo mijn ding :P
Bedankt!

Haha,das een goede R12312.
Heb wel leuk contact met de nieuwe heuvel gehad en overdreven duur zijn ze ook niet

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:56

Van Manen in Ede insemineert wel op hun eigen stal op zondag. Vind ik zelf een fijnere hengstenhouder dan de Nieuwe Heuvel.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:57

Van Manen insemineert ook aan huis. Ook op zondag

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:58

R12312 schreef:
Van Manen insemineert ook aan huis. Ook aan huis.

Dat wil TS toch niet...

R12312

Re: Dekstation voor KI en begeleiding merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:00

Aan huis, op de stal waar ze de begeleiding laat doen. Een pot nat.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:03

R12312 schreef:

Ah zo...maar niet op zondag. Op zondag alleen op hun eigen stal.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:09

janderegelaa schreef:
R12312 schreef:

Hier was dat vorig jaar geen enkel probleem. Ook niet op zondag.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:11

Waarom breng je de merrie dan niet gewoon naar de hengstenhouder van de hengst waar je mee dekt? Als je haar drachtig terug wil krijgen kan het wel zijn dat je haar langere tijd kwijt bent, maar zo te lezen is doortrainen voor jou minder belangrijk dan geen werk van het insemineren e.d..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:17

Silly1972 schreef:
Gaat er niet om dat ik het niet prettig vind, gaat erom dat het niet is waar ik om vraag.

Ik weet precies hoe het allemaal in zijn werking gaat.
En ik weet ook dat het allemaal op stal ook kan. Niet dat mijn da dat doet maar dat is een andere zaak.
We hebben drie drachtige merries op stal.

Gaat er simpelweg om dat ik vraag voor een station die dat allemaal van mij overneemt eventueel.
Maar ik krijg hele andere antwoorden.

Veel hengstenhouders doen het alleen als je dekt met een hengst van hunzelf.
Alleen de nieuwe heuvel wel dat eventueel wel doen.
Maar wil graag meerdere opties en ervaringen.

Nou het spijt me hoor. Maar je vraagt naar een stal met begeleiding, ik vond je vraagstelling niet duidelijk in wat je voor begeleiding zoekt/zocht. Als het niet duidelijk is, al dan niet voor mij, kan ik ook geen ideeën aandragen. En het is voor mij niet duidelijk omdat we hier altijd alles zelf deden en gewoon de dierenarts op stal kwam. Dus ik niet begreep wat voor jou de meerwaarde was. Dus het is niet dat je er niet om vroeg.
Zal mij er verder buiten houden. Want je hebt dus blijkbaar meer aan de anderen, en dat is prima. Vind het alleen jammer dat je dus blijkbaar mijn punt niet begreep, en hoop dat je daar nu anders over denkt. En zo niet is dat jammer. Probeer alleen maar te helpen en mee te denken. Niet je een dierenarts en alles aan thuissituatie voor de merrie aan te passen, in je OP geef je aan dat het je eerste veulen word, dan ga ik uit van geen ervaring/kennis van het hele traject, later vertel je dat je alles weet en mee maakt op stal. Dat kan ik vooraf niet ruiken natuurlijk.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:23

R12312 schreef:
Anoeska27 schreef:

Haha, daar lig ik niet bij gelukkig. Maar hier doen zelfs de pinautomaten het niet op zondag, je leert er vanzelf mee omgaan. Mijn DA en de Dalhoeve doen er gelukkig niet moeilijk om.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:27

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:

Hier was dat vorig jaar geen enkel probleem. Ook niet op zondag.

Dat is dan nieuw en positief.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:27

De Dalhoeve is trouwens ook echt super fijn qua begeleiding. Daar heb ik ze het eerste jaar ook gehad. Ze houden precies bij waar het ei zit en bij hoeveel cm het ongeveer springt. Altijd handig om te weten als je vaker wilt fokken en ze zijn ook nog eens erg eerlijk en prettig in de omgang.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:29

Anoeska27 schreef:
De Dalhoeve is trouwens ook echt super fijn qua begeleiding. Daar heb ik ze het eerste jaar ook gehad. Ze houden precies bij waar het ei zit en bij hoeveel cm het ongeveer springt. Altijd handig om te weten als je vaker wilt fokken en ze zijn ook nog eens erg eerlijk en prettig in de omgang.

Dan kan ze de merrie net zo goed in Vorden zetten. Daar hebben ze het sperma van Ceasar ook.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:32

Anoeska27 schreef:

Dalhoeve was 20 jaar geleden al top. Nol is gewoon een onwijs fijne vent. Ik heb het destijds altijd als zeer positief ervaren. Ook toen hij per ongeluk Contango ipv Jetset had gebruikt :D :D :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:34

janderegelaa schreef:
Anoeska27 schreef:

Dan kan ze de merrie net zo goed in Vorden zetten. Daar hebben ze het sperma van Ceasar ook.

Ik heb er kennelijk overheen gelezen waar ze mee wil dekken. Vorden is ook prima, wel iets duurder.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:35

R12312 schreef:
Anoeska27 schreef:

Dalhoeve was 20 jaar geleden al top. Nol is gewoon een onwijs fijne vent. Ik heb het destijds altijd als zeer positief ervaren. Ook toen hij per ongeluk Contango ipv Jetset had gebruikt :D :D :D

Hoe klein ik ook ben als fokker, als ik Nol tegen kom dan weet hij precies wie ik ben en welke merries ik heb staan. Dat is klantenbinding, daar kunnen andere hh nog een voorbeeld aan nemen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:47

Als het nog steeds Ceasar is dan zou je wel moeten navragen of een hengstenhouder commissie krijgt omdat hij in het buitenland staat want anders kost het je misschien extra TS.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:03

Maar als je voor Caesar gaat, ga je wel echt enkel en alleen voor een kleurtje? Moet je uiteraard zelf weten, maar dat zou ik zonde vinden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:05

Ceasar's nafok is echt niet slecht.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:08

janderegelaa schreef:

Kom op, als je de kleur eis laat vallen kan je kwalitatief een beter veulen fokken.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:16

Misschien een andere dierenarts zoeken? Ik heb wisselende ervaringen met het wegbrengen van merries die hun hengstigheid slecht laten zien. Óf ze worden direct (omdat ze naar een andere plek gaan) direct zo hengstig als een kraai (dan is het zo klaar), of ze zijn zo van slag dat ze op een andere plek staan dat ze niks meer doen. en dan kom je toch snel uit bij hengstig spuiten...
Wij hebben wel eens tijdelijk een shethengstje op stal gehad (wat een kreng!!) - hielp super, zelden een beter zichtbare hengstigheid gezien...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:24

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:

Kom op, als je de kleur eis laat vallen kan je kwalitatief een beter veulen fokken.

De kleur is een eisen en TS heeft het goed overwogen. Met name ook door fokkers die er al nakomelingen van hebben.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:32

janderegelaa schreef:
De kleur is een eisen en TS heeft het goed overwogen. Met name ook door fokkers die er al nakomelingen van hebben.

In het land der blinden is eenoog koning................