Nakomelingen Carlton Hill

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dancer

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:18

Meld me hier ook even. Wij zijn nu bezig met het beleren van een vierjarige merrie, carlton Hill x Ronaldo. Echt een super lief en braaf paard, zit geen kwaad bij. Vandaag voor het eerst gehangen en ze verblikte of verbloosde niet.

Hoop dat dit zo blijft maar daar lijkt het wel op. Gisteren met en grote rode paraplu boven mijn hoofd met haar gelopen en dat vond ze helemaal prima.

Killian1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:27

Fortitude wat jij zegt herken ik wel, snel paniek als je bij dr weggaat. Ze hangt heel erg aan degene die met dr werkt. Maar aan de andere kant komt ze toch wel wat dominant over en is nergens bang voor eerder geïnteresseerd in van alles, gaat graag kijken als ze wat zet wat ze niet kent...

Dancer het hangen en opstappen ging bij die van ons ook heel goed, geen kick gegeven. Wat me wel opvalt bij haar en wat de osteo ook beaamde is dat ze draagt haar hals vrij hoog, iet was gezonken rug en ze gebruikt haar rug verkeerd, ze drukt hem weg bij alles wat ze doet. Het longeren aan de bijzet was ook een ramp eerst, gelijk op dr rug gaan liggen maar ja dat zie je wel vaker, ineens die druk op het bit en zich overgeven is voor veel jonge paarden een dingetje... Maar dat heeft ze nu goed door en gaat dan goed over de rug en dan zie je meteen de ontspanning erin komen, geen gezwiep meer met die staart en heel ruim gaan lopen, echt mooi! Maar ja om dat dus onder zadel voor elkaar te krijgen zonder je nek te breken... Dus eerst maar even wat foto's en onderzoek voordat we verder gaan...

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:31

Dubbel Killian1 aan de ene kant hoop je natuurlijk dat er niets uit de foto's en onderzoek komt maar aan de andere kant wil je graag een oorzaak voor het gedrag. Hoop dat de uitkomst positief is en jullie fijn met haar aan het werk kunnen.

Killian1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:53

Ja dat hoop ik ook echt want ze is het echt waard!

Xianri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 15:27

Killian1 schreef:
Dancer het hangen en opstappen ging bij die van ons ook heel goed, geen kick gegeven. Wat me wel opvalt bij haar en wat de osteo ook beaamde is dat ze draagt haar hals vrij hoog, iet was gezonken rug en ze gebruikt haar rug verkeerd, ze drukt hem weg bij alles wat ze doet. Het longeren aan de bijzet was ook een ramp eerst, gelijk op dr rug gaan liggen maar ja dat zie je wel vaker, ineens die druk op het bit en zich overgeven is voor veel jonge paarden een dingetje... Maar dat heeft ze nu goed door en gaat dan goed over de rug en dan zie je meteen de ontspanning erin komen, geen gezwiep meer met die staart en heel ruim gaan lopen, echt mooi! Maar ja om dat dus onder zadel voor elkaar te krijgen zonder je nek te breken... Dus eerst maar even wat foto's en onderzoek voordat we verder gaan...

Dit lijkt me typisch carlton hill. Wij hebben lang gewerkt aan voorwaarts neerwaarts. Door een hoge nek inplanting gaan ze makkelijk hun hoofd hoog zetten wat voor wat meer zenuwachtigheid zorgt. Werken aan ontspanning en correct rug gebruik (oprekken van lange rugspier door met zachte (!!!!!) hand voorwaarts neerwaarts te rijden).

Deze paarden mag je zeker niet LDR rijden (imo geen enkel paard maar da's een andere discussie) maar bij deze paarden gaat dit het probleem alleen maar verergeren.

Killian1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:59

LDR rijden is helemaal niet aan de orde, ben ik met je eens bij zulke paarden kan ik me voorstellen dat dat niet goed gaat. En al helemaal niet op deze leeftijd... Probleem alleen was dat je ook niet aan dr mond mocht komen dat is nu wel opgelost door aan de touwtjes te longeren geen paniek meer als je aan de teugels zit... Dus dat gaat wel goed, lang en laag ben ik nog niet een aan toe gekomen onder zadel, dat zou de volgende stap worden om te stretchen e.d. maar goed vanmiddag gaat ze op de foto, ben erg benieuwd...

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:17

Hoe is het afgelopen Killian?

Killian1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:21

Niet best, ze heeft kissing spines :-( Ook nog wat ontstekingen in de halswervels en artrose in de rug... Ik weet ff niet wat te doen, prognose kwam er eigenlijk op neer dat we er niet veel meer mee kunnen...

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:31

Oh jeetje, wat verschrikkelijk! Je hebt haar nog niet zo lang toch? Heb zelf vorig jaar ook afscheid moeten nemen van mijn 6 jarige ruin met artrose in de rug. Hier was ook niets meer aan te doen.

Moeilijk hoor, kissing spines zou je misschien met training nog wat aan kunnen doen. Maar met artrose erbij is het denk ik een illusie dat het nog beter gaat worden.

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:35

Ik schop dit topic toch even omhoog.

De eerste week van januari gaat onze Carlton Hill weg om beleerd te worden. Ze wordt volgend jaar alweer 5 :)

Ze is mentaal erg gegroeid en het wordt echt een heel erg leuk en werkwillig paard. We zijn heel benieuwd hoe ze het gaat doen onder het zadel. In principe kent ze alles behalve echt iemand erop, dus dat komt vast goed.

Hoe doen de andere Carlton Hill nakomelingen het?

Xianri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 09:46

Keigoed!! Ik heb een super paardje aan m'n Carlton hill (goodtimes aan moeders kant). Hij is helemaal wat ik wil in een paardje. Hij is super braaf onder zadel en heeft nog geen enkele keer protest gegeven op een klein jaar rijden! Hij kijkt graag rond als er iets nieuws is maar blijft wel altijd braaf. Loopt ook erg goed, z'n stap is erg ruim en z'n galop is goed gedragen (in het begin wel wat uit elkaar).

Mijne is opgeleerd volgens de duitse methode, dus niet teveel spanning en voorwaarts neerwaarts. Volgend jaar wordt hij 6 jaar oud

Killian1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:43

Ik heb de Carlton Hill met de kissing spines nog een tweede kans kunnen geven, ze gaan haar nu beleren voor de wagen! Hoop dat ze dat goed gaat doen!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 18:00

Wat leuk om te horen Xianri!

Killian1 schreef:
Ik heb de Carlton Hill met de kissing spines nog een tweede kans kunnen geven, ze gaan haar nu beleren voor de wagen! Hoop dat ze dat goed gaat doen!

Dat is fijn! Ik ga voor jullie duiken.