Veulentje fokken, wel of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miep89

Re: Veulentje fokken, wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:58

Ik zou, zoals anderen al zeggen, goed letten op de verkoopbaarheid van het veulen. Mocht er dan toch iets gebeuren waardoor het veulen weg moet is er in ieder geval markt voor. Bij pony's doet iets met een leuk kleurtje het vaak ook goed.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 09:39

miep89 schreef:
Ik zou, zoals anderen al zeggen, goed letten op de verkoopbaarheid van het veulen. Mocht er dan toch iets gebeuren waardoor het veulen weg moet is er in ieder geval markt voor. Bij pony's doet iets met een leuk kleurtje het vaak ook goed.

veulen wordt eerder weg gegeven aan mijn beste vriendin dan verkocht ;)

dennis: ik zeg ook nergens dat ik denk garantie te hebben ;)

overigens ben ik nog steeds alles aan het afwegen. Ik ben niet iemand die er zo ff inspringt van "oh leuk doen we ff"
Ik denk na over de gevolgen, de risico's ,de kosten,huisvesting, toekomst ect...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:44

Ik zou zelf zeggen; niet doen. Ik heb met mijn merrie vorig jaar een heel seizoen alles op alles gezet voor een veulen en na heel veel stress, ellende, enorme kosten en een ziek paard ben ik ermee gestopt en heb uiteindelijk een veulen gekocht..

Maar dat is maar een mogelijkheid, misschien gaat het wel super goed en makkelijk maar dat hoeft dus niet zo te zijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 09:50

xApple schreef:
Ik zou zelf zeggen; niet doen. Ik heb met mijn merrie vorig jaar een heel seizoen alles op alles gezet voor een veulen en na heel veel stress, ellende, enorme kosten en een ziek paard ben ik ermee gestopt en heb uiteindelijk een veulen gekocht..

Maar dat is maar een mogelijkheid, misschien gaat het wel super goed en makkelijk maar dat hoeft dus niet zo te zijn.

Nee dat weet ik, en daar hou ik in gedachte ook rekening mee
Wel heb ik al besloten dat als ik het doe, het toch niet dit jaar gaat worden dus we hebben inmiddels tijd zat. Dat besluit heb ik gisteren gemaakt op basis van andere dingen die nog spelen. Ik zou dan nu ook overhaast moeten gaan beslissen, hengsten kijken, enz en ik denk dat nog een jaar lekker volop met haar bezig zijn en ondertussen in dat jaar mee lopen met mensen die fokken voor mij veel beter zijn. Dan zie ik daadwerkelijk de praktijk en kan ik misschien een beter besluit nemen