Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dees schreef:Maar op een Duitse merrie helpt Toto Jr dus helemaal niet mee aan bloedspreiding
Denk zelf dat die hengst het goed zal doen op merries die veel buiging in de benen doorgeven aan hun veulens. Zoals Jazz-merries.
Heb de nafok van Toto Jr afgelopen zomer gezien en ze kwamen als veertjes van de grond. Maar wel met een iets stekerig voorbeentje. Mag meer buiging hebben.
Supercommercieel is Toto Jr. absoluut
Anoeska27 schreef:Commercieel in Nederland wel, maar in Duitsland... Als je echt voor de Duitse veilingen wil fokken dan zou ik voor De Niro gaan. Die is daar echt super commercieel.
Antonius schreef:[naam verwijderd] schreef:Maar op een Duitse merrie helpt Toto Jr dus helemaal niet mee aan bloedspreiding
Denk zelf dat die hengst het goed zal doen op merries die veel buiging in de benen doorgeven aan hun veulens. Zoals Jazz-merries.
Heb de nafok van Toto Jr afgelopen zomer gezien en ze kwamen als veertjes van de grond. Maar wel met een iets stekerig voorbeentje. Mag meer buiging hebben.
Supercommercieel is Toto Jr. absoluut
Kwestie van bij te leren voor mezelf: waarom moet ik aan bloedspreiding doen?
Als ik hier de topics doorlees blijven de meeste fokkers met een Nederlandse merrie toch ook bij een Nederlandse hengst?
Ik ben net eerder geneigd om Duits te kiezen omdat het een Duitse merrie is?
Stekerig voorbeen heeft mijn merrie ook wel wat vrees ik.
Dees schreef:Juist interessant is het wanneer je de Duitse lijnen gaat kruisen met de Nederlandse lijnen.
Op dit moment versterken die twee stromingen elkaar echt, iets wat vooral de Duitse fokker ziet en daar dankbaar gebruik van maakt. En dan vooral richting Jazz-bloed omdat dat de nu zo gewenste buiging in de gewrichten brengt waar inderdaad Duitse lijnen vaak iets tekort aan komen. De Nederlandse paarden kunnen veel aan Duits bloed hebben in de zin van een mooi model met iets langere hals en de hele fijne bewerkbaarheid van Duitse paarden.
(ik besef dat bovenstaande natuurlijk wel gegeneraliseerd is).
Ik zou voor de verkoop in Duitsland niet gaan voor een hengst die daar niet bekend is.
Antonius schreef:Hier is dan mijn bekommernis, de merrie is uiterst sensibel, durf ik zoiets riskeren met Jazz bloed? Op zich is dat niet 'mijn' probleem want we willen het veulen als veulen verkopen en niet bijhouden, dus als hij nadien te sensibel blijkt, heb ik er geen last van, maar als fokker die graag achter zijn fokproduct sta, denk ik niet graag op die manier.
De merrie is heel eerlijk, zo opstappen na 1 jaar op de wei, doet niets verkeerd maar ja, is dus héél sensibel, en kan zeer moeilijk om met druk/spanning.
Peterina schreef:Nog eentje die erg commercieel is in Duitsland: Flanell (Fidertanz x De Niro x Weltmeyer) ... niet alleen de hengst-vaders hebben bewezen bloed maar ook de merrielijnen zijn super.
http://www.sporthorse-data.com/d?i=10990355
https://www.youtube.com/watch?v=ViM0XfmvhL4
https://www.youtube.com/watch?v=b7XG1-Qm1mM
C2012 schreef:Commercieel in Duitsland: Fürstenball-bloed!
Antonius schreef:C2012 schreef:Commercieel in Duitsland: Fürstenball-bloed!
Heeft in 4e generatie classiker zitten, mijn merrie in 3e generatie. In een eerdere post van iemand kwam naar boven dat het sensibele karakter hier wel vandaan kan komen. Weet niet of zoiets dan slim is? Furstenball heeft wel donnerhall mooi vastgelegd via moeder en vaderlijn, en die werd hier wel voor zijn goede karakter genoemd. Ga deze hengst nog wat verder opzoeken.
Ketaki schreef:wat te denken van Zjengis kahn
(rousseau x rubinstein x donnerhall)
R12312 schreef:Ik zou er vooral een nemen die wat meer lengte en lossigheid geeft een daarnaast haar stap en galop verbeterd. Draf van de merrie is vreselijk goed!
TOto Jr is in Duitsland ook populair, dus ik zie het probleem niet.
s0173957 schreef:Ik zeg Don Deluxe.
https://www.youtube.com/watch?v=9wZpeeUL5qg
Was Sieger in Old in 2013 dus sowieso commercieel.
Vind hem ook heel prijzig gezien zijn leeftijd. Denk als ik zoveel geld uitgeef, ik dan toch liever eentje heb die iets meer bewezen heeft al. Maar bedankt voor de tip!