Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Desiree schreef:NatasjavE schreef:Alexandro en Wilson geven extreem goede bewerkbare karakters en zijn veelzijdig inzetbaar.
Van Kos? Die Kos van El Corona, die Amor x Doruto was? Dat verbaast mij.
Maar ik denk dat er geen vraag is naar een gelderse hengst icm met het soort merrie waarmee ik fok. Dat is een Grancorrado uit een Silvio merrie.
Desiree schreef:Klinkt heel aardig. Dekgeld is 1250 zag ik.
Maar leren omgaan met een karakter... hoeveel mensen kunnen dat?
Percy schreef:Desiree schreef:Klinkt heel aardig. Dekgeld is 1250 zag ik.
Maar leren omgaan met een karakter... hoeveel mensen kunnen dat?
Als dit om Douglas gaat? Bij ons paard gewoon gezond paardenverstand. Eerlijk zijn en respect hebben voor het paard. Ga er niet opzitten met het idee even je wil op te leggen en dat hij het maar moet doen.
Vorige eigenaresse wilde alleen maar jakkeren en springen en toen deed hij het niet meer![]()
Mijn dochter was 15 toen we hem kochten en ze was echt niet super ervaren en ik had er in het begin ook een hard hoofd in maar door hem gewoon eerlijk te rijden werd hij een heel fijn paard waar ze in drie jaar tijd mee bereikt heeft waar ze nu staat. Fokker van Daimler is een grote voorstander van Douglas. Hij geeft hele fijne springpaarden. Ben wel een beetje bevooroordeeld vrees ik
DatBenIkNou schreef:Ik denk ook dat zoals er nu gefokt wordt, daar voornamelijk paarden uit voort komen die niet voor de doorsnee ruiter geschikt zijn. Ik zit zelf ook helemaal niet te wachten op een rillerig, overgevoelig paard. De recreatie of basiswedstrijdruiter heeft behoefte aan makkelijk te rijden allrounders, die je lekker mee het bos mee kan innemen en fijn z'n rondje rijdt zonder kleerscheuren.
Ik heb er twee.Desiree schreef:Het paard is springen gefokt dus als het al een dressuurpaard is, zou ik graag springachtergrond terug zien in de bloedlijnen.
Bij dressuurpaarden zou ik bijvoorbeeld Rubinstein aanbevelen voor fijne karakters, maar dat is ook alweer een oudere hengst van ver terug.
NatasjavE schreef:En Danser is een kleinzoon van hem. Danser is een boefje...net als zijn vader Sander.
Love_Rosie schreef:Wat valt het dan eigenlijk nog tegen hoeveel brave hengsten er zijn.
Er is niemand die zo even een rijtje opnoemt zonder naar andere stamboeken te kijken.
Coloured schreef:NatasjavE schreef:En Danser is een kleinzoon van hem. Danser is een boefje...net als zijn vader Sander.
Wat bedoel je met dat Danser een boefje is?
Ik heb verschillende fokkers van Danser nakomelingen gesproken omdat ik op zoek was naar een nakomeling van Danser maar geen van allen wilden verkopen vanwege het super fijne karakter van de nakomelingen..
Hij laat zichzelf graag zien en geeft een showtje weg, maar is verder kuikenmak.
NatasjavE schreef:DatBenIkNou schreef:Ik denk ook dat zoals er nu gefokt wordt, daar voornamelijk paarden uit voort komen die niet voor de doorsnee ruiter geschikt zijn. Ik zit zelf ook helemaal niet te wachten op een rillerig, overgevoelig paard. De recreatie of basiswedstrijdruiter heeft behoefte aan makkelijk te rijden allrounders, die je lekker mee het bos mee kan innemen en fijn z'n rondje rijdt zonder kleerscheuren.
Die worden ook gefokt bij het KWPN.Ik heb er twee.
Alleen veel mensen denken er niet aan bij aanschaf van een paard. En heel vaak doen de basisruiters het zichzelf ook aan. Kopen een paard wat te gecompliceerd is voor ze omdat ze een mooi dressuurpaard willen.
liberia schreef:Oscar! Ontzettend koel en nuchter maar wel werkwillig. Kun je prima aanzitten. Hij is zowel in de spring- als dressuursport ingezet.
Zijn zonen schijnen ook zo te zijn, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.
Qua Gelders de hengst Floris BS. Wordt alleen niet in het springen uitgebracht.