Hengst voor Lupicor x Ekstein merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: Hengst voor Lupicor x Ekstein merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:57

Ik kan je niet verder helpen, maar wat een prachtige merrie zeg!

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:01

Abercrombie schreef:
Ik kreeg laatst een stakkato ruin aangeboden en die was over de 1.70.

Stakkato vererft in ieder geval wel erg mooi beenwerk over het algemeen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:49

Deze ruin had wel een RX bemerking. Chipje.

Galantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:08

Whitesnake? Fokt zeker groter, uit een merrie van 1,60 ken ik 2 nakomelingen, deze zijn beide groter dan 1,70. beide super braaf en niet snel onder de indruk :)

Biscayo vind ik ook een hele gave hengst. Geeft ook goede bewegingen door.
Afbeelding

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 09:06

amoj schreef:
Berlin? Cool karakter, vererft beweging en wat hoogte.

Heb zelf ook een Lupicor gereden en destijds hebben we ook zitten nadenken over een veulen en toen is Berlin nog wel eens gevallen.

Ja die staat ook op m'n lijstje heb het altijd al een mooie hengst gevonden.
Een mooie nakomeling van hem Zou ook leuk zijn

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 09:08

Abercrombie schreef:
Ik kreeg laatst een stakkato ruin aangeboden en die was over de 1.70.

Okee dat zou wel goed moeten Zitten dus!
het is in iederval niet zo dat hij alleen maar kleintjes geeft

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 09:09

AlwaysH schreef:
Ik kan je niet verder helpen, maar wat een prachtige merrie zeg!

Haha leuk dat je het zegt! dankjewel, ben erg blij met d'r

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 09:18

Galantje schreef:
Whitesnake? Fokt zeker groter, uit een merrie van 1,60 ken ik 2 nakomelingen, deze zijn beide groter dan 1,70. beide super braaf en niet snel onder de indruk :)

[ [url=m/dIQHbR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whitesnake heeft een goede galop zo heb ik op de filmpjes gezien. Weet echter niet hoe hij stapt en draaft? Dat kan ik niet op filmpjes vinden

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:18

Arezzo wellicht? Maat, goede beweging. Ben zo niet bekend qua karakter vererving.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 09:22

cp112 schreef:
Arezzo wellicht? Maat, goede beweging. Ben zo niet bekend qua karakter vererving.

Arezzo is een chin chin x heartbreaker.
Chin chin staat als niet al te makkelijk bekend. Of arezzo dat doorgeeft weet ik niet. Zijn er mensen met ervaring?

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:26

celine14 schreef:
cp112 schreef:

Arezzo is een chin chin x heartbreaker.
Chin chin staat als niet al te makkelijk bekend. Of arezzo dat doorgeeft weet ik niet. Zijn er mensen met ervaring?

Heartbreaker is mijn persoonlijke favoriet! Maar ik heb toevallig bij schockemohle een aantal chin chin paarden gereden en dat waren stuk voor stuk niet echt prettige dieren en ook qua uitstraling en vermogen vond ik ze persoonlijk tegenvallen. Ik weet niet of Arezzo die heeft en door fokt, maar ikzou persoonlijk niet voor een de bloedlijn van Chin Chin gaan

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 19:17

Nee dat idee had ik zelf inderdaad ook. Dus die bloedlijn mijd ik wel met mijn keuze

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:24

Chin chin heeft idd de reputatie dat het geen makkelijke beesten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:25

Corland?

Ik heb een Corland, Fijn paard, cool in het hoofd fijne sprong, goede stap, correcte draf en gallop en. De mijne is alleen wel wat kleiner( 163cm). Durf niet te zeggen of ze dat allemaal zijn.
Verder is Corland commercieel gezien ook geen slechte keus, Ik krijg regelmatig de vraag of ze te koop. Jonge Corlands zijn er niet zo veel meer.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 10:03

Een beetje lang geen bericht van mij,
Maar er is nogal wat gebeurd de afgelopen weken.
In de kliniek goed bericht gekregen dat ik rustig weer mag opbouwen met wina, twee keer erop gezeten en toen ben ik van een paard op t werk afgevallen. Dus ben nu al twee weken thuis. Heb een gezwollen tussenwervelschijf waardoor ik hernia klachten heb.
Gelukkig gaat het inmiddels wel een stuk beter.
Corland, opzich wel een gave hengst maar dat is Cor de la bryere x Landgraf.
Al vind ik het wel oud bloed, en Cor de la bryere zit al meerdere keren in wina's bloed dus voegt misschien wat weinig toe.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:56

Van Biscayo zie je regelmatig paarden tussen 1.60 en 1.65 en zij vaak bloedpaarden om te zien. Of dat bij jouw Lupicor x Ekstein goed past........

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 08:44

Lami schreef:
Van Biscayo zie je regelmatig paarden tussen 1.60 en 1.65 en zij vaak bloedpaarden om te zien. Of dat bij jouw Lupicor x Ekstein goed past........

Hmm nee dat denk ik dan niet, die van mij voert meer dan genoeg bloed!

Dat bloed is wel wat ik gaaf vind, dat maakt het echt een gave hengst vinden wat lastiger. omdat ik eigenlijk een hengst moet zoeken wat niet persee mijn type hengst is

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:46

Wij hadden een lupicorxLauriston merrie, echt een merrie ongeveer 164cm groot. Deze is 4 jaar geleden gedekt door Inshallah de Muze. Is een erg mooie combinatie geworden. Ze mist misschien wat lichtvoetigheid, maar dat toont nu pas echt nu dr buik in de weg zit. Ze is gedekt door Sir Obolensky(Stakkato Gold x Cornet Obolensky) Ik vind het een erg mooie hengst met een mooie springtechniek.

Ook een Berlin merrie gehad uit de Freiminka-stam. Pittig karakter(kwam vooral uit moederskant) en helaas ook niet erg groot, maar had een erg goede springtechniek en als je eenmaal met dr overweg kon had je een geweldig paard!

Op dit moment hebben we een Ukato van bijna 1.80 dus als je daarvoor kiest fok je waarschijnlijk wel groter!

Galantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:43

celine14 schreef:
Galantje schreef:

[ [url=m/dIQHbR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whitesnake heeft een goede galop zo heb ik op de filmpjes gezien. Weet echter niet hoe hij stapt en draaft? Dat kan ik niet op filmpjes vinden

Die van mij heeft een erg mooie ruime stap en draaft ook best leuk, ik heb wel filmpjes voor je? Ook wel van een biscayo nakomeling. :)

ayla_wromy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 07:13

Heb je al aan Connect gedacht? Nog een jonge hengst, maar beweegt fantastisch.
Wat verder weg in zijn lijn zit wel twee keer een cor de la bryere.
http://www.hanshorn.nl/nl/hengsten/connect/

Ik verwacht dit jaar bij mijn regino adelheid x Ekstein merrie een veulen van High Shutterfly. De hengst zelf is gemakkelijk in de omgang en werkwillig, dat was voor mij een reden om voor deze te kiezen. Maar dit wordt zijn eerste jaargang veulens, dus hoe hij vererft, geen idee.http://lauwvanvliet.nl/hengsten.asp?cur_id=2&h_id=57

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 15:30

Galantje schreef:
Die van mij heeft een erg mooie ruime stap en draaft ook best leuk, ik heb wel filmpjes voor je? Ook wel van een biscayo nakomeling. :)

Zeker intresse in filmpjes van een whitesnake nakomeling
Biscayo zit wel weer lux achter. Wel een gave hengst. Hoe zit het qua karakter? Weet jij dat toevallig?

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 15:34

ayla_wromy schreef:
Heb je al aan Connect gedacht? Nog een jonge hengst, maar beweegt fantastisch.
Wat verder weg in zijn lijn zit wel twee keer een cor de la bryere.
http://www.hanshorn.nl/nl/hengsten/connect/

Ik verwacht dit jaar bij mijn regino adelheid x Ekstein merrie een veulen van High Shutterfly. De hengst zelf is gemakkelijk in de omgang en werkwillig, dat was voor mij een reden om voor deze te kiezen. Maar dit wordt zijn eerste jaargang veulens, dus hoe hij vererft, geen idee.http://lauwvanvliet.nl/hengsten.asp?cur_id=2&h_id=57

Connect heel gaaf!! wel inderdaad Cor de la bryere. Ik heb weinig verstand van lijnenteelt, moet me daar toch eens meer in verdiepen.
Vind m wel wat ril ogen op de filmpjes die ik heb gezien. Dus weet niet hoe die verder is qua karakter?

High shutterfly zit chin chin achter en dat is toch een beetje een bloedlijn die ik wil mijden ivm karakter.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:41

Chin chin staat idd niet best bekend. Van Cor de la Bryere wist ik dat niet. Staan die ook bekend om hun slechte karakter?

Heb onlangs mijn glasgow x darco x cor de la b verkocht omdat het karakter van die merrie mij niet aanstond.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 15:51

Abercrombie schreef:
Chin chin staat idd niet best bekend. Van Cor de la Bryere wist ik dat niet. Staan die ook bekend om hun slechte karakter?

Heb onlangs mijn glasgow x darco x cor de la b verkocht omdat het karakter van die merrie mij niet aanstond.

Cor de la bryere valt volgensmij qua karakter wel mee maar dat bloed zit ook al dubbel vererft in de bloedlijn van mijn merrie

Galantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:42

celine14 schreef:
Galantje schreef:

Zeker intresse in filmpjes van een whitesnake nakomeling
Biscayo zit wel weer lux achter. Wel een gave hengst. Hoe zit het qua karakter? Weet jij dat toevallig?

Ik zal van de week even een paar duidelijke filmpjes maken :) Onze biscayo merrie komt uit een moeder van Tolan-R (Namelus-R) en is echt een lieverd. Heel erg mensgericht en totaal geen merrie gedrag, niet snel onder de indruk.