Bretton Woods ben ik iig niet zo wild van. Een beetje een te commerciële hengst wat mij betreft. Dan neig ik eerder naar Johnson omdat ik dat echt een hengst vind met heel veel uitstraling en ik vind die heel goed en krachtig in elkaar zitten. Maar dat is dan wel Jazzbloed.... Qua karakter hoor ik altijd dubbele verhalen over Johnson nakomelingen; of ze zijn heel braaf of totaal niet. Aangezien mijn merrie al erg ril is, wil ik niet het risico lopen dat er een vuurvreter uitkomt. Wat betreft 'braaf' en het vererven van karakter blijft het toch altijd lastig, want veel hangt toch ook af van waar en bij wie een paard terecht komt.
Ik wil eigenlijk ook niet bij al te 'moderne' dressuurpaarden uitkomen. Ik wil geen 'barbie-paard' fokken, maar een paard met afdruk, power en massa, maar ook met voldoende souplesse en atletisch vermogen natuurlijk. Ik kreeg laatst de tip Alexandro P of zijn zoon Henkie. Ik moet zeggen dat ik Henkie echt een heel lekker paard vind om te zien. Dus die richting vind ik ook het overwegen waard
Alexandro verkleind volgens mij, Henkie zou kunnen, maar is natuurlijk nog weinig van bekend. Habanna is qua type ook met wat massa.