Welke hengst voor Sorento x Jacardo x Rubinstein merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 12:32

Ik ga de genoemde hengsten allemaal eens even googlen! Niet dat ze mij geheel onbekend zijn, maar er is zoveel keuze en als potentiele parnter voor je merrie ga je toch weer met andere ogen kijken. Donnerhall-bloed vind ik een pluspunt, Jazzbloed heb ik liever niet iig. :)

Bretton Woods ben ik iig niet zo wild van. Een beetje een te commerciële hengst wat mij betreft. Dan neig ik eerder naar Johnson omdat ik dat echt een hengst vind met heel veel uitstraling en ik vind die heel goed en krachtig in elkaar zitten. Maar dat is dan wel Jazzbloed.... Qua karakter hoor ik altijd dubbele verhalen over Johnson nakomelingen; of ze zijn heel braaf of totaal niet. Aangezien mijn merrie al erg ril is, wil ik niet het risico lopen dat er een vuurvreter uitkomt. Wat betreft 'braaf' en het vererven van karakter blijft het toch altijd lastig, want veel hangt toch ook af van waar en bij wie een paard terecht komt.

Ik wil eigenlijk ook niet bij al te 'moderne' dressuurpaarden uitkomen. Ik wil geen 'barbie-paard' fokken, maar een paard met afdruk, power en massa, maar ook met voldoende souplesse en atletisch vermogen natuurlijk. Ik kreeg laatst de tip Alexandro P of zijn zoon Henkie. Ik moet zeggen dat ik Henkie echt een heel lekker paard vind om te zien. Dus die richting vind ik ook het overwegen waard

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:47

jasmijn78 schreef:
poown schreef:
Johnson geeft een heel mooi front....

Ik vind johnson ook een plaatje, maar dan zit Jazz mij te dicht bij... Fivestar spreekt mij wat minder aan.

Wij hebben een 3 jarige Johnson x Ferro nu en dat is een super coole. We hebben hem - met hulp - zelf zadelmak gemaakt en dat zegt ook wel wat denk ik. Hij is wel heeeel voorwaarts, maar superbewerkelijk. Echt een fijn beestje. Er is een Johnson nakomelingentopic op bokt en ik ben daar geen grote problemen tegengekomen [HK] Afstammelingen van Johnson: Deel 2
Mooie nakomelingen ook, met een mooie bouw en mooie halsaanzet.

Ik zegt beestje, want hij is niet groot :D :D . Johnson kan wat strooien in maat, maar aan de andere kant was de moeder van ons paard ook maar 1,65.

Voor wat zijn papieren betreft.
Vader Johnson is Jazz x Flemmingh
Aan moederskant zit Ferro x Exkurs (xx)
Veel bloed dus. Een vuurvreter op papier. Kreeg opmerkingen als "als die maar zadelmak te krijgen is" en "zelf zadelmak maken? Zou je dat wel doen"?
Maar het is een ontzettend makkelijk paard. Wel loperig maar niet heel kijkerig of ril. Niet zo gauw van zijn stuk te krijgen.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:43

jasmijn78 schreef:
afdruk, power en massa, maar ook met voldoende souplesse en atletisch vermogen natuurlijk.

Wie niet 8-) Alexandro verkleind volgens mij, Henkie zou kunnen, maar is natuurlijk nog weinig van bekend. Habanna is qua type ook met wat massa.
Misschien makkelijker bij de buren?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:58

Ik zou geen lijnenteelt doen op Jazz als het karakter zo belangrijk is..

Bordeaux en Dorado zouden goede opties kunnen zijn en anders inderdaad gaan kijken naar hengsten waar Donnerhall bloed wat dichterbij zit.

Donnerhall bloed en Sandro Hit bloed sluit vaak heel mooi aan..

http://www.deijzerenman.com/hengsten/19
Hele goede duitse hengst met Donnerhall bloed

Fleurrr_

Re: Welke hengst voor Sorento x Jacardo x Rubinstein merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:59

De sorento merrie die ik momenteel rijd is drachtig van Ferdeaux. Heb ik zelf niet voor gekozen maar ben wel blij met de keuze! Achter sorento zit Juventus x purioso.

Kaatje_77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:47

Een hengst die momenteel erg positief opvalt is Guardian S. Misschien is dat ook nog een optie. Hij is nog wel jong, maar kreeg een zeer mooi rapport voor de verrichting en voldoet volgens mij aan aan je wensen.
Persoonlijk vond ik hem tijdens de hengstencompetitie in Zuidbroek super fijn bewegen!

http://www.stalvandesande.nl/guardianS.php

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:15

Kaatje_77 schreef:
Een hengst die momenteel erg positief opvalt is Guardian S. Misschien is dat ook nog een optie. Hij is nog wel jong, maar kreeg een zeer mooi rapport voor de verrichting en voldoet volgens mij aan aan je wensen.
Persoonlijk vond ik hem tijdens de hengstencompetitie in Zuidbroek super fijn bewegen!

http://www.stalvandesande.nl/guardianS.php

Ik zou hem persoonlijk genetisch gezien niet interessant genoeg vinden.

Kaatje_77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:02

Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte, maar ben toch wel een beetje nieuwsgierig geworden....
Zijn genetisch profiel is wel redelijk hoog....

Home Alfabetisch Zoeken Uitgebreid Zoeken Hengstgegevens
HENGSTGEGEVENS GUARDIAN S STB DRESSUURPAARD Print

BODYGUARD MOORLAND X TRENTO B
Btbh.

Gemiddeld

Genetisch profiel
Dressuur 42% Laag
149
Hoog
Exterieur 41% Laag
112
Hoog