Iemand ervaring? Met elcaro's!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:39

Renske20 schreef:
wat zit er nog meer achter elcaro?
ken namelijk wel veel el corona's die stammen weer af van Amor, en Amor zit ook achter Quentin, en dat is net zo'n rotzak Haha!
zet er een klein kind op en hij stapt braaf zn rondjes, maar als je iets meer durft te vragen gaat ie staken&steigeren

Zeoliet x Lucky boy xx. Karakter komt duidelijk van Zeoliet af want Lucky boy xx gaf fantastisch werkwillige paarden.
Geen Amor bloed dichtbij te vinden dus.
Ik vind paarden met Amor juist super!! Zeker in de 3de generatie. In de 2de generatie ken ik er 1 die niet zo superbraaf is maar over het algemeen zijn de Amor´s sensibel, snel beledigd en gaan door het vuur als ze met je zijn en een vertrouwensband hebben maar heb ze niet tegen je!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:42

Ik heb niet graag paarden van Elcaro en zeoliet op stal En Jacardo vind ik helemaal drama's. Vaak heel talentvol, maar voor de gemiddelde rutier niet te rijden, en dus ook bijna niet te verkopen Knipoog

De Elcaro's die ik ken of gereden heb waren allemaal superbraaf totdat ze aan het werk moesten. Dan werden het echt spoken, alles doen om er onder uit te komen. één ging er zelfs gewoon op zijn kant liggen als hij zijn zin niet kreeg...
Niet echt een afstamming die ik zelf graag achter een paard zie

Mesastamp op bokt heeft trouwens een jacardo gehad, was ook vooral problemen Verdrietig (jacardo is elcaro x zeoliet toch Verward )

Elcaro is trouwens Zeoliet x lucky boy dacht ik Renske20

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:44

Je was me net voor Suzanne
Ik heb trouwens ook graag wat Amor in de stamboom

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:35

gomir schreef:
(jacardo is elcaro x zeoliet toch Verward )

Nee ik dacht Elcaro x Marinier. Anders zou hij ingeteeld zijn op Zeoliet, pfoei...

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:43

Jacardo= Elcaro x Marinier x Exillio xx

Ik heb trrouwens een Elcaro x Vanitas gereden, een stermerrie, sjeik voorbeen, maar weinig souplesse en een pieperd in het werk...

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:14

Jacardo is: in de vaderlijn: Elcaro x Zeoliet x G.Ramiro Z
in de moederlijn: Alexia = een afstammelinge van Marinier x Juriste
Elcaro is de zoon van Zeoliet en Ritacara, Ritacara is de dochter van Lucky Boy xx en Dicara

Ik begrijp uit jullie reakties dat de afstammelingen van Elacaro/Jacardo niet gemakkelijk etc. zijn....maar ik mag aannemen dat het er ook aan ligt welke moeder(merrie) gedekt is door Jacardo of Elcaro, zij geeft toch net zoveel eigenschappen aan haar nazaten door!!
Wanneer je een juiste merrie hebt worden de "vervelende" eigenschappen van een Elcaro/Jacardo mogelijk toch op zijn minst gehalveerd, en laten wel wel wezen de bovengenoemde hengsten geven ook hele goede eigenschappen door, anders waren ze nooit goedgekeurd...

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:17

bij waar ik werk hebben ze elcaro ster merrie zo lui als ik weet niet hoe. raakt gauw uitgekeken op iets vond springen na een paar kjeer nix meer aan en dressuur ook niet. en het is een echte teef. ken ook een nakomeling van pele en datw as ook geen beste maar was ook niet goed zadelmak gemaakt dus die gooide je er reglmatig van af en is daardoor ook verkocht

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:25

Nou zo te horen zijn het niet van die leuke en lieve paarden. Maar wat kun je nou het beste doen met zo'n paard. Welke oefeningen, hoe gaat zo'n paard beter luisteren naar de ruiter?????

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:46

Ben inderdaad wel benieuwd of er nog positieve geluiden zijn wat de nakomelingen van deze paarden betreft!...En nogmaals de afstamming van de moeder speelt natuurlijk ook een rol!

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:07

Jorie schreef:
Mijn schoonzus heeft een Elcaro-merrie. Is nu 10 jaar. Weeft als een gek!!!

Ik ken ook een vreselijke wever. Is inmiddels ook verkocht. Werd steeds geflipter met rijden.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 11:20

Heeft er iemand ook nog tips om dit een beetje te verhelpen?????

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:24

ik denk dat je aan karakter zeer weinig kunt doen
elcaro's zijn gauw verwend, een doeltreffende training is dus een must
zowel in de omgang als met rijden
niet teveel behandelen als een pony, geen kunstjes leren of snoepjes geven,
behandelen als paard en gewoon goed onder je gezag houden
vaak is het helaas dan al te laat....
je hebt m toch nog niet zo lang??
volgensmij was in dat topic toen van je ook afgeraden om hem te kopen?

elcaro's zijn hele ambitieuze paarden, maar hebben een hele kundige ruiter nodig....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:44

Tja, al het bovenstaande zou ik ook kunnen vertellen.
Ik heb een merrie van Balzflug x Zeoliet x Pele, beetje hetzelfde bloed, (ook beetje de zelfde uitstraling en bouw als op jouw eerder geplaatste fotos). En ik heb ooit eens overwogen om een Elcaro-ruin te kopen, want die kon fantastisch lopen, echt super. Laten staan omdat hij veel veel veel te duur was voor mij. 15.000 euro voor een zadelmakke...

Terug naar mijn merrie, die ik beter ken:
Je zou kunnen zeggen dat zij lastig is in het werk, altijd protesteren, altijd net iets anders willen en dan ook nog stug volhouden. Dat zou je kunnen zeggen.
Ik zeg dan: ik ben als ruiter niet goed genoeg om dit intelligente paard op een vruchtbare wijze aan het werk te zetten.
Paardjes zoals mijn merrie hebben regelmaat nodig. Je mag ze nooit overvragen, je mag ze nooit dwingen. Je moet minstens zo slim zijn en ze kneden in de richting waar je ze heen wilt hebben. Want ze kunnen o zo fantastisch mee werken, zolang ze zich maar niet gedwongen voelen. Als ruiter vraagt dat idd nog al wat; je meot de kop erbij hebben, en dat snelle karakter elke keer een tikkie voor wezen. Veel voltes en oefeningen, veel geduld bij het aanleren van nieuwe dingen. En nooit aangebrand raken. Foutief gedrag licht straffen, braaf gedrag vreselijk belonen. En heel consequent daarin zijn.
Succes ermee. Ze zijn niet makkelijk, echt niet. En dat worden ze ook niet. Toch, als je eenmaal een communicatielijntje hebt lopen, dan zijn ze best wel braaf, voor jou.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:58

Ze heeft de pony in de winter van 2002 gekocht. Toen is ie ook zadelmak gemaakt, dit heeft ze zelf gedaan. Dus ze heeft haar al wel een poos.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:24

Ik blijf bij mijn mening, gooi dat paard int weiland, doe er een hele tijd niks mee, en laat haar daarna door een ervaren persoon even goed doorrijden dat ze weet wat ze wel en niet mag!!
Succes drmee iig!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:56

Onze fokmerrie is een Elcaro. Een geweldig mooi paard met goede bewegingen, maar erg lastig om te rijden. Ik noem haar onze "staakdraak". Bloos!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 22:16

Nou alvast bedankt voor jullie reacties, maar wil haar wel graag door blijven rijden, want de ene keer is ze gewoon vervelend en de nadere keer superbraaf!! Wil namelijk graag wedstrijden met haar rijden!!!!

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:21

nou dat beloofd nog wat die wedstrijden................

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:06

k snap het overigens helemaal niet de ene keer staat ze te koop, dan weer niet, dan weer wel.. omdat je last hebt van je rug enz.. en nu wil je ineens weer intensief met dr rijden en wedstrijden starten? Je moet het natuurlijk zelf weten, maar vind het een beetje apart..
Als ze het ene moment vervelend is en de andere keer niet zou k dr gewoon es een keer flink op dr donder geven, laat dr merken dat jij de baas bent, want voor zover ik het allemaal gezien heb was ze de baas over jouw en jij niet over haar..

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:11

Ken een hele goede Elcaro, super lopen en erg werkwillig, zat dan ook znder moeite met zijn zesde in het Z en is daarna verkocht naar VS.

De enige Jacardo die ik ken is volgens mij niet superwerkwillig, een beetje een bul, maar kan wel lopen. Ik vind hem niet moeilijk in het werk als ik hem zo zie lopen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:38

Op de locale manege hier zijn een aantal Elcaro's te vinden, zolang er niets van hun gevraagd wordt zijn ze nog wel redelijk te hanteren, maar als er serieus mee gereden gaat worden zijn ze zeer vervelend.

Ik heb zelf nog eens een Elcaro tijdelijk voor iemand gereden, die was eerst gereden als manegepaard door 2 jonge meiden van 13 en 15. Hij was totaal niet aan de hulpen, je kon er een zweep op stukslaan het deed hem geen reed. Toen hij moest gaan werken kwam het vervelende karakter eruit. Hij werd (met moeite) verkocht wegens hoefkatrol naar het buitenland (of misschien slacht?).

Arina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:58

Elcaro is een goedgekeurde zoon van Zeoliet en Zoeliet (en keenlijk ook Elcaro) vererft wel eens een minder werkwillig karakter. De beste manier om dit aan te pakken is heel veel verschillende manieren van rijden (en dus ook instructie !!!!) uitproberen, zodat je zelf leert voelen waar hij/zij goed te bewerken is.

Arina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:58

Elcaro is een goedgekeurde zoon van Zeoliet en Zoeliet (en kennelijk ook Elcaro) vererft wel eens een minder werkwillig karakter. De beste manier om dit aan te pakken is heel veel verschillende manieren van rijden (en dus ook instructie !!!!) uitproberen, zodat je zelf leert voelen waar hij/zij goed te bewerken is.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:01

Zijn er ook nog POSITIEVE eigenschappen mbt een ELCARO??

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 20:22

Je dat zou ik ook wel eens willen weten. Enne trouwens joeylover ze kan het wel hoor!!!! Eerste wedstrijdej gehad en dan 1e!!!! Hahaha. Enne miekjuh ze staat overigens nog wel te koop! En heb inderdaad last van mijn rug maar dat gaat nooit meer goedkomen dus moet er maar mee leren leven!!! Maar zou ook nog graag wat positieve reacties willen!!!