Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
Peterina schreef:Ben ook benieuwd wat het jaarling kleur gaat geven.
Ik zou toch terug gaan naar Wageningen ... dit hoeft niets te kosten.
Het enige dat ik 123 kan bedenken met deze kleuring en de huidige test resultaat Ee aa,
- is dat het een silver zwart is ... maar dan is er een fout gebeurt in de testing ...
- is dat er een andere White gen in de speling is om die manen en staart zo te kleuren
- is dat er misschien appaloosa in het spel zit ... ja, ja Quarter zou de vader zijn, maar als je niet weet wie, wat dan weet je ook niet of het een appy was met oa quarter bloed.
al schrijft mijn boek dat dit een dubbele verdunning op vos is terwijl zilverappel een verdunning op bruin of zwart is maar deze theorie is al weergelegd geweest door Peterina dus ze zou wel eens heel interessant kunnen zijn, als ze mushroom blijkt op zwart basis. Heb me al eens verdiept in het mushroom maar er is bitter weinig over geweten en is vaak toevallig uit twee niet tonende ouders ontstaan want het verdunt alleen in homozygote vorm.Peterina schreef:Mushroom is hier niet in het spel.
Tot nu toe is Mushroom niet te test. En er geen bewijs dat het in een andere ras dan Shetland Pony voorkomt.
tamary schreef:Peterina schreef:Mushroom is hier niet in het spel.
Tot nu toe is Mushroom niet te test. En er geen bewijs dat het in een andere ras dan Shetland Pony voorkomt.
Niet te testen idd. en er is van alles richting amerika verscheept incl. ladingen shetten. Wat er in de basis van de quarter allemaal gebruikt is, is erg lastig te achterhalen. Echter dat afwijkende kleuren (en gangen) veel verscheept zijn ivm ongewenst hier is wel duidelijk.
, ben zelf een QH liefhebber) is ook een heel jong stamboek dus wat de 'vaqueros' (grondleggers van de Amerikaanse rijkunst) er destijds allemaal ingestopt hebben, zal niemand echt meer weten.
mijn eerste gedachte was ook Silver... maargoed de test heeft dat uitgesloten. Ben benieuwd maandag