Springhengst voor Tangelo van de Zuuthoeve x Julius merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoogendroog

Re: Springhengst voor Tangelo van de Zuuthoeve x Julius merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:25

Waarom zou een lijn met veel Frans bloed commercieel minder interessant worden?

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 20:34

Helaas is mijn merrie vorig jaar gust gebleven. Vooruitkijken naar het volgende seizoen sta ik weer open voor nieuwe ideeën!
De hengsten die ik vorig jaar heb gebruikt:

- Etoulon Vdl.
Op dit moment mijn favoriet. Nadeel dat hij vorig jaar slechts 1 maal sperma levert per merrie per cyclus. Presteert zelf goed en zijn nakomelingen vallen positief op. Grootste pluspunt: Lossigheid en souplesse
- Baltic Vdl
Mijn tweede keus, gebruikt ivm beperkte beschikbaarheid Etoulon. Geeft fijne sportpaarden en karakters, Kan ook verbeteren op Lossigheid.
- Inaico Vdl
Gebruikt omdat beide voorgaande hengsten die dag niet beschikbaar waren ivm blessure en concours, op aanraden van Vdl. De hengst spreekt mij wel aan, jonge hengst uit een mooi sportlijntje minpuntjes dat hij natuurlijk nog geen nakomelingen heeft.

Graag hoor ik jullie mening over passende hengsten.
Grootste verbeterpunt bij mijn merrie is de lossigheid/souplesse/ruggebruik.

(Vorig seizoen bij Vdl 'geshopt'dat is geen vereiste)

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 21:12

Iemand nog ideeën?

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:42

Grandorado TN doet het op het moment erg goed en geeft volgens mij ook goede nakomelingen.
VDL heeft ook altijd goede hengsten die commercieel erg aantrekkelijk zijn. Freeman VDL doet het ook erg goed en heb leuke nakomelingen gezien van hem.
Ik vond Hotspot ook een erg aansprekend paard.
Heb je de hengstenkeuring een beetje gevolgd?

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:57

beetje off Topic; als je graag Etoulon will maar maar 1 insiminatie per cyclus krijgt waarom zorg je dan niet dat het eitje afgespoten wordt. Als het eitje goed is maar de merrie ovuleert niet kan de dierenarts een spuitje geven dat ovulatie opwekt.

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 10:54

Ik heb de hengstenkeuring wel gevolgd ja maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer zegmaar.
Vandaar dat ik nu voor mijn eigen idee voor Baltic wil gaan maar ik ben benieuwd naar input van mensen die er wat meer verstand van hebben.

Het ei is inderdaad een aantal keer afgesloten om die reden, ook dat heeft helaas niet geholpen. Het remgeld van Etoulon is ook aardig gestegen zag Ik, speelt natuurlijk ook nog een beetje mee.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:40

bokker88 schreef:
Ik heb de hengstenkeuring wel gevolgd ja maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer zegmaar.
Vandaar dat ik nu voor mijn eigen idee voor Baltic wil gaan maar ik ben benieuwd naar input van mensen die er wat meer verstand van hebben.

Het ei is inderdaad een aantal keer afgesloten om die reden, ook dat heeft helaas niet geholpen. Het remgeld van Etoulon is ook aardig gestegen zag Ik, speelt natuurlijk ook nog een beetje mee.

Ah jammer. En als dekgeld dan zo omhoog is........ Snap dat je door de bomen het bos niet meer ziet, als je alleen al de lijst van VDL ziet...... En dan alles technich uitpluizen en dan will je er ook wel een goed gevoel bij hebben ook

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:41

Ik heb al eerder gepost in dit topic en je meegegeven dat Baltic een goede keuze zou kunnen zijn. Vermogen lijkt ie inmiddels genoeg te hebben: hij loopt 1.50m. Het paard op de foto in mijn profiel is overigens ook een telg uit de Landra-stam (is een Carthino). Zit er niet eens zo ver bij vandaan.
Je kunt ook te ver gaan denken en gaan over analyseren. Baltic zou een goede keuze kunnen zijn, hij lijkt te kunnen geven wat jij zoekt voor je merrie.

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 11:55

hoogendroog schreef:
Ik heb al eerder gepost in dit topic en je meegegeven dat Baltic een goede keuze zou kunnen zijn. Vermogen lijkt ie inmiddels genoeg te hebben: hij loopt 1.50m. Het paard op de foto in mijn profiel is overigens ook een telg uit de Landra-stam (is een Carthino). Zit er niet eens zo ver bij vandaan.
Je kunt ook te ver gaan denken en gaan over analyseren. Baltic zou een goede keuze kunnen zijn, hij lijkt te kunnen geven wat jij zoekt voor je merrie.

Je hebt helemaal gelijk! Ik was super blij met o.a. jouw input in het topic en mede daardoor ook vrij zeker in mijn keuze voor Baltic.

Omdat ze vorig jaar gust is gebleven heb ik gewoon wat teveel tijd om er (weer) over na te denken

Door de fijne reacties vorig jaar leek het me fijn om te horen of er nog andere goede suggesties aangedragen worden.