Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SandraVerl schreef:Ik vermoed dat je bedoeld dat ze een afstammeling van Cupido Z is, Zangerheide heeft nl alleen een bruine hengst, springt internationaal, met die naam.
Ben wel benieuwd hoe ze eruit ziet.
Sammie schreef:Ja, maar die Z kan iedere boerenl*l er achter plaatsen. Die Z zegt zo niks. Naam fokker is belangrijker. En Zangersheide en fokken met appaloosa's? Die kans acht ik zeer klein.
xPenny schreef:Sammie schreef:Ja, maar die Z kan iedere boerenl*l er achter plaatsen. Die Z zegt zo niks. Naam fokker is belangrijker. En Zangersheide en fokken met appaloosa's? Die kans acht ik zeer klein.
Meestal wanneer de nakomeling zowel vader als moederskant Z gefokt is, heeft de nakomeling vaker ook een Z achter de naam. De keus van de fokker.
Mijn merrie heeft ook een Z achter haar naam maar vader is dan ook Caridor Z en moeder Quinta G Z.
Heeft stamboek Zangersheide dus staat daar ook ingeschreven.
Wanneer de hengst vaak geen Z gefokt paard is, komen ze ook niet zo in het stamboek van Zangersheide.
Sammie schreef:Elk zangersheide paard heeft een z achter de naam, maar niet elk paard met een Z achter de naam is een zangersheide paard. Misschien maakt dit het eea duidelijker.
SandraVerl schreef:Sammie schreef:Elk zangersheide paard heeft een z achter de naam, maar niet elk paard met een Z achter de naam is een zangersheide paard. Misschien maakt dit het eea duidelijker.
Zit er nog een andere stoeterij als Zangersheide in Lanaken? Paardje van TS is in Lanaken gekocht, vandaar dat ik aan Zangersheide dacht. Als er nog een ander fokker zit, is het wel logisch dat TS haar paard niet bij de fokproducten van Zangersheide staat.
Sammie schreef:Ja, maar die Z kan iedere boerenl*l er achter plaatsen. Die Z zegt zo niks. Naam fokker is belangrijker. En Zangersheide en fokken met appaloosa's? Die kans acht ik zeer klein.
Citaat:Meestal wanneer de nakomeling zowel vader als moederskant Z gefokt is, heeft de nakomeling vaker ook een Z achter de naam. De keus van de fokker.
Mijn merrie heeft ook een Z achter haar naam maar vader is dan ook Caridor Z en moeder Quinta G Z.
Heeft stamboek Zangersheide dus staat daar ook ingeschreven.
Wanneer de hengst vaak geen Z gefokt paard is, komen ze ook niet zo in het stamboek van Zangersheide.
Citaat:Dit is off topic...maar dat klopt zo niet.
Ik heb dit jaar nog een veulen ingeschreven bij zangersheide, beide ouders zonder Z maar het veulen moest vanuit het stamboek een z achter de naam hebben.