Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Boras schreef:Het lijkt me het meest correcte als je vriendin het veulen terugneemt en jou het aankoopbedrag helemaal teruggeeft.
Dan is dat deel netjes opgelost. Wel zo fijn voor jullie vriendschap. En voor jou, jij hoeft dan niet met het veulen te leuren, hebt er verder geen kosten aan en lijdt er geen verlies op.
Vervolgens kan je vriendin het veulen verkopen en eventueel een merrie kopen.
En de rest van haar probleem van de verkeerde inseminatie ahandelen met wie dan ook.
Dat is niet jouw zaak.
Jotoma schreef:Ts: heb je een rechtsbijstandverzekering? Mogelijk kan het dekstation aansprakelijk gesteld worden en bij het erkennen van aansprakelijkheid moeten alle gemaakte kosten vergoed worden. Maar dat zou ik eens bij een jurist voorleggen.
Ik vind het niet raar dat je het veulen te koop hebt staan, maar ik weet niet welke rechten je nog hebt als het dier verkocht is.
Jotoma schreef:Ts: heb je een rechtsbijstandverzekering? Mogelijk kan het dekstation aansprakelijk gesteld worden en bij het erkennen van aansprakelijkheid moeten alle gemaakte kosten vergoed worden. Maar dat zou ik eens bij een jurist voorleggen.
Jotoma schreef:Ik vind het niet raar dat je het veulen te koop hebt staan, maar ik weet niet welke rechten je nog hebt als het dier verkocht is.
Kadanz81 schreef:Ik doe alles in goed overleg met de verkoopster en zij is heel welwillend. Alleen we zijn ook goede vriendinnen en het maakt eigenlijk niet uit of ik hem nou verkoop of dat zij hem terugneemt en zij hem verkoopt. Dat komt in feite op het zelfde neer.
Kadanz81 schreef:Als de verkoper een onbekende was geweest had ik ook zeker op mijn strepen gestaan.
Echter is het een goede vriendin die ook veel verdriet heeft hiervan.
Mocht het veulen overlijden of wat dan ook, komen we hier zeker over uit.