Hengst voor ster sport-dr v. Tuschinski

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 10:37

@ Roodvos, George Clooney weet ik niet meer zo goed waarom ik die niet heb, volgens mij viel hij mij wat tegen in het echt. Ik ga hem van het winter even nog een keer goed in het echt bekijken!

@ Elisa2, Don Deluxe is gaaf! Schrok alleen wel dat hij nog maar 4 is en zo loopt :oo . Wel jammer dat hij een chip heeft ik ga even kijken of ik kan uitvinden waar... De galoppade is inderdaad haar mindere gang, ze gaat snel "konijnachtig" galopperen bij spanning. Bij ontspanning is het wel goed maar mag opwaartser, ze kan we goed zitten. Toto vind ik een hele gave complete hengst, heeft een goed moederrapport en een goed veulenrapport. Ferguson vind ik ook erg mooi en geeft denk ik iets meer rust in de beweging. Giovanni inderdaad om zijn galoppade en dat hij een erg fijn moederlijntje heeft met veel sport is ook een pre. Ik dacht van Uphill dat hij de galoppade wel verbeterde... El Capone is vooral van mijn vader, is een fijne hengst met wat minder knie en lijkt erg fijn te bewerken.

@ Mystica, Heel mooi veulen! Die is zeker goed gelukt :D . De Niro vind ik zelf te duur door zijn ontbrekende gustregeling, vooral omdat ik kwa drachtig worden nog niets van deze merrie weet en ze volgend jaar alweer 9 wordt.

Elisa2

Re: Hengst voor ster sport-dr v. Tuschinski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:09

Uphill verbeterd de galop niet..zijn nakomelingen drukken snel de rug weg over het algemeen in het lopen. Dat gaat altijd ten koste van de galop...

Giovanni verbeterd de galop sowieso, dat was duidelijk te zien op de afstammelingenkeuring..Toto doet het erg goed en zit De Niro achter.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:48

Er liep een hele fijne Johnson x Tuschinski op de HK.

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:32

Ja, de gustregeling is inderdaad bijna een dwangmaatregel. Gelukkig is deze merrie tot nu toe altijd direct drachtig geweest, dus we durfden de gok wel te wagen. In jouw plaats zou ik zeker voorzichtig zijn. Of je moet mijn ervaring hebben: Mijn Sandreo was vorig jaar vruchtje van Toto jr. verloren; gewone regeling, alleen de kosten betalen. En ik kon hem dit jaar weer gebruiken voor hetzelfde tarief. Maar ik kreeg maar geen rekening. Echt vanaf oktober gebeld, gemaild en berichtjes gestuurd, zonder resultaat. Gaat vorige week vrijdag ineens de telefoon: "u spreekt met van Holst, u had mij gebeld". Ja, twee maanden lang.... Toen ik vroeg waar de rekening bleef zei hij dat hij mijn naam wel kende maar dat ik mijn merrie in 2014 aangeboden had...! Ik moest hem echt overtuigen dat ik zelf wel wist dat ze dit jaar ook gedekt was en dat hij mij op mijn woord kon geloven.... Dat is de omgekeerde wereld. Inmiddels rekening binnen, nu het dekbewijs nog.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 14:56

Ik wist bijna zeker dat het Dante Weltino ging worden, is hij dit jaar alleen diepvries beschikbaar á 900 per inseminatie -O-

Van Toto begint het me een beetje tegen te staan dat hij zo populair is :+ En dat er veel totilassen wat vervelende 'tics' ontwikkelen bij (aan)spanning (staart, tong, luchtzuigen....)

En dan sloeg Giovanni ook nog zo koud af afgelopen vrijdag, waar ik niet weet wat ik hier van moet vinden.

Gio en Toto zijn nog niet van mijn lijstje gehaald, maar kijk ook verder.

Heeft iemand de hengst 522 Fairtrade of zoals hij nu heet Frascino toevallig al in het echt gezien? http://dressurleistungszentrum.de/de/he ... scino.html

En wat vinden jullie van de hengst Hennessy v de Niro x Jazz?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:17

Als je Frascino recht zet op de foto..{horizon recht onder de hoeven} dan zie je dat ie niet zo'n beste rug heeft. Verder ken ik het dier niet..

Henessy heb ik nog niet irl gezien dus wil daar verder geen uitspraken over doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:36

Mystica schreef:
Ja, de gustregeling is inderdaad bijna een dwangmaatregel. Gelukkig is deze merrie tot nu toe altijd direct drachtig geweest, dus we durfden de gok wel te wagen. In jouw plaats zou ik zeker voorzichtig zijn. Of je moet mijn ervaring hebben: Mijn Sandreo was vorig jaar vruchtje van Toto jr. verloren; gewone regeling, alleen de kosten betalen. En ik kon hem dit jaar weer gebruiken voor hetzelfde tarief. Maar ik kreeg maar geen rekening. Echt vanaf oktober gebeld, gemaild en berichtjes gestuurd, zonder resultaat. Gaat vorige week vrijdag ineens de telefoon: "u spreekt met van Holst, u had mij gebeld". Ja, twee maanden lang.... Toen ik vroeg waar de rekening bleef zei hij dat hij mijn naam wel kende maar dat ik mijn merrie in 2014 aangeboden had...! Ik moest hem echt overtuigen dat ik zelf wel wist dat ze dit jaar ook gedekt was en dat hij mij op mijn woord kon geloven.... Dat is de omgekeerde wereld. Inmiddels rekening binnen, nu het dekbewijs nog.

Holstud is echt een drama qua bereikbaarheid. Dekbewijzen idem. Ik heb Nijhof mijn dekking erin laten zetten.

Holstud geeft geen KWPN dekbewijs, ik kreeg een algemeen formulier. Dat scheelt hem afdracht denk ik.

Ik had gewoon "OK!" gezegd toen hij zei 2014.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:49

sunny44 schreef:
Ik wist bijna zeker dat het Dante Weltino ging worden, is hij dit jaar alleen diepvries beschikbaar á 900 per inseminatie -O-

Van Toto begint het me een beetje tegen te staan dat hij zo populair is :+ En dat er veel totilassen wat vervelende 'tics' ontwikkelen bij (aan)spanning (staart, tong, luchtzuigen....)

En dan sloeg Giovanni ook nog zo koud af afgelopen vrijdag, waar ik niet weet wat ik hier van moet vinden.

Gio en Toto zijn nog niet van mijn lijstje gehaald, maar kijk ook verder.

Heeft iemand de hengst 522 Fairtrade of zoals hij nu heet Frascino toevallig al in het echt gezien? http://dressurleistungszentrum.de/de/he ... scino.html

En wat vinden jullie van de hengst Hennessy v de Niro x Jazz?

Toevallig is Fairtrade KL van mijn staleigenaar en een compagnon geweest, ik vind het een fijn dier! Super karakter en kan heel fijn bewegen. Hennessy is weer gefokt door die compagnon, heb deze nog niet in het echt gezien.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:49

Bellen jullie wel mobiel dan? Ik krijg hem bijna altijd direct te pakken en anders belt hij snel terug.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:47

Anoeska27 schreef:
Bellen jullie wel mobiel dan? Ik krijg hem bijna altijd direct te pakken en anders belt hij snel terug.

Heb jij een streepje voor;-)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:10

janderegelaa schreef:
Anoeska27 schreef:

Heb jij een streepje voor;-)

Kan ik me niet voorstellen :D Ik weet dat ze via het vaste nummer vaak wel slechter bereikbaar zijn, maar via het mobiele nummer gaat het tot nu toe prima.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:29

Je leest het hierboven..en het is de ervaring van meer mensen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:39

janderegelaa schreef:

Daarom vraag ik dus ook welk nummer ze bellen...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:43

Anoeska27 schreef:
janderegelaa schreef:

Daarom vraag ik dus ook welk nummer ze bellen...

Gewoon de GSM van Jurgen. Volgens mij hebben ze ook geen vast nummer meer omdat ze ook geen echte locatie meer hebben.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 09:53

@ Elisa; Inderdaad als je daar goed naar kijkt lijkt hij haast een ingestoken rug te hebben... Maar de foto is volgens mij helemaal een beetje raar genomen. Op de filmpjes van KWPN tv zie je dit niet echt terug... Ik hoop dat Lodbergen hem toont volgend weekend op de hengstenshow.

@ dena_mii: Dank je voor de info! Hoe vond jij de rug van Fairtrade in het echt? En heb je toevallig de moeder van Hennessy gekend? Weet je iets over haar karakter?

vwb de discussie omtrent de bereikbaarheid van Holstud, ik hoor en lees wel erg vaak inderdaad dat ze moeilijk bereikbaar zijn. Hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, blijft dit toch een beetje in mijn achterhoofd hangen... Helemaal omdat hij dit jaar waarschijnlijk nogal populair gaat zijn, heb ik er wat minder vertrouwen in.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:06

sunny44 schreef:
@ Elisa; Inderdaad als je daar goed naar kijkt lijkt hij haast een ingestoken rug te hebben... Maar de foto is volgens mij helemaal een beetje raar genomen. Op de filmpjes van KWPN tv zie je dit niet echt terug... Ik hoop dat Lodbergen hem toont volgend weekend op de hengstenshow.

@ dena_mii: Dank je voor de info! Hoe vond jij de rug van Fairtrade in het echt? En heb je toevallig de moeder van Hennessy gekend? Weet je iets over haar karakter?

vwb de discussie omtrent de bereikbaarheid van Holstud, ik hoor en lees wel erg vaak inderdaad dat ze moeilijk bereikbaar zijn. Hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, blijft dit toch een beetje in mijn achterhoofd hangen... Helemaal omdat hij dit jaar waarschijnlijk nogal populair gaat zijn, heb ik er wat minder vertrouwen in.

Wel een aardige hengst maar om daarvoor nou over de grens te gaan....nee.

Ze moet hem aardig op snelheid hebben om er wat beweging uit te krijgen. Ik zie ze liever aan de longeerlijn rustig draven.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:16

Ik vond zijn rug wel meevallen, iets week misschien. Hij heeft echt veel lossigheid in zijn beweging.

Ik ken de moeder van Hennessy niet, maar naar wat ik heb begrepen is ze echt niet verkeerd van karakter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:02

In het filmpje valt zijn rug wel mee...week inderdaad. Het is een typische duitse hengst om te zien en voornamelijk een "grootloper" met weinig kracht achter van nature.
Hij heeft wel souplesse..ik zou hem inderdaad in het echt gaan bekijken als je echt geintereseerd bent in hem.

Ampere bloed is wellicht ook interesant voor jouw merrie, fokt ook vaak goede galop door.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 11:54

@ janderegelaa; Er is een kans dat hij KWPN wordt ggk. Hij is aangewezen voor het verichtingsonderzoek. En al voor de 2e bez. verkocht naar lodbergen.

Na volgende week zondag weet ik wel of hij 'nog in de running' is voor mij :)

@ dena_mii; nogmaals dank voor je info :)

@ Elisa2; Ik ga zijn rug extra in de gaten houden! Ik moet zeker niet een te weke rug op die van mij hebben met haar typische Krack C rug. Had je ook een specifieke nakomeling van Ampere in gedachten?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:36

Ik ben zelf wel erg weg van Franklin, maar dan heb je veel lijnenteelt op Flemmingh en ik weet niet of dat wijs is qua rug.

Dees had een heel aansprekend veulen van Fellini.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 10:28

Ik vind Franklin ook echt een geweldig dier. Maar inderdaad 3x Flemmingh... Fellini is mij na zijn goedkeuring niet echt meer positief opgevallen. Misschien vooral door de manier van voorstellen vorig jaar, zo extreem over tempo. Vind op stand zijn overgang naar de schoft ook niet heel fijn. Hij heeft wel een fijn veulenrapport.

Even iets heel anders, High Five U.S. viel mij wel erg positief op afgelopen vrijdag mn zijn galop. Wel iets wat zwaar, maar ik weet nog niet of ik dat erg vind. En uit de volle zus van de moeder komen 3 Tuschinski's, waarvan 1 aangewezen is, 1 C'tje LT loopt en een D'tje M2. Wat vinden jullie van deze hengst?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:29

Ik vind dat een erg gave hengst! maar je hebt inderdaad wel kans dat hij in combinatie met jouw merrie een wat zwaarder type paard gaat geven. {wat helemaal niet erg hoeft te zijn overigens, ik hou daar wel van}

Franklin vind ik ook de beste Ampere nakomeling, Electron kan ook goed lopen maar ik herriner mij dat zijn veulenrapport wat minder positief was.