Hengsten voor mijn 3 Kwpn fokmerries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stalhanzehof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 15:03

bigone schreef:
Je kijkt inderdaad nog met een pony oog: Mooie koppies!!! Bij dressuurpaarden gaat het om beweging en natuurlijk is een mooi koppie meegenomen maar dat staat in geen verhouding tot het bewegen.
Kijk eens richting een aantal Duitse hengsten, verdiep je in karakters ervan enz. Ik heb ervaring met een aantal nakomelingen van Fidertanz, allemaal in no time zadel mak en fantastische karakters. Ik heb vaak de indruk dat de Duitsers veel meer op rittigkeit selecteren dan op langs het hoofd slaande benen ala Totilas bvb.

Ik vind Fidertanz een erg mooie hengst, wel wat klassieker maar superbeweging! Misschien een domme vraag maar als ik deze hengst doe, heeft het veulen dan wel een Kwpn volpapier, geen blauwpapier ofzo?

Stalhanzehof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 15:08

Albert schreef:
http://www.landgestuetcelle.de is een echte aanrader om eens te gaan kijken voor een passende hengst.
De hengsten worden heel veelzijdig getraind, alles is gewoon te bekijken en ze zijn heel open met het geven van informatie over karakter en vererving.
Zelf zou ik een hengst als Rotspon op een merrie als Miranta zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=ueUwrVIWRA8
https://www.youtube.com/watch?v=mvnt34_RHWA

Bedankt voor de informatie, ik ga zeker even kijken op de site! Ik vind persoonlijk Rotspon qua bouw niet heel mooi. En op de filmpjes heb ik het idee dat wat te kort komt in beweging. Maar misschien ligt dat aan mij! Is wel zeker een pre dat ze open zijn over karakter van de paarden aangezien ik dus voor mijn merrie op karakter moet gaan fokken eerst.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:26

Florett as ook een mooie hengst met een goed karakter wat deze ook doorgeeft Ken enkele nakomelingen heel fijn te rijden hoorde op wedstrijd ook al iemand zeggen dat dat van die fijne mee werkende paarden zijn

Stalhanzehof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 19:17

dresjoepie schreef:
Florett as ook een mooie hengst met een goed karakter wat deze ook doorgeeft Ken enkele nakomelingen heel fijn te rijden hoorde op wedstrijd ook al iemand zeggen dat dat van die fijne mee werkende paarden zijn

Mijn voorkeur gaat wel naar KWPN goedgekeurde hengst. Alhoewel hij is wel heel leuk..

Albert

Re: Hengsten voor mijn 3 Kwpn fokmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:52

Met Duitse hengsten krijg je vaak gewoon een vol papier, afhankelijk van prestaties van de hengst.
Neem bijv. Sorento, daar krijg je gewoon een vol papier bij en hij staat bovendien in NL.
http://www.radstake.nl/horses/hengsten/222

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:54

Of je kijkt naar ferguson die is al gekeurd, of trafalgar die gaat het ook vast worden.

Spielberg is ook een hengst die een fijn karakter geeft.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:01

Zelf ben ik heel nieuwsgierig hoe de nakomelingen van Gunner KS het gaan doen, die vind ik ook heel fijn gefokt.

Stalhanzehof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 20:37

Albert schreef:
Met Duitse hengsten krijg je vaak gewoon een vol papier, afhankelijk van prestaties van de hengst.
Neem bijv. Sorento, daar krijg je gewoon een vol papier bij en hij staat bovendien in NL.
http://www.radstake.nl/horses/hengsten/222

Dat is wel fijn om dat te weten. Kan waarschijnlijk ook wel aan de hengstenhouder vragen of je er een vol papier bij kan krijgen ja of te nee?

Stalhanzehof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 20:39

fokfanaat schreef:
Of je kijkt naar ferguson die is al gekeurd, of trafalgar die gaat het ook vast worden.

Trafgar is wel een hele mooie, maar wat denk je van zijn karakter is van Totilas toch?

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:48

ongeacht feit dat je graag kwpn wil fokken raad ik je Formidable aan. mooie hengst die veel bewegings vermogen heeft.
wat hij kan betekenen op merries:

- Bloedspreiding
- Souplesse
- Verbetering galoppade
- Maatvoering
- Meewerkend prettig karakter

wat meer informatie over hem:

INFO:
- FORMIDABLE, IS KWPN gefokt, Ferro, Jazz, Flemmingh (Krack C), Lord Leatherdale, Negro vrij!!!

- FORMIDABLE voldoet aan alle medische eisen gesteld door het KWPN, heeft een zeer goede beoordeling op de röntgenfoto's

- Hierdoor is het mogelijk nakomelingen zowel binnen net NRPS als ook binnen het KWPN stamboek te registreren!

- Spermakwaliteit is zeer goed

RAPPORT HENGSTENKEURINGS-COMMISSIE:

- FORMIDABLE is een goed ontwikkelde degelijke hengst met veel hengst uitdrukking en een goede bovenlijn.
- Het voor en achterbeen zijn goed gesteld
- De hengst heeft een mooi voorbeen
- Stap, draf en galop zijn goed
-In beweging waardeert de hengst zich op.

AFSTAMMING:

- VADER, FLORETT as, is op latere leeftijd, toen deze op GRAND PRIX, niveau uitkwam goedgekeurd bij het NRPS. Ook goedgekeurd bij het Westfalen stamboek in Duitsland. Zijn vader is de beroemde hengst Florestan.
Patrick Kittel heeft de hengst uitgebracht.

- MOEDER, JUBLIANTE, bracht de keur prefente merrie NIGRANTE voort die op haar beurt de goedgekeurde KWPN hengst Solitair bracht.
Ook bracht zij TRIVIANT, een zoon van voltaire die springt op 1.60m.

Stalhanzehof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 20:52

Albert schreef:
Zelf ben ik heel nieuwsgierig hoe de nakomelingen van Gunner KS het gaan doen, die vind ik ook heel fijn gefokt.

Vind hm zeker wel interessant alleen heb ik liever geen vos. Wel mooi ander bloed.

Stalhanzehof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 21:05

xGwennn_94 schreef:
ongeacht feit dat je graag kwpn wil fokken raad ik je Formidable aan. mooie hengst die veel bewegings vermogen heeft.
wat hij kan betekenen op merries:

- Bloedspreiding
- Souplesse
- Verbetering galoppade
- Maatvoering
- Meewerkend prettig karakter

wat meer informatie over hem:

INFO:
- FORMIDABLE, IS KWPN gefokt, Ferro, Jazz, Flemmingh (Krack C), Lord Leatherdale, Negro vrij!!!

- FORMIDABLE voldoet aan alle medische eisen gesteld door het KWPN, heeft een zeer goede beoordeling op de röntgenfoto's

- Hierdoor is het mogelijk nakomelingen zowel binnen net NRPS als ook binnen het KWPN stamboek te registreren!

- Spermakwaliteit is zeer goed

RAPPORT HENGSTENKEURINGS-COMMISSIE:

- FORMIDABLE is een goed ontwikkelde degelijke hengst met veel hengst uitdrukking en een goede bovenlijn.
- Het voor en achterbeen zijn goed gesteld
- De hengst heeft een mooi voorbeen
- Stap, draf en galop zijn goed
-In beweging waardeert de hengst zich op.

AFSTAMMING:

- VADER, FLORETT as, is op latere leeftijd, toen deze op GRAND PRIX, niveau uitkwam goedgekeurd bij het NRPS. Ook goedgekeurd bij het Westfalen stamboek in Duitsland. Zijn vader is de beroemde hengst Florestan.
Patrick Kittel heeft de hengst uitgebracht.

- MOEDER, JUBLIANTE, bracht de keur prefente merrie NIGRANTE voort die op haar beurt de goedgekeurde KWPN hengst Solitair bracht.
Ook bracht zij TRIVIANT, een zoon van voltaire die springt op 1.60m.

Vind het zelf niet echt een spetter als ik eerlijk ben. En zie ook liever een hengst die al nakomelingen heeft gehad, als ik dan op het karakter moet gaan fokken

september9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:50

Stalhanzehof schreef:
fokfanaat schreef:

Trafgar is wel een hele mooie, maar wat denk je van zijn karakter is van Totilas toch?

Wij hebben een merrie met Flemmingh bloed drachtig van Trafalgar. *\o/*
Is inderdaad een jonge Totilas.
Totilas geeft een heel goed karakter door, braaf en gemakkelijkin de omgang en onder het zadel een echte werkmentaliteit.
Wij hebben ook nog een jonge Totilas en ook die heeft een super karakter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:05

Je kan ook kijken naar Sandreo, fokt erg goede karakters en een mooi koppie door! niet de meest spectaculaire beweging en de kracht moet de merrie mee nemen. Maar het is een optie...

Die andere twee merries hebben geen predikaten? wat is de reden dat je daarmee wilt fokken? hebben ze iets anders extra's?

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:06

fokfanaat schreef:
Schimmel wil ook niet iedereen, en een fijn karakter is maar de vraag, als je dit zo leest.

http://www.bitmagazine.nl/artikelen/tra ... ble/35079/

Bij zijn fokker is hij op driejarige leeftijd beleerd en uitgebracht op het Prinsenstad jonge dressuurpaarden-competitie, waar hij tiende werd. “Omdat hij niet zo braaf was, reed men er niet graag op en werd hij stil gezet.”

In april 2014 was Hij zodanig aangesterkt, dat hij een aantal keer onder het zadel kwam. Moniek vertelt: “Hij was nog hengst en best ondeugend, zijn ruiter werd bang voor hem

Ten eerste is dit intervieuw niet afgenomen aan de eigenaar maar heeft mevr M Valk dit zelf zo verteld.
Een zeer betrouwbaar intervieuw, zoek maar eens op haar naam. Aan de eigenaar is tijdens dit interview niets gevraagd.
Moniek was niet een goede amazone, na 1 week stil staan een hengst die amper buiten kwam, volgepropt met vele kg aan brokken, ipv spieropbouw vet, ja dan wordt je wel een bommetje immers.
Dan nog constant tegen het been gereden.
Onder zijn nieuwe amazone heeft Formidabel daar totaal geen last van, goed stalbeleid en training op de juiste manier doet wonderen. Vanaf mei 2015, daarvoor totaal verkeerd gereden tot aan verrichting-kampioen 2016, dat zegt heel veel over zijn werklust en karakter.
Helaas heeft deze hengst weinig geluk gekend totdat hij werd weggehaald en eindelijk in handen is gekomen van mensen die wel snappen hoe je omgaat met paarden.
Helaas zijn er veel koekenbakkers binnen het wereldje, deze hengst heeft er een aantal leren kennen, helaas. Maar is nu verrichtingkampioen, met beoordeling "Zeer Goed" voor alle gangen en als omschrijving juist zijn fijne meewerkend karakter. Binnen 2 wedstrijden door naar de volgende klasse. Als dat geen top karakter is.
http://www.formidable-ggk-hengst.nl
Laatst bijgewerkt door inamulder op 06-02-16 00:18, in het totaal 2 keer bewerkt

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:14

Stalhanzehof schreef:
dresjoepie schreef:

Mijn voorkeur gaat wel naar KWPN goedgekeurde hengst. Alhoewel hij is wel heel leuk..

Met Formidable is het ook mogelijk om bij het KWPN een stamboek-papier aan te vragen, register A.
Florett AS hetzelfde verhaal, ook register A
Het gaat om de kwaliteit niet om de kleur van het papier lijkt mij.
Immers Formidable voldoet aan alle gestelde richtlijnen voor het KWPN en is zelf KWPN gefokt.
http://www.formidable-ggk-hengst.nl

Marnel93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:03

Bij ons op stal 2 merries drachtig van formidable. De fokker heeft voor hem gekozen vanwege het karakter (staat gewoon braaf tussen de merries etc) en de goede bewegingen en dan met name verbeteren voorbeengebruik. Misschien leuk om een topic van hem te maken!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:09

Ik heb Formidable overwogen voor mijn Balzflug merrie afgelopen zomer, vind het een aansprekend dier. Uiteindelijk niet gedaan wegens zijn rugvorm (merrie heeft een wat verzonken korte rug, ik verwacht niet dat hij daar heel veel aan verbetert) en de behoorlijk tegenstrijdige berichten over zijn karakter overal. Durfde de gok daarom niet aan met deze nog onbewezen hengst qua nakomelingen. Ik wilde echt een hengst die behoorlijk bewezen braaf fokt op mijn sensibele merrie en dat is bij Formidable (nog?) niet zo. Uiteindelijk ben ik dus toch voor Spielberg gegaan, die wordt hier ook eerder al eens aangedragen. Lijkt mij een prettige combi van braaf en stabiel met een randje heet en sensibel van mijn merrie zodat er wel nog wat in zit. Nu nog zien wat de praktijk brengt :P Geeft qua KWPN/NRPS verhaal hetzelfde als Formidable, en qua karakter lijkt me Miranta een redelijk vergelijkbaar dier als mijn merrie (hoewel die van mij bij mijn weten nooit levensgevaarlijk is geweest, alleen een gevalletje "niet voor de amateur" :P ).

Hoewel de Balzflug merrie van TS nog behoorlijk massaal is zo van de foto, ik weet niet of ik daar fysiek Spielberg op zou durven zetten. Geeft met wat pech wel een heel erg massief veulen. Mijn Balzflug is nog een stukje smaller en hoogbeniger qua bouw en daar heb ik al getwijfeld daarover.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:16

Inamulder, ik vind het niet bepaald netjes en chique om anderen zo af te kraken in een poging je eigen hengst te promoten. Dat zou voor mij als merriehouder al een afknapper zijn en een reden om naar iemand anders te stappen. Een eigenaar hoort professioneel te blijven. Jammer.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:29

Cayenne schreef:
Inamulder, ik vind het niet bepaald netjes en chique om anderen zo af te kraken in een poging je eigen hengst te promoten. Dat zou voor mij als merriehouder al een afknapper zijn en een reden om naar iemand anders te stappen. Een eigenaar hoort professioneel te blijven. Jammer.

Eens. Dergelijke berichten ben ik in mijn zoektocht ook vaker tegengekomen van deze bokker. Dat in combinatie met de nogal overdreven online spam van de hengst was hier ook een twijfelpunt om ermee in zee te gaan :j Is zonde en nergens voor nodig, een goede hengst bewijst zichzelf wel!

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:13

Vientje schreef:
Cayenne schreef:

Eens. Dergelijke berichten ben ik in mijn zoektocht ook vaker tegengekomen van deze bokker. Dat in combinatie met de nogal overdreven online spam van de hengst was hier ook een twijfelpunt om ermee in zee te gaan :j Is zonde en nergens voor nodig, een goede hengst bewijst zichzelf wel!

En weet je wat nu zo fijn is? Hij heeft zich bewezen! Iedereen die zeer nauw betrokken is bij hem, zal dit ook bevestigen. Bij dit nieuwe interview is wel de eigenaar en het volledige team betrokken>
Niet iemand die denkt de hengst te kunnen rijden en haar eigen stal ten onder heeft laten gaan.........
Hoe is het toch mogelijk......
De waarheid als een koe. Dat anderen door het vorige ouder interview, waar alleen de toenmalige amazone aan het woord kwam, die hem slechts 1 x per onder het zadel nam, al een beeld hebben gevormd, waarbij eigenaar en toenmalig team niet bij betrokken waren, is erg jammer en niet bepaald professioneel te noemen.
http://www.formidable-ggk-hengst.nl/for ... interview/

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:37

Stalhanzehof schreef:
Aimee schreef:
Grappig, Miranta ken ik.
Goede merrie, wel extreem sensibel. Op zich fijn, maar als jong paard ging het over het randje.
Ze heeft in combi met Flemmingh twee nakomelingen gegeven waarvan de knieën op slot sloegen. De Jazz kon mega lopen, maar was als jong paard moeilijk.

Ik heb inderdaad gehoord dat de nakomelingen van Flemming geen succes waren! Heb wel gehoord over een nakomeling van Vivaldi die nu M dressuur loopt heb ik goede berichten over gehoord. Ze is nu als een oudje zeer makkelijk en rustig gelukkig;) denk je dat Dark pleasure een goede match zou vormen?

Toevallig heb ik mijn merrie drachtig van Dark Pleasure. Die hebben we voornamelijk uitgezocht op zijn karakter. Hij stond eerst bij Gerdine Maree, naast de kliniek waar wij met onze merrie komen voor haar blessure. Onze dierenarts gaf ook aan dat hij een braaf en meewerkend karakter heeft. We zijn toen ook bij zijn nakomelingen wezen kijken. Die hebben allemaal een mooi model. Zijn zoon It's a Pleasure was laatst op de hengstenkeuring 3e in de kampioenskeuring en heeft ook heel braaf zijn rondjes gelopen.
Daarnaast zal hij op jouw merrie zeker wat verfijnen in het model denk ik. Waar je wel op moet passen is dat zijn hals vrij diep uit de borst komt, dus wat zwaar wordt snel. Kan zo niet zien hoe dat bij jouw merrie is, maar zou er zeker even naar kijken. En, als dat voor jou een issue is, even kijken naar de hoogte van je merrie. Wij hebben bewust een kleintje erop gezet, omdat wij niet zo'n groot paard wilden, maar Dark is vrij klein(lijkt dit overigens niet te vererven), dus zou dat ook in overweging nemen.

Daarnaast vind ik de suggestie voor Spielberg wel goed als je kijkt naar karakter, maar wat Vientje ook aangeeft, zou ik wel kijken of het dan niet een te zwaar paard wordt.

Al met al zou ik zeker de tip gebruiken die hier ook al gegeven werd, om even kritisch naar je merries te kijken en bepalen wat je wilt verbeteren. :) Succes!!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:00

Je kan ook altijd het Kwpn om advies vragen

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:48

Vientje schreef:
Cayenne schreef:

Die personen die de hengst kennen en ook zijn vorige amazone weten hoe het zit.
Ik kraak niemand af het is de realiteit, dat mag gezegd worden, ieder woord is waar en dat is ondertussen dubbel en dwars bewezen, door de hengst en zijn nieuwe amazone met gevoel en kwaliteit, zonder het paard te forceren, door op te bouwen ipv af te dwingen.
De hengst heeft zich ook al lang bewezen, hij is niet voor niets "Verrichtings-kampioen 2016" mede vanwege zijn fijne meewerkend karakter.
Ook in de sport is zijn top-karakter en talent voor de dressuur ondertussen aangetoond.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:08

Ina, in plaats van hier je hengst zo agressief te promoten, zou ik wat kritischer zijn op de foto's van de hengst die je online zet, veel met veel voorbeen, rug weggedrukt en achterbeen achter de massa.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 14-05-16 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto en privegegevens verwijderd