wat is dat voor hengstenhouder?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 17:45

Nou, intussen Donkelaars gesproken. Koss voldoet in alle opzichten als geschikte dekhengst voor mijn merrie:
- volgens donkelaars fokt hij voldoende groot:
- veel front en langgelijnd;
- fijne karakters, werkwillen';
- allround.

en dat moet ik hebben. Alleen 1 ding vergeten te vragen Boos! ; als de merrie gust blijft, hoeveel krijg ik dan terug?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:37

Desiree schreef:
Nou, intussen Donkelaars gesproken. Koss voldoet in alle opzichten als geschikte dekhengst voor mijn merrie:
- volgens donkelaars fokt hij voldoende groot:
- veel front en langgelijnd;
- fijne karakters, werkwillen';
- allround.

en dat moet ik hebben. Alleen 1 ding vergeten te vragen Boos! ; als de merrie gust blijft, hoeveel krijg ik dan terug?

Je gaat toch hopelijk niet alleen af op wat een hengstenhouder zegt. Natuurlijk zal elke eigenaar hetzelfde zeggen, als wat hierboven staat. Valt toch nooit te bewijzen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:47

Ik heb hier de fokwaarden van Koss voor me gepakt;
Hoogtemaat +1,17
model; rechthoek - vierkant 89
Karakters kan ik neit zo heel veel over zeggen, El Corona's hebben er normaal gesproken een 'aardige kop opzitten', maar hier zit dan weer Goudsmid achter...
En allround is hij zeker, zelf zowel springen als dressuur Z geklasseerd.
Of zijn nakomelingen hetzelfde doen kan je niet bewijzen, omdat er erg weinig nakomelingen van hem in de sport lopen, volgens de index is er 1 Koss uitgebracht in het springen en 4 in de dressuur. Koss wordt dan ook weinig ingezet voor de rijpaarden richting.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:09

Missouri schreef:
Ja, dat bedoel ik. Komt wel vaker voor hoor, ook hier in Nederland.
Niet overal natuurlijk, maar toch.

Nou jaaaa zeg! Ik zou op zijn minst gezegd behoorlijk over de pisser zijn als ze me dat zouden flikken. Je kiest toch niet voor niets voor een bep. hengst Boos! ?? Wordt dat dan ook op het dekrapport gemeld, of gaat het kwakkie van hengst A door voor het kwakkie van hengst B? DNA typering van het veulen is neem ik aan wel verplicht (zit zelf in de Paints, en ben niet helemaal op de hoogte van hoe dat met andere rassen werkt)?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:31

Missouri schreef:
Lauw van Vliet heeft klanten zat, en Van Manen heeft op het moment even andere zaken aan zijn hoofd Haha!

Ja die schijnt niet altijd met zijn hoofd te denken maar soms met iets anders.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:56

zullen we de zaak van Manen hier ff buiten houden. Hij is nog niet schuldig bevonden dus wat hier neer wordt gezet kan gezien worden als laster.

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:58

Marjolein schreef:
zullen we de zaak van Manen hier ff buiten houden. Hij is nog niet schuldig bevonden dus wat hier neer wordt gezet kan gezien worden als laster.

Heb ik wat gemist Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:07

Je zoekt ook wel net in een drukke tijd contact Haha!
Afgelopen zaterdag was de 1e bezichtiging van de Gelderse hengsten en de 16e is de 2e bezichtiging.
We hebben Koss zaterdag nog gezien en het is idd een hele mooie hengst.
Ook zijn nakomelingen spreken me erg aan, er zijn er trouwens 2 door na de 2e bezichtiging.
Groot voordeel van Koss vind ik dat hij natuurlijk dekt.
Afbeelding
Winavivera, (de halfzus van Lisavivera) KossxGoudsmid.
http://home.iae.nl/users/hvlijsse/neder ... 00366.html
Hier kun je nog wat meer afstammelingen van Koss vinden.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:14

Nakomelingen; bij ons op de club lopen er 2 zuiver basis gefokt. Fijne werkwillige paarden. 1x zeer allround fijn lopen en goede springtechniek de 2e is jonger en nog niet zo heel lang onder het zadel. Zijn volle broer en zus.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:19

Mac schreef:
Nou jaaaa zeg! Ik zou op zijn minst gezegd behoorlijk over de pisser zijn als ze me dat zouden flikken. Je kiest toch niet voor niets voor een bep. hengst Boos! ?? Wordt dat dan ook op het dekrapport gemeld, of gaat het kwakkie van hengst A door voor het kwakkie van hengst B? DNA typering van het veulen is neem ik aan wel verplicht (zit zelf in de Paints, en ben niet helemaal op de hoogte van hoe dat met andere rassen werkt)?

Op het papier cq dekbewijs komt wel gewoon de naam van de hengst waarmee echt gedekt is, zo slecht zijn ze nou ook weer niet Knipoog

Ik zou er ook behoorlijk kwaad om worden, maar sommige mensen boeit het niet zo als de 20 merries tegelijk brengen...

Arina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:17

Na al deze moeite wens ik je een heel mooi veulentje !