hengst laten of laten ruinen? En wanneer dan precies?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:16

Ik heb eentje laten ruinen op 8-jarige leeftijd een een op 6 jaar.
Ruinen heeft wel degelijk invloed op de manen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Ferrari had een flinke bos manen met een voorpluk tot bijna zijn neus. De voorpluk is na het ruinen ingekort tot aan zijn ogen.
Zijn onhanteerbare bos manen is een beetje uitgedund, maar ze blijven nog steeds onhanteerbaar. :D

Bij mijn andere paard zijn de manen vooral in lengte verminderd. Toch zeker 10 centimeter. Het volume is hetzelfde gebleven.

Qua bouw zijn ze beiden breder geworden na het ruinen.
Eentje eigenlijk net iets TE. :+

MBJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 04:18

Toydoll schreef:
En weetje zeker dat het geen klophengst is?

En toen ging pas ons lampje branden. Bedankt! Afgelopen week is er bloed geprikt bij hem en nu dus wachten op de uitslag! Maar we denken allemaal dat je het bij het rechte eind hebt! Bedankt!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 05:38

RebeccaC schreef:
Qua bouw zijn ze beiden breder geworden na het ruinen.
Eentje eigenlijk net iets TE. :+

Dat is ook mijn ervaring, als hengst zijn ze wat nerveuzer en blijft het allemaal niet zo makkelijk plakken, als ruin krijgen ze wat meer vulling.
Maar of dat nou spiermassa is dat ze erbij krijgen :=

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 06:39

Lekker laten ruinen.
zoveel prettiger voor t paard, zeker als je geen fokambities heb, kan hij lekker tussen merries en ruinen de wei, hoef je niet steeds op te letten of er een merrie in de buurt is.
Kan t paard ook niet gefrustreerd raken van zijn hormonen
let wel op dat castreren na 3 jaar bij de meeste dierenartsen duurder is, en meer risico met zich mee brengt(dat is mij door meerdere dierenartsen vertelt toen ik aan t rond informeren was toen wij een 3 jarige hengst kochten en wilde laten ruinen)

Overigens zijn de manen van dat paard nog ontzettend veel gegroeid na de castratie