Paard met staart recht omhoog arabisch bloed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:20

elenaMM77 schreef:
Fenrir schreef:
Nee. Zag gisteren nog bizons rondrennen met de staart recht de lucht in, het zijn zelfs niet alleen paarden die dit doen :D

:') :') :')
je hebt er zojuist voor gezorgd dat ik de koffie nog net op tijd terug kon laten vliegen in mijn kopje.. moest wel het snot van mijn beeldscherm poetsen (zit met een behoorlijke griep hier).. kuchen ging spontaan over in keihard niezen.. gefeliciteerd, je bent de eerste die dat voor elkaar heeft gekregen _/-\o_ _/-\o_

Je had ze moeten zien... ik kwam ook niet meer bij... :')

(Enne, beterschap!)

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:18

@bambi , ja je moet op naam paard zoeken. En als je weet in welk jaar hij/zij is geboren dan kom je al iets verder als er meerdere paarden zijn met die naam! Maar niet alle paarden staan op Horsetelex , hopelijk de jouwe wel! :)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 17:36

XxFlossxX schreef:
@bambi , ja je moet op naam paard zoeken. En als je weet in welk jaar hij/zij is geboren dan kom je al iets verder als er meerdere paarden zijn met die naam! Maar niet alle paarden staan op Horsetelex , hopelijk de jouwe wel! :)

Ik heb er 1 gevonden die dezelfde naam heeft, zelfde geslacht, zelfde kleur, zelfde geboorte datum. Maar hoe kan je dan weten of het jou paard echt is, als je helemaal niks weet van de historie.

Art_Ificious

Re: Paard met staart recht omhoog arabisch bloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:43

Mijn tweejarige new forester doet dat ook en zelfs staart volledig op de rug. Moeder is 100%NF met ver terug toroughbred en rijpony. Vader is onbekend, misschien dus langs vaders kant? Verder is hij qua karakter wel rustig. Hij doet dit alleen bij spelen/showen.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:50

Bambi1995 schreef:
XxFlossxX schreef:

Ik heb er 1 gevonden die dezelfde naam heeft, zelfde geslacht, zelfde kleur, zelfde geboorte datum. Maar hoe kan je dan weten of het jou paard echt is, als je helemaal niks weet van de historie.

Heb je geen paspoort van je paardje ? Zo nee, dan denk ik dat er toch echt ergens een paspoort is en staat er in paspoort dat ouders onbekend zijn dan denk ik dat je niet de goede hebt op HT.
Maar zoek je nu op "Lord Derby" (mijn paard) een ruin uit 2009 vader Darius, dan zie je eronder staan ex-eigenaar en eigenaar van nu. Ook bij veel paarden kun je film/foto zien maar dat verschilt per paard ! :)

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:51

MaricoGraphy schreef:
Mijn tweejarige new forester doet dat ook en zelfs staart volledig op de rug. Moeder is 100%NF met ver terug toroughbred en rijpony. Vader is onbekend, misschien dus langs vaders kant? Verder is hij qua karakter wel rustig. Hij doet dit alleen bij spelen/showen.

Zoals ik vaak zie doen volbloeden (arabische of engelse) het ook vaak alleen bij showen of spelen oid. Dus wie weet ! Maar ik heb geen idee of het echt daarvan is, ik denk van wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:53

Mijn Shetlander doet het ook, dus daar gaat je theorie wel even flink onderuit :')

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:59

Bizzybijtje schreef:
Mijn Shetlander doet het ook, dus daar gaat je theorie wel even flink onderuit :')

Mijne ? :)
Zo ja dan, veel paarden hebben "stiekem" arabisch of volbloed in zich zoals iemand al aanhaalde op vorige pagina. Het is geen theorie, ik interesseer me erin en zoek hier dingen over op en kan alleen maar bijleren. Het is hoe ik denk dat het zit, misschien sla ik de plank wel volledig mis :') , maar ik persoonlijk vind het geen theorie maar iets om over na te denken en te schrijven hoe ik het zag en dus ook mensen die hierop konden reageren met of het zo zit of niet :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 19:23

XxFlossxX, Ja heb een paspoort maar staat op ouders onbekend.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:48

Bambi1995 schreef:
XxFlossxX, Ja heb een paspoort maar staat op ouders onbekend.

Dan zal ze denk ik niet op HT staan!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:48

Onze hackney's doen het ook. Zijn raszuiver, gesloten stamboek.
De new forester die we hebben (GW vrij) doet het ook. Stamboek-forester zonder GW dus geen inbreng van andere rassen (zag hier eerder een post met een 2-jarige forester met aan moeders kant ver weg wat anders en vader onbekend, dat is geen new forester maar een kruising, aangezien new forest echt een gesloten ras is zonder andere rassen, en ook het GW bloed teruggedrongen wordt).

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:59

Mijn haflinger zonder vreemd bloed doet dat ook, ligt gewoon aan de aard/het temperament van het paard neem ik aan :). Natuurlijk is de haflinger heel ver wel eens met Arabisch bloed veredeld, maar dat zijn heel veel rassen. Ik heb er 1 die 0% vreemd bloed heeft, dus die voorouders tellen echt niet meer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:56

Voor mijn gevoel doen paarden met een rechte croupevorm en een hoge staartdracht(Arabische paarden inderdaad maar ook de Tuigpaarden, Hackney's, Gelderse Paarden Welshjes dit makkelijker en sneller dan paarden met een schuine croupe.

Maar lees net over Shetjes die het zelfs doen. Moet zeggen....nog nooit gezien. Maar goed ook maar bar weinig verstand van Shetjes. :')

Mijn 2 Geldersen doen het uiteraard ook( ooit een Gelderse het niet zien doen?) en daarin zit wel Arabisch bloed. Via het vele Holsteinerbloed wat er in zit.
Vooral mijn Alexandro ruin,...en daar is niet veel opwinding voor nodig.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:01

Mijn ijslander doet dat ook.
Afstamming is volledig te herleiden naar IJsland, dus echt geen arabisch bloed.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:03

Marsu schreef:
Mijn ijslander doet dat ook.
Afstamming is volledig te herleiden naar IJsland, dus echt geen arabisch bloed.

En die hebben ook geen rechte croupevorm. :)

Alle paarden doen het dus.