NRPS hengst met sterke beweging.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:59

ponyparadijs schreef:
Bij wie staat hij ter dekking janderegelaa en wat kost hij?

Hij kan via Holstud of via Nijhof. Ik heb zelf de voorkeur aan Nijhof gegeven. Hij kost €1000,-

ponyparadijs

Re: NRPS hengst met sterke beweging.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 20:12

Dat is toch best al wel aan de prijs

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:41

ponyparadijs schreef:
Dat is toch best al wel aan de prijs

Ik vind het meevallen voor een droomafstamming en super bewegingen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 20:42

Als ik garantie heb dat het veulen die beweging krijgt en het een merrie is vindt ik het ook mee vallen
Maar als het een hengst wordt wordt het een ander verhaal want dan moet ik zo'n veulen ook weer kwijt kunnen voor het geld wat de dekking en alles gekost heeft

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:31

ponyparadijs schreef:
Als ik garantie heb dat het veulen die beweging krijgt en het een merrie is vindt ik het ook mee vallen
Maar als het een hengst wordt wordt het een ander verhaal want dan moet ik zo'n veulen ook weer kwijt kunnen voor het geld wat de dekking en alles gekost heeft

Ja? Met een goedkope hengst ben je het geld ook kwijt als het een hengst is. Dus een beetje een non argument. Beweging is in die stam zo verankerd dat ik wel verwacht dat er iets moois uitkomt. Die kun je altijd wel kwijt.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:04

Bij een hengst met kracht en NRPS denk ik gelijk aan Forty (oke, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet heel veel NRPS hengsten ken).

Kan me niet vinden in wat Elisa schrijft. Heb Forty al heel regelmatig gezien, en die heeft alles behalve een gezonken middenstuk. Juist een paard met heel erg veel verbinding en kracht. Daar gaan we nog wel van horen, zo makkelijk als hij schakelen kan, en hoe hij het werk met plezier aanpakt. En juist heel mooi opwaarts lopen!
Dat veulentje op het filmpje heb ik ook irl gezien, heel gaaf diertje, fantastisch lopen!

Een andere hengst waar ik aan moet denken is Cassandro JVR, Charmeur x Sandreo uit een hele goede moederlijn. De hengst zelf is super veelzijdig en heel braaf in het werk.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:12

Afbeelding

Afbeelding
Wat vind je van de nrps hengst Shamrock? San Amour x Donnatelli.

Ik heb deze hengst gebruikt voor mijn springgefokte merrie van Centurion x Cor de la Bryere en ben erg blij met het resultaat.

Deze foto vis ik ik zo van mijn telefoon, maar kan eventueel wel even op zoek naar wat betere foto's.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 09:13

janderegelaa schreef:
ponyparadijs schreef:

Ja? Met een goedkope hengst ben je het geld ook kwijt als het een hengst is. Dus een beetje een non argument. Beweging is in die stam zo verankerd dat ik wel verwacht dat er iets moois uitkomt. Die kun je altijd wel kwijt.

Het verschil tussen 1000 euro dekgeld of 500 euro dekgeld is een 500 euro in de minimale verkoop prijs.
En dat vindt ik best veel.

Ik ben niet in het bezit van eigen stallen en land. Ben dus afhankelijk van waar ik sta.
Als ik zo'n veulen niet kwijt raak omdat de prijs te hoog is dan moet ik dus extra stalling betalen en wordt zo'n veulen alleen maar duurder.

Dat jij dat een non argument vindt mag jij vinden.
Maar ga mij niet vertellen dat je zo'n veulen makkelijk kwijt raakt want dat verhaal heb ik al vele keren gehoord en kan uit ervaring vertellen dat dat toch nooit zo makkelijk is als word gesuggereerd

nina88 heb je een bewegings filmpje van het veulen (en de merrie)?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:22

Ik vind Forty wel een zeer goed model hebben en goed bewegen. Helaas is mijn merrie dit jaar niet drachtig van hem geworden (ligt aan de merrie). Er zijn nog maar heel weinig Forty-veulens.

Bij Gal hebben eerder veelbelovende 3-jarige hengsten gestaan 'die het wel even zouden worden' Herinnert iemand zich Jack Sparrow nog? In geval van Trafalagar (wat een naam) zou ik zelf dus even afwachten of die niet toevallig volgend jaar via de achterdeur is verdwenen.

Terug naar de vraag van TS:
De onlangs bij NRPS goedgekeurde schimmel Formidable beschikt over sterke bewegingen. Met name zijn galop. Die vind ik echt super.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 09:33

Formidable staat / stond ook op mijn lijstje.
Maar gezien zijn verleden met het verhaal dat hij erg moeilijk was zet ik toch mijn vraagtekens met betrekking op zijn karakter.
Wil niet die geweldige beweging maar een gecompliceerd karakter.

Vindt het trouwens wel een goede opmerking die je maakt met betrekking op Trafalgar.
Die komt dus ook niet op het lijstje te staan

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:35

Wat weet jij over het verleden van Formidable?
Die keren dat ik hem gezien heb, vond ik het zeker geen lastige hengst.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:43

Welke goede opmerking en welke achterdeur? Edward start sowieso niets onder de Prix st. George en nadat ze door Glock gesponsord werden is het paard naar President Stables gegaan. Nu rijdt Patrick van der Meer hem.

Ik vind het dus eigenlijk een domme, insinuerende, niet op de hoogte zijn van de juiste feiten, opmerking Dees.

Trafalgar (zijn naam is mooier en makkelijker als je hem goed schrijft) wordt gereden door Marieke van der Putten. Is dit jaar 1 keer op een hengstenshow geweest (Nijhof) en heeft een aantal hele aparte merrie's gedekt van fokkers die het misschien iets beter snappen.

Het is niet zonder reden dat veel NRPS hengsten maar 500 euro kosten en het is ook niet zonder reden dat Forty niet KWPN en wel NRPS gekeurd is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 09:46

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:47

Nou sorry hoor, maar die JS dekt helemaal niets.
En hij zou het toch gaan worden als dekhengst? Hij is niet eens aangeboden voor het verrichtingenonderzoek.
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... kopen.html

Over de rest van je insinuaties.... Hoe gaat het met je eigen "dekhengst", Janderegelaa?
Was het dekgeld niet 50 euro?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 09:49

janderegelaa schreef:
Het is niet zonder reden dat veel NRPS hengsten maar 500 euro kosten en het is ook niet zonder reden dat Forty niet KWPN en wel NRPS gekeurd is.

Jou mening!
Gelukkig zijn er mensen die een andere mening hebben

Ik ga verder niet meer met jou in discussie
Heb ik in het geheel geen zin in.

Elke keer als ik jou ergens tegen kom in een topic valt me jou houding op.
Dat is blijkbaar jou handels merk
Jou goed recht hoor ga vooral zo verder
Maar niet tegen mij of in mijn topics heb geen behoefte aan jou zogenaamde goed bedoelde tips en adviezen
Dag meneer janderegelaa

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:50

En dat Formidable lastig zou kunnen zijn is niet zo heel vreemd. Net als bij Jazz: Ulster.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:52

Die dame die er deze winter op reed, is wellicht niet bang maar rijtechnisch kan zij nog een heleboel leren. En die kon er toch prima op rijden.
Ik denk dat het allemaal wel wat meevalt met Formidable.
3 jarige hengsten rijden is bijna een vak apart, die doen inderdaad wel eens gekke dingen.
De hengst was dit voorjaar echt prima braaf.

Als het goed is, loopt Formidable in aug/sept mee in het verrichtingenonderzoek van NRPS. Dan kunnen we zien hoe hij is onder het zadel, toch?
Laatst bijgewerkt door Dees op 17-08-15 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:52

Prachtige merrie! Ken je de NRPS hengst Sambezi? Hij is niet zo heel bekend, maar absoluut een hengst met veel kwaliteit. Ik ken hem persoonlijk en hij heeft een super karakter. Erg braaf en werkwillig. Daarnaast is hij de halfzus van mijn merrie, zij is ook een kwaliteitsvolle merrie (voorlopig keur + PROK). Komt uit een goede bloedlijn en zijn allemaal erg veelzijdig. Kan ook een leuke sprong maken :D

Dit is zijn pedigree:

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/127293

En een aantal foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 09:54

Dees schreef:
Die dame die er deze winter op reed, is wellicht niet bang maar rijtechnisch kan zij nog een heleboel leren. En die kon er toch prima op rijden.
Ik denk dat het allemaal wel wat meevalt met Formidable.
3 jarige hengsten rijden is bijna een vak apart, die doen inderdaad wel eens gekke dingen.
De hengst was dit voorjaar echt prima braaf.

Ik heb hem op de hengstenshow in januari gezien en op het NRPS gala in maart.
Zag er ook inderdaad niet uit alsof hij heel moeilijk was.
Maar het is wel een puntje om mee te nemen in mijn overwegingen
En misschien sla ik (door zijn kleur) te makkelijk door in dat het niet oke is.
Moet me er soms toe zetten dat een goed paard geen kleur heeft

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 10:00

xMercury even wat filmpjes op gezocht maar hij lijkt mij niet bijzonder sterk
Verder is hij wat klein en ben ik bang dat we dan te klein gaan

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:00

Heee, als je de kleur niet mooi vindt, moet je de hengst niet gebruiken :D
Er is teveel keuze om dan het risico op schimmel te willen lopen.

Minder bekend maar ik vond hem wel heel leuk en beschikken over een goed achterbeengebruik: Diedjee
Plaatje van een dier. Wel heel fijntjes gebouwd, misschien voor jouw merrie iets te klein?

Sambezi ziet er goed uit!
Laatst bijgewerkt door Dees op 17-08-15 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:01

Dees schreef:
Nou sorry hoor, maar die JS dekt helemaal niets.
En hij zou het toch gaan worden als dekhengst? Hij is niet eens aangeboden voor het verrichtingenonderzoek.
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... kopen.html

Over de rest van je insinuaties.... Hoe gaat het met je eigen "dekhengst", Janderegelaa?
Was het dekgeld niet 50 euro?

Fijn dat je me volgt Dees :D . En inderdaad 50 euro per inseminatie. Maar niet gekeurd terwijl de hengstenhouder al wel had ingevroren. Was gewoon een leuke grap die ook nog eens goed uitgepakt heeft.

Volgens de eigenaar heeft JS zich destijds geblesseerd en is hij daarom niet aangeboden bij het Duitse verrichtingsonderzoek. Wat zijn status nu is weet ik niet maar hij is in elk geval niet "door de achterdeur" verdwenen. In alle rust opgeleidt zou ik een betere omschrijving vinden.

Voor wat betreft Forty, bij het KWPN zouden ze hem 100 dagen achtereen zien en bij het NRPS 3 keer een dag. Hij is geblesseerd door verwezen naar het volgende verrichtingsonderzoek en daar niet verschenen. Bij de fokkerij index voor OCD hebben van de laagste 10 hengsten 7 Contango in de moederlijn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 10:06

Hij is inderdaad wat klein.
Maar er zit wel meer maat achter.
Dan zou het nog een overweging kunnen zijn.
Wat ik op de foto zie lijkt hij wat lang.
Dat is persoonlijk niet iets wat ik bij mijn merrie zou gebruiken

Tot nu lijken haar veulens wel maat te hebben.
Maar tot nu toe ook hengsten gebruikt met maat.
Dus waar dat dan door komt?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:10

Ik zou me niet zo druk maken om Forty, Jan, want die hengst loopt telkens bovenaan in de sport dus zo heel slecht zal hij niet zijn.
Een goedkeuring bij NRPS krijg je echt niet bij het kopen van een pakje boter: een hengst die niet goed is laten ze daar absoluut staan. Forty is daar goedgekeurd voordat de prestaties kwamen.
Ik kan me voorstellen dat eigenaren hun paard niet 100 dagen aan het onderzoek van KWPN toevertrouwen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 10:12

Dees schreef:
Ik zou me niet zo druk maken om Forty, Jan, want die hengst loopt telkens bovenaan in de sport dus zo heel slecht zal hij niet zijn.
Een goedkeuring bij NRPS krijg je echt niet bij het kopen van een pakje boter: een hengst die niet goed is laten ze daar absoluut staan. Forty is daar goedgekeurd voordat de prestaties kwamen.
Ik kan me voorstellen dat eigenaren hun paard niet 100 dagen aan het onderzoek van KWPN toevertrouwen.

Er zijn wel meer hengsten die bij het NRPS zijn goedgekeurd voordat de prestaties er waren.
En na de prestaties ineens ook bij het KWPN zijn goedgekeurd.