ponyparadijs schreef:Bij wie staat hij ter dekking janderegelaa en wat kost hij?
Hij kan via Holstud of via Nijhof. Ik heb zelf de voorkeur aan Nijhof gegeven. Hij kost €1000,-
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ponyparadijs schreef:Als ik garantie heb dat het veulen die beweging krijgt en het een merrie is vindt ik het ook mee vallen
Maar als het een hengst wordt wordt het een ander verhaal want dan moet ik zo'n veulen ook weer kwijt kunnen voor het geld wat de dekking en alles gekost heeft
janderegelaa schreef:ponyparadijs schreef:Als ik garantie heb dat het veulen die beweging krijgt en het een merrie is vindt ik het ook mee vallen
Maar als het een hengst wordt wordt het een ander verhaal want dan moet ik zo'n veulen ook weer kwijt kunnen voor het geld wat de dekking en alles gekost heeft
Ja? Met een goedkope hengst ben je het geld ook kwijt als het een hengst is. Dus een beetje een non argument. Beweging is in die stam zo verankerd dat ik wel verwacht dat er iets moois uitkomt. Die kun je altijd wel kwijt.
Dees schreef:Wat weet jij over het verleden van Formidable?
Die keren dat ik hem gezien heb, vond ik het zeker geen lastige hengst.
janderegelaa schreef:Het is niet zonder reden dat veel NRPS hengsten maar 500 euro kosten en het is ook niet zonder reden dat Forty niet KWPN en wel NRPS gekeurd is.

Dees schreef:Die dame die er deze winter op reed, is wellicht niet bang maar rijtechnisch kan zij nog een heleboel leren. En die kon er toch prima op rijden.
Ik denk dat het allemaal wel wat meevalt met Formidable.
3 jarige hengsten rijden is bijna een vak apart, die doen inderdaad wel eens gekke dingen.
De hengst was dit voorjaar echt prima braaf.

Dees schreef:Nou sorry hoor, maar die JS dekt helemaal niets.
En hij zou het toch gaan worden als dekhengst? Hij is niet eens aangeboden voor het verrichtingenonderzoek.
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... kopen.html
Over de rest van je insinuaties.... Hoe gaat het met je eigen "dekhengst", Janderegelaa?
Was het dekgeld niet 50 euro?
. En inderdaad 50 euro per inseminatie. Maar niet gekeurd terwijl de hengstenhouder al wel had ingevroren. Was gewoon een leuke grap die ook nog eens goed uitgepakt heeft.Dees schreef:Ik zou me niet zo druk maken om Forty, Jan, want die hengst loopt telkens bovenaan in de sport dus zo heel slecht zal hij niet zijn.
Een goedkeuring bij NRPS krijg je echt niet bij het kopen van een pakje boter: een hengst die niet goed is laten ze daar absoluut staan. Forty is daar goedgekeurd voordat de prestaties kwamen.
Ik kan me voorstellen dat eigenaren hun paard niet 100 dagen aan het onderzoek van KWPN toevertrouwen.