Exterieur veulen beoordelen aub

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:55

Ik heb er eigenlijk niet zo veel verstand van,, maar vind haar er wel erg vrolijk en nieuwsgierig uit zien!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 19:57

Goed,, aangezien weinig mensen hier grote fouten in zien, is het besluit gemaakt en komt zij eind dit jaar naar ons ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:58

Volgens mij is het ivm groeispurten, etc. het beste om een jong dier te beoordelen met 3 weken, 3 maanden en 3 jaar. Daar tussen is de kans erg groot dat het beeld vertekent door de groeispurten. Met 3 weken weer een foto plaatsen en dan liefst van een ontspannen staand veulen, want op beide foto's staat ze nu niet in een voor haar neutrale/natuurlijke houding en dan lijkt er snel wat uit verhouding.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:59

kellykeuhh, aangezien je je beslissing gemaakt hebt mogen wij dan meer weten ? het hoe en / of wat?

kellykeuhh

Re: Exterieur veulen beoordelen aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 20:01

Volgende week teken ik de verkoopovereenkomst (ik woon namelijk 2 uur rijden en begin recent met mijn serie nachtwerk) Dan zal ik een uitgebreid topic openen!

(voor de écht nieuwsgierigen wil ik altijd wel een pb'tje doen met de info! ;) )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:02

Ik zou beginnen met een goede ontspannen standfoto.
Dan na 3 weken nog 1.
Zo valt er niet echt iets over te zeggen.
Dus om het oordeel van bokkers te gebruiken in je koop beslissing op badis van een onhandig gekozen foto moment is nogal bijzonder.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:03

Graag :j Ik ben nieuwsgierig :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:04

Was net te laat om een reactie te typen... :+
Is het een curlietje ? Soooo cute <3 Ik wil graag pb :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:07

kellykeuhh schreef:
Goed,, aangezien weinig mensen hier grote fouten in zien, is het besluit gemaakt en komt zij eind dit jaar naar ons ;)

Ik mag toch hopen dat onze reacties hiertoe niet de doorslag hebben gegeven, want zoals gezegd is het een hele slechte foto en is het veulen nog erg jong.

Persoonlijk zou ik de knoop nog niet doorgehakt hebben, en even afgewacht hebben. Een veel te korte en stijle hals en zo'n stijle schouder (als ze in het echt ook zo zijn) bevorderen de geschiktheid als rijdier nou niet bepaald.

Waarom niet gewoon even wachten tot een week of 3, dan heb je een veel beter beeld?

petraaken

Re: Exterieur veulen beoordelen aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 06:30

Aangezien de foto's verwijderd zijn heeft dit topic geen nut meer en wordt het op slot gezet.