Welke hengst voor mijn Sandreo x Houston merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:59

GJ9 schreef:
janderegelaa schreef:
Ik heb het meer dan eens gedaan zelfs.

En haalden alle paarden die door het kwpn als rechthoeksmodel omschreven waren het ook daadwerkelijk?

Zonder uitzondering zelfs.

Gelderse paarden mogen wat vierkanter zijn hè;-)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 05:50

janderegelaa schreef:
Zonder uitzondering zelfs.

Gelderse paarden mogen wat vierkanter zijn hè;-)

Oh dat vind ik echt heel bijzonder. Of we meten verschillend of we hebben verschillende populaties gemeten.

Nee dat Geldersen korter mogen zijn is van vroeger. We willen graag een langgelijnd paard. En aangezien er vaak geen hoge spillepoten onder zitten zijn ze juist naar verhouding langer vergeleken met een hoogbenig dressuurpaard.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 06:12

Jouw merrie ken ik en ook de moeder en andere nakomelingen daarvan.
Zou blijven bij een braaf karakter maar alleen naar werklust kijken bij de hengst.

Merrie komt uit een mooie predikaatrijke foklijn en ondanks het ontbreken van een predikaat voor haarzelf kan je hier een goed veulen uit fokken.

Zou inderdaad eens kijken naar Duitse hengsten.

Lante

Re: Welke hengst voor mijn Sandreo x Houston merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 06:36

Spielberg vind ik een uitstekende optie. Voegt maat toe, lengte en functionele bewegers. Geen voorbeen wapperaars (gelukkig). En fijne, werkwillige karakters. Ik zou indd sowieso voor Duits bloed kiezen. Karakters zijn goed, maar wel werklustig en zijn gefokt als rijpaard en niet als hete grootlopers die zich niet tot nauwelijks laten sluiten in verzameling.

Elisa202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 16:45

Hoe zit het eigenlijk met inteelt? Van een aantal hengsten die zijn genoemd zie ik bijvoorbeeld Flemming of Sandro Hit terug. Of hier hier bijna niet meer aan te ontkomen binnen het KWPN? Hierbij nog een foto van haar in draf, je ziet hier inderdaad goed dat ze wat neerwaarts gebouwd is.

Afbeelding

Elisa202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 16:53

Lante schreef:
Spielberg vind ik een uitstekende optie. Voegt maat toe, lengte en functionele bewegers. Geen voorbeen wapperaars (gelukkig). En fijne, werkwillige karakters. Ik zou indd sowieso voor Duits bloed kiezen. Karakters zijn goed, maar wel werklustig en zijn gefokt als rijpaard en niet als hete grootlopers die zich niet tot nauwelijks laten sluiten in verzameling.

Is het dan geen probleem dat Sandro Hit zo dichtbij zit in de bloedlijn?

Elisa202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 16:55

chinou schreef:
Jouw merrie ken ik en ook de moeder en andere nakomelingen daarvan.
Zou blijven bij een braaf karakter maar alleen naar werklust kijken bij de hengst.

Merrie komt uit een mooie predikaatrijke foklijn en ondanks het ontbreken van een predikaat voor haarzelf kan je hier een goed veulen uit fokken.

Zou inderdaad eens kijken naar Duitse hengsten.

Wat leuk! Dat brave karakter is inderdaad super fijn. Nooit problemen op vreemd terrein of bij het in en uit laden. Werklust zou ze wat meer mogen hebben.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:45

Lijnenteelt heet dat. Dat is een keuze. ;)

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:40

Zelf vind ik Chippendale een fijne hengst. Relaxed en toch fijn actief doorbewegen.
Mooie bergopwaartse hengst, tenminste de keer dat ik hem bij een hengstenshow gezien heb.

Elisa202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 21:23

Lante schreef:
Lijnenteelt heet dat. Dat is een keuze. ;)

hihi die term zocht ik :)