Joolien schreef:Dat vraag ik me eigenlijk af. Ik zie per jaar tientallen mini-veulentjes met de meest specaculaire kleurtjes voorbij komen. Drogen leuk op, gaan naar de keuring, en dan? Wat wordt er dan mee gedaan? Weer mee fokken? Beetje naar zitten staren in dat weiland?
Ik heb het gevoel dat er een lichtelijk overschot aan dit soort pony's komt, daarnaast wordt er zonder blikken of blozen bewust inteelt gefokt, wat de kans op ziektes ook weer groter maakt.
Vertel mij nou eens, waarom fokken wij dit soort paardjes?
heerlijk om er maar een beetje naar te zitten starten in m'n weiland.

waar moet ik anders naar kijken ?
Buiten dat staren geniet ik er ook van om er mee te mennen , en eerlijk ... ik reed volop paard .. had grote paarden maar m'n kleintjes doen echt niet onder voor de grote. In geen enkel opzicht.
Ik vraag me juist altijd af waarom er zo minachtend over mini's gedaan word door mensen die niet zo veel met klein hebben ?

want na de eerste merrie moest er een vriendinnetje bij en toen een hengst, maar die moest ook een vriendje, nu heb ik dus 4 mini's , ze zijn allemaal stamboek opgenomen en goedgekeurd, ze zijn mijn vriendjes, ik speel en tuttel met ze, maar ga ook soms naar een show of keuring, en ja ook hier worden er soms veulens geboren, met zorg uitgezochte combi's gemaakt, mijn hengst heb ik laten testen op dwerg gen en draagt ze gelukkig niet, wat ik verder nog doe? genieten!! gewoon zitten kijken naar de veulens die spelen, of de merries die grazen, heerlijk!

)