Welke hengst bij zenuwachtige merrie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:50

Dat dacht ik dus ook marjolein. Die NRPS-ers dekken al niet zo veel en zeker niet als ze de verrichtingen nog niet hebben gelopen Dan is invriezen niet zo heel rendabel
Maar misschien waren ze inderdaad gek genoeg Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:07

ey gomir,

de merrie waar ik het over heb staat op manege bruin...
rijd je daar misschien zelf ook/heb je daar gereden?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:41

Ik heb daar altijd gereden en mijn eerste pony heeft daar gestaan(tot eind 1998). Daarna ben ik naar Tesselaar gegaan, heb een tijdje mijn tweede pony en later een paard in Ewijcksluis gehad en nu hebben we een eigen stukje in Den Helder Bevalt echt super

Maar ik kom nog weleens bij Bruin. Ben er vrijdag nog geweest om een cadeautje voor Flair te brengen. Jan Bruin kende me zelfs nog en dat nog wel in het donker op het erf *LOL*

Ik ken die merrie trouwens niet, misschien als ik de naam van de eigenaar hoor Verward De meeste paarden daar ken ik niet bij naam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:43

Eigenaar staat nog niet zo lang bij Bruin, hebben altijd bij Noot gestaan ( als ik het goed heb hoor, woon hier ook nog maar 3,5 mnd. )
Paardje heet [***], eigenaresse Leonoor Slot...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:48

Nu weet ik welk paard je bedoeld

Ik zal er eens over nadenken, met een beeld van de merrie voor je is het toch al makkelijker zoeken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:51

Haha , oke dan!
Ohw jah, mijn budget voor dekgeld is maximaal 600 euro.
(is wel een belangrijk gegeven denk ik)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:00

Dan vallen er inderdaad al een hoop hengsten af.

Hebben jullie bezwaar tegen een hengst die natuurlijk dekt Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:02

Ehm hebben we het nog niet over gehad, het is wel een probleem om met de merrie ( ver ) te reizen. Dus K.I. is in principe makkelijker als de veearts/inseminator langs kan komen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:04

We praten wel even via pb verder, anders dwalen we zo af Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 08:39

chantal1"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ben je nou gewoon aan het aanwijzen uit boekjes ofzo?
En wat dan nog, ze mag het toch vragen. En wij kunnen evt. toch zeggen wat we er van vinden. Ze zegt zelf al dat ze niet zo thuis is in de fokkerij. Iemand mag toch een kans hebben om wat te leren?
[/quote]
Een ieder is vrij om te vragen,
maar zelf je eerst eens iets verdiepen in hengsten is wellicht verstandiger. Al is het alleen maar op Bokt.
Als je hier op D Day zoekt weet ik zeker dat je iets vind over het feit dat hij klein fokt, dan is het niet zo slim om hem te opperen als je zegt dat je juist een dier met maat zou willen fokken.

600 euro dekgeld is trouwens erg weinig deze tijd, als je binnen het KWPN wil blijven wordt je keuze al enorm beperkt, waarschijnlijk tot een stuk of 10. Een Equador is bijvoorbeeld niet duur. Verder wil het 1e jaar van de jonge hengsten nog wel eens voordelig zijn, ik meen dat de jonge Cabochon x Cocktail van afgelopen ook rond die prijsklasse zat. Wellicht dat die dit seizoen al meer moet kosten.
Verkijk je ook niet op dierenarts kosten die komen kijken bij de begeleiding.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:56

Als je groter wilt fokken maar toch een min of meer allround paard met een rustig en koel karakter is Sultano misschien een optie en in 2003 was het dekgeld 600 euro. Ikzelf heb een Sultano en ben dik tevreden over het resultaat.