Ouders onbekend, ras(sen) achterhalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:06

Het gaat er toch ook niet om dat je er iets in de toekomst mee kan? Het is gewoon leuk om te weten, meer niet, punt.

Sammert, wat een mooi dier zeg! Mooi kleurtje ook. <3

Loei

Re: Ouders onbekend, ras(sen) achterhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:09

Ik zit dus in het zelfde schuitje. De ouders van mijn pony's zijn beide onbekend. Zou ik hier mijn foto's mogen plaatsen voor ideetjes?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:24

Leuk dier, maar als ik mijn geld in mag zetten.. Fjord of haflinger. Wellicht niet als ouder, maar wel zeker als grootouder. Een ras uitsluiten vanwege karakter is niet erg verstandig. Het is vooral de korte nek, het stevige, het iets grote hoofd dat wijst naar de fjord. Op de tweede plek de haflinger, eigenlijk vanwege het ronde kontje :) (imo)

Datmaal new forest dat voor de kleur heeft gezorgd. (Al is dat gebaseerd op wat jij zegt.)

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 16:28

Loei schreef:
Ik zit dus in het zelfde schuitje. De ouders van mijn pony's zijn beide onbekend. Zou ik hier mijn foto's mogen plaatsen voor ideetjes?

Jahoor, dat mag!

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:14

Top!!

Hier Flamingo, een palomino van 149cm en net 7 jaar. Beide ouders onbekend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier Sunshine, een cremello van 1,46 en net 4 jaar. Sun is een veulen van Flamingo, waarvan vader onbekend is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en samen.

Afbeelding

Iemand een idee welke rassen hier doorheen kunnen zitten?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:21

Sammie schreef:
Leuk dier, maar als ik mijn geld in mag zetten.. Fjord of haflinger. Wellicht niet als ouder, maar wel zeker als grootouder. Een ras uitsluiten vanwege karakter is niet erg verstandig. Het is vooral de korte nek, het stevige, het iets grote hoofd dat wijst naar de fjord. Op de tweede plek de haflinger, eigenlijk vanwege het ronde kontje :) (imo)

Datmaal new forest dat voor de kleur heeft gezorgd. (Al is dat gebaseerd op wat jij zegt.)

:j De korte hals en de ronde kont en beetje de brede borst van het paard baseer ik ook de haflinger (of inderdaad fjord) op. Ik vind het hoofd te fijn voor een haf maar dat kan natuurlijk weer een mooie mengeling zijn van het andere ras wat er door zit.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:37

Ik kom dit topic weer even om hoog schieten ...
Ben namelijk zelf ook heel benieuwd naar de ras kruising van mijn pony, oude eigenaar weet niks (die heeft hem als 3 jarige gekocht bij een handelaar).
Nu ben ik wel echt aan het twijfelen, dat als straks mijn laatste deel van mijn vakantie geld (december) er is, om zo'n test te bestellen (al moet ik nog even wat meer research doen).
Waarom?

1. Omdat ik graag wil weten welke rassen er in mijn pony zit! (Deels is wel te zeggen, maar 100% weet je het nooit)
2. Omdat ik afgelopen 2 jaar wedstrijden heb gereden en als halve koudbloed, zoals we hem nu noemen, bij de ene koudbloeden wedstrijd wel geaccepteerd worden en bij de andere niet, omdat ze er te weinig koudbloed in vinden zitten.

Dus wie weet kom ik hier over een half jaartje nog op terug.

Hannesqueeny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:44

Ik wil ook graag weten wat voor ras mijn pony is, ik wil wedstrijden gaan doen en we moeten daarbij invullen wat voor ras het is. Daarom wil ik t weten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:47

Hannesqueeny schreef:
Ik wil ook graag weten wat voor ras mijn pony is, ik wil wedstrijden gaan doen en we moeten daarbij invullen wat voor ras het is. Daarom wil ik t weten.

Gewoon "Kruising" invullen? :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:14

Ik zou bijna denken Fjord x Haflinger of Fjord x NF of Haflinger x NF. Ik ken genoeg pittige Haflingers, dus zou niet verbaasd zijn als daar ook wat van in zit.