Ik heb het nu zo'n 2 jaar geleden ook gedaan. Mijn ruin was toen 17 en ik wilde ook een jong paard erbij voor als mijn oudere paard wat zou mankeren of zou overlijden en niet dat ik dan op zoek moest naar een ander paard.
Ik kwam toen een super gaaf veulen tegen en heb hem ook gekocht. Hij is nu alweer 2 en heb geen seconde spijt gehad dat ik hem heb gekocht. Ook ik heb mijn twijfels gehad of ik hem wel op kon voeden en of we later nog dezelfde klik zouden hebben en of het straks onder het zadel goed zal gaan, maar tot nu toe is alles 100% meegevallen.
Hij is mijn soulmate en we voelen elkaar prima aan. De band die we hebben is goud waard en dat vind ik echt heel fijn
.In mijn omgeving hebben ook genoeg mensen gezegd dat het een risico is om een veulen te kopen omdat hij in die 3 jaar nog van alles kan krijgen, maar goed, een paard van 4 of 5 kan ook een week nadat je hem gekocht hebt een ongeluk krijgen/ziek worden etc.
Edit: mijn ruin is inmiddels 19 en is nog lekker fit, dus we rijden nog vrolijk rond