RaafSmits schreef:Ik vind het raar dat iemand "rechten "zou hebben door het betalen van 20/25 euro p/m aan iemand die zijn pony aanbied als "verzorgpony "
Wettelijk geen rechten idd, maar emotioneel is het wat anders. Ik heb ook wel verzorgers gehad, en daarmee sprak ik dagen af. Als ik op zondag wilde rijden, dan deed ik dat. Als zij op zondag ook wilden, dan hadden ze soms dus pech (maar vaak liet ik ze ook wel gaan, ik was immers dankbaar dat ze mijn paard aandacht gaven als ik zelf niet kon).
Maar als ik ze laat betalen, vind ik, dat ze recht hebben op een x aantal dagen per week. Als ik dan zelf een week vrij ben, vis ik dus zelf naast het net.
Wat ik altijd afsprak was: je mag mijn paard en mijn spullen gebruiken, op voorwaarde dat je je aan mijn regels (met betrekking tot omgang en training) houdt. Spullen die je stuk maakt moet je vergoeden. Je mag altijd komen, alleen niet rijden als ik zelf al gereden heb. Alle (medische) kosten voor het paard zijn voor mjj, als je zelf spullen wil aanschaffen blijven die van jou ( en als ik die stuk maak vergoed ik ze).
Verzekering technisch was dit ook makkelijker, omdat ik oa een minderjarige bijrijder heb gehad. Ik heb me laten vertellen dat wanneer zij mij zou betalen ik een dienst zou leveren en ik aansprakelijk zou kunnen worden gesteld voor letsel wat mijn paard haar zou toebrengen.
Maar goed, ik hou zelf graag een flinke vinger in de pap, dus ik heb mensen nooit laten betalen. Dan ben ik ze ook niets verschuldigd als ik om bepaalde redenen niet meer wil dat ze komen.
Bovendien zijn de onderhoudskosten van mijn paard zo laag, dat ze al bij een laag bedrag voor meer dan 50% voorzien in de kosten van het onderhoud van mijn paard, waardoor ze voor de wet de eigenaar zouden zijn? Nah;)
Eigenlijk had ik die mensen moeten betalen, zij hielpen mij (soms) meer dan ik hen. Alleen jammer dat ze geen van allen te vertrouwen waren en daarom heb ik geen bijrijders meer voor mijn paard. Ze werkt graag, maar werd alleen maar ongelukkig van de bijrijders die ik had. Ze leken zo aardig en leuk, maar achter mijn rug om mepten ze mijn paard in elkaar.