Kennismaking met PRE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_DG

Re: Kennismaking met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 12:26

Bedankt Pandora2, wat ontzettend leuk! Als ik in de buurt ben....:D

Ik heb zojuist Fincalinda gecontact! Ben benieuwd!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:17

Macchiato schreef:
Is een PRE eigenlijk qua gangwerk wel geschikt voor iemand met lage rugpijn? Ik kan uren op IJslanders rijden zonder noemenswaardige problemen. Maar vraag mij af hoe de gangen van PRE's ervaren worden en of het mogelijk is om prettig te rijden op een PRE met een dergelijke blessure?

Ik heb eem chronische pijn aandoening (ook rugpijn etx) maar kan met een PRE een heel eind rijden, ze bewegen vaak heel soepel en zonder echte schokken is mijn ervaring

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:24

Ik heb je een pb terug gestuurd. Mijn PRE komt bij de Ypenburghoeve vandaan. Ook een zeer betrouwbaar adres. De mijne is een mak schaap, zeer braaf. Nergens bang voor, denk aan vrachtwagens ed. Wel heel gevoelig, lichaamstaal ed. Soms wat sensibel met rijden, vooral als hij iets niet snapt. Een heerlijk eerlijk, grappig, ondeugend boeffie. Ik wil niks anders meer!

Dominique_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 08:58

Hoi allemaal,

Een kleine update!

Ik heb contact opgenomen met Leandra Theunissen, we gaan een afspraak maken voor een kennismakings workshop. De manier waarop zij haar werkwijze omschrijft, spreekt mij dusdanig aan dat ik niet uitsluit om ook bij haar een PRE aan te schaffen. De prijzen zijn ook reëel.

Tevens heb ik Linda gesproken van Fincalinda, ook daar ga ik nog kennis maken.

Alenthe05 en ik proberen ook nog een datum overeen te komen! ;-)

Bedankt tot zover!

Groet,
Dominique

Rosalie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:08

Wat fijn om zo'n topic tegen te komen. Ik ben zelf nog niet zo ver (aanschaf op z'n vroegst over een flink aantal jaar), maar ben ook zeer geboeid door het ras en zou ook graag eens kennis maken. Met gevolg dat de kennismakingsworkshop van Leandra Theunissen al een jaar tussen mijn bookmarks staat om ooit eens te gaan doen. Ik hoop dat je je ervaringen blijft delen, leuk om te lezen en vooral ook leerzaam!

j_vdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 00:15

Ook ik wil graag even volgen omdat ik zelf ook mijn zoektocht naar een pre gestart ben.

Ben erg benieuwd waar jullie je paardjes vandaan hebben.

Als mensen nog stallen hebben waar je juist NIET naar toe moet gaan hoor ik het ook graag.

Ik ga morgen kijken bij de stal in Zwolle. Zal ik even laten weten hoe mijn indruk daar geweest is?

Dominique_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 06:34

j_vdm schreef:
Ook ik wil graag even volgen omdat ik zelf ook mijn zoektocht naar een pre gestart ben.

Als mensen nog stallen hebben waar je juist NIET naar toe moet gaan hoor ik het ook graag.

Ik ga morgen kijken bij de stal in Zwolle. Zal ik even laten weten hoe mijn indruk daar geweest is?

Succes en we horen het graag!

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:26

Dominique_DG schreef:
j_vdm schreef:

Succes en we horen het graag!

En, hoe was het?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:59

Leuk topic, hoe was het? :)

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:31

Zoals beloofd, alhoewel het even heeft geduurd, een update!! Even vanaf het begin, maar ik zal alvast verklappen dat ik mijn 'droom' PRE heb gevonden!! <3

Op aanraden van diverse Bokkers een bezoek gebracht aan Finca Linda in Lieren (nabij Apeldoorn). Gebeld, uitgelegd dat ik graag kennis wilde maken met het ras en Linda gaf direct aan; 'van harte welkom, kom maar langs!'. Zo gezegd zo gedaan.

Op een mooie zondagmiddag kennis gemaakt met Linda en haar paarden. Ze heeft allerlei knapperds staan, van 2 tot 9 jaar, merrie of hengst. Allemaal stuk voor stuk netjes opgevoed, heerlijk in de omgang en duidelijk lekker in hun vel. Mooi om te zien wat de 'basis' van die paarden is, dat koopt (potentieel) toch veel fijner dan dat je niet weet wat er in het verleden met een paard is gebeurd/het heeft gestaan. Daarnaast had ik meteen al
door dat Linda een vakvrouw is en heel bewust en paardvriendelijk te werk gaat. Super stekje daar dus! Direct al een positief gevoel.

Even het land in gelopen en er kwam direct een knappe 7-jarige bruine dame naar mij toe. En ze ging niet meer weg :D, ze bleef gezellig plakken bij me. Volgens Linda zoekt de PRE zijn 'baasje' uit en niet andersom, dus met haar zou ik gaan kennis maken. Rondje met haar gelopen, aan de longe, op stal gezet, wat geborsteld, kennis gemaakt en Linda vertelde ondertussen e.e.a over het ras.

Tja, kom je kennis maken met het ras....en word je gewoon compleet verliefd!! Die middag weer naar huis, niet kunnen slapen zo verliefd, kriebels in mijn buik en constant aan die leuke merrie denken. Volgens mijn vriend leek ik wel verliefde 15-jarige puber. Een week later, roze bril af? Nee hoor, nog steeds verliefd.
En dan? Ervoor gaan natuurlijk!!

Wegens een behoorlijke tegenslag die ik ik vorige week kreeg, kan ik niet direct tot een koop overgaan, maar hebben we besproken dat ik haar 'lease' voor de komende periode totdat ik het voor elkaar heb om de koop rond te maken. We kunnen nu samen mooi kennis maken en het gevoel wat ik direct had, wordt alleen maar meer bevestigd: zij wordt mijn maatje, het paard met wie ik samen een heerlijke tijd tegemoet wil gaan. Onder begeleiding van Linda, ontwikkelen we ons samen en hebben we op dit moment al heel veel plezier met elkaar.

Straks, wanneer ik haar hopelijk echt kan overnemen, kan ik in ieder geval bij Finca Linda blijven staan, ik bof dat er twee boxen vrij zijn! (Dus als iemand nog interesse heeft....aan te raden!!). Linda geeft tevens les, dus we kunnen ons blijven ontwikkelen samen. Daarnaast kijk ik graag naar Linda wanneer zij met haar waanzinnig mooie hengsten aan de slag gaat, dus ik kan me geen beter plekje wensen! :+

Voor degene die nog op zoek is naar zijn of haar droom PRE, ik kan een bezoek aan Finca Linda van harte aanbevelen. Paarden staan er heerlijk, worden netjes en met zorg en liefde opgevoed en de eigenaresse kent de paarden door en door, mede door eigen fok. Echt een aanrader dus!!

Betreft het ras, ik kan alleen maar zeggen dat ik tot nu toe alleen maar mooie eigenschappen ben tegen gekomen. Aanhankelijk, ze geven je echt het 'samen gevoel', graag voor je willen werken, betrouwbaar, als het even spannend is zoeken ze je op, even gerustellen en het is direct goed. Prachtig mooi karakter!

Bedankt voor het volgen van mijn zoektocht, die wat sneller ten einde is dan ik had verwacht! :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:01

Ah kijk...gefeliciteerd ! *\o/* Veel plezier met je nieuwe aanwinst !
Enne...beeldmateriaal ? :o

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:12

Pandora2 schreef:
Ah kijk...gefeliciteerd ! *\o/* Veel plezier met je nieuwe aanwinst !
Enne...beeldmateriaal ? :o

Komt er zsm aan! Even wat knappe plaatjes maken, ze wijkt nog geen seconde van me af, dus dat fotografeert zo lastig haha. Plakpaard, echt een knuffelkont!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:13

:D Ken dat ! En als je dan nog rond de schoft gaat krabbelen, ben je helemaal enkele uurtjes zoet :z

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:16

Pandora2 schreef:
:D Ken dat ! En als je dan nog rond de schoft gaat krabbelen, ben je helemaal enkele uurtjes zoet :z

Haha ja!

Ik heb nu vakantie en ben er van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat. Mijn vriend grapt steeds dat ik op 'ponykamp' ben en als hij vraagt wat ik dan de hele dag doe: 'knuffelen'. :+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:23

Wat een leuke wending heeft je zoektocht gekregen. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe liefde! :D

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:42

Sammyoo schreef:
Wat een leuke wending heeft je zoektocht gekregen. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe liefde! :D

Bedankt!! :o

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:26

Wat leuk dat je bij Linda een paard heb gevonden! Je kon t niet beter treffen :j

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:34

Ivonka schreef:
Wat leuk dat je bij Linda een paard heb gevonden! Je kon t niet beter treffen :j

Helemaal mee eens! :j
Ook een bekende van Linda dus ;-)

Edit; even in je profiel gespiekt en ik zie de link met Linda direct. Vereniging van het Spaanse paard? Leuk!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:40

Ja ik heb het geluk Linda en Erik persoonlijk te kennen... top mensen!
Kom der ook wel eens op stal om te shooten :)

PS mijn avatar is 1 van hun knabstruppers :D

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:21

Wat leuk!! Vind het naast de paarden, ook erg fijn bij Erik en Linda. Hele lieve, leuke en gezellige mensen!

Het paard dacht ik al te herkennen, super!

Wellicht maken we eens kennis!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:02

Hey! Ik las je pb, super leuk voor je! Weet je wat nog leuker is dat mijn paard daar heel dichtbij staat. We kunnen, tenminste als jij dat leuk vind, snel een rit maken. Mijne is schaapmak zoals ik je al vertelde. Alleen ben ik even zadelloos, dat is het enige nadeel.... hun korte ruggetjes. Volgende week komt de zadelmaker.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:31

Alenthe05 schreef:
Hey! Ik las je pb, super leuk voor je! Weet je wat nog leuker is dat mijn paard daar heel dichtbij staat. We kunnen, tenminste als jij dat leuk vind, snel een rit maken. Mijne is schaapmak zoals ik je al vertelde. Alleen ben ik even zadelloos, dat is het enige nadeel.... hun korte ruggetjes. Volgende week komt de zadelmaker.

Hoi! Wat leuk en heel gezellig lijkt me!

Ze moet weer even wennen aan een ruiter (tijd lang stilgestaan) op haar rug, dus we beginnen rustig in de bak. Hoop over een maandje lekker naar buiten te kunnen.

Succes met de zoektocht naar een zadel! We houden contact!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:05

Wat fijn dat je een leuke merrie gevonden hebt! :D Veel succes met haar, ik hoop echt dat je haar heel snel kan kopen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:12

Ik snap 1 ding niet? Vols mij bestaan er 2 accounts van de ts? Maar ze vraagt aan zichzelf hoe het was?
:+

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:59

Joolien schreef:
Ik snap 1 ding niet? Vols mij bestaan er 2 accounts van de ts? Maar ze vraagt aan zichzelf hoe het was?
:+

Hoi! Heel verwarrend, ik weet het ;-)
Maar ik vroeg aan een ander hoe haar bezichtiging was, dat weer wel haha.

Even off-topic: Ik had een account jaaaaaren geleden, inmiddels ander e-mailadres ed en had er niet bij stilgestaan dat ik niet 'zomaar' een nieuw account mocht aanmaken. Dus mijn oude en huidige account zijn gekoppeld. :+