Advertentie: een fijne plek met andere Ijslandse paarden....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daisyjazz

Re: Advertentie: een fijne plek met andere Ijslandse paarden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:15

Ik snap waar de eis vandaan komt, voor veel mensen heeft het ook iets te maken met zoals ik het noem: discriminatie .. want geloof mij IJslanders kunnen het onwijs goed hoor hahaha. ik merk dat bij die van mezelf(die overigens bij een haflinger en shets staat ) maar hij geeft sterk de voorkeur aan een andere IJslander. Waar dat aan ligt joost mag het weten. Veel IJslanders zijn niet gewend aan andere paarden dan IJslanders. Tuurlijk kunnen ze hier aan wennen, maar ik ben er zeker van dan sommige IJslanders niet gelukkig zijn bij paarden van een ander ras. Dat kan voor de eigenaar misschien een reden zijn te zeggen dat het een must is om bij andere IJslanders te staan met daarbij het eerder genoemde sobere onderhoud. Daarbij ken ik genoeg mensen die hun IJslander zeker wel verkopen aan iemand zonder ervaring. Ben je echt serieus opzoek naar een IJslander kunt u mij een bericht sturen dan kan ik u wat tips geven om te zoeken naar u perfecte paard.

Ik wil btw nog even zeggen dat ik me niet aangesproken voel door de bovengenoemde nog al wat gooi alles op een hoop opmerking. IJslandervolk zoals je dat wil noemen is over het algemeen zeer down to earth. En vind absoluut niet netjes om zulke opmerkingen op internet te plaatsen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:55

Hier spreekt nog zo'n omhooggevallen trut }>
Ik zou het zelf niet eisen, ik zou wel willen weten hoe mijn paard gehouden gaat worden (ivm gras/voer etc) en hoe de leefomstandigheden zullen zijn.
Een vereiste zou ik het niet laten zijn, maar ook ik merk dat ijslanders elkaar toch altijd opzoeken. Als er geen andere ijslanders zijn, voldoet een ander paard ook prima denk ik...zolang ze maar gezelschap hebben

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 12:44

ik denk dat iedereen die een paard verkoopt, ongeacht ras, wil weten of het goed terecht komt. Ik heb voor mijn rasloos fel B-ponietje ook meerdere weggestuurd omdat ik zag dat ze niet met haar overweg konden.

Maar feit is: je hebt er niks meer over te vertellen als hij niet meer van jouw is. Dus, je kunt niet meer dan je best doen van te voren, maar achteraf kan het dan toch anders gebeuren als je zelf gezien had.

Ik heb dus geen andere IJslander, wel andere paarden als gezelschap. Als ik dus zoiets in de advertentie zie staan, haak ik dus al af, tenzij het echt een heel apart paard zou zijn (liefde op 1e gezicht).

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:53

Alja schreef:
mensen met ijslanders zijn gewoon onzettend omhoog gevallen en vinden hun paard ( ja want noem ze ook geen pony want dan mag je ook nooit meer komen!) het meest slimste dier dat er bestaat :+

Moet zeggen dat jij bij mij ook regelmatig met jou posts overkomt als ontzettend omhoog gevallen. En je bent niet verplicht je tussen IJslander volk te begeven he zelf heb ik echt een andere ervaring

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:58

Wat een gezellig topic <3

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:30

Vraag me nu toch ernstig af in welk hokje ik pas met én dressuurpaarden én ijslanders :')

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:43

LDRD schreef:
Vraag me nu toch ernstig af in welk hokje ik pas met én dressuurpaarden én ijslanders :')

Je hoeft niet in een hokje te passen toch? is maar in welk hokje je wilt of door sommige mensen ingepropt wordt :)

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:18

LDRD schreef:

en wat dan als je dressuur rijdt met je ijslander? pas je dan in het hokje ijsco of in het hokje dressuurprikker?

moet trouwens de eerste ruiter van een ijsco MET sporen of hulpteugel nog tegenkomen (of ik ben echt blind)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 15:23

Ailill schreef:
Wat een gezellig topic <3

Tja, zo was het topic ook niet bedoeld ;) . Ik wilde alleen maar weten waarom men die eis stelde: "alleen bij andere ijslanders".

Ik was ooit ook een mens met IJslander, maar dat is al weer 25-30 jaar geleden. Was een tiener en vond me niet een omhooggevallen persoon. Ik had 't net andersom: als ik met mijn Ijsco de les in kwam of mee naar wedstrijden ging van de ponyclub (dressuur en springen), dan keken de "omhooggevallen" dressuurruiters met papa's veel te duur betaalde dressuurknol }:) naar ons of we minderwaardig waren.
Ik mocht dan op dressuurgebied niet van ze winnen en letterlijk boven op de hindernis blijven vasthaken := , maar ik wed dat ik heel wat meer lol met mijn knol heb gehad dan hun. Lange buitenritten weer of geen weer, door de sneeuw berg op en af, zwemmen enz enz. Dat kon met hun tere paardjes natuurlijk niet; stel je voor dat ze zich blesseerden. Ik vertrouwde gewoon op de tredzekerheid van mijn paardje. Mijn rijvriendinnetjes (die overigens geen Ijslanders hadden) hadden gelukkig ook gewone, stevige ponies en deden gewoon met mij mee :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:01

Ik zou gewoon op de advertenties reageren en vermelden dat je wel ervaring hebt, maar momenteel geen ijslander maar wel andere sobere paardjes.

Mijn ijslander staat ook bij de paarden, hij is verreweg de kleinste uit de kudde.
Hij staat wel minder op het gras omdat grote paarden nu eenmaal meer nodig hebben, anders word hij veel te vet.

Verder is zijn beste vriendje een grote volbloed en speelt hij met zijn 1.34 ook met paarden van 1.80

Ik heb niet het idee dat hij ongelukkig is omdat hij geen mede IJslanders in zijn kudde heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:46

MarjanB schreef:
Enne ijslanders zijn gewoon eng voor andere paarden _/-\o_ Misschien willen ze andere mensen gewoon dit leed besparen

https://www.youtube.com/watch?v=BdGvPMp4VY4

hahaha := Dit hebben wij ook een keer gehad. Op buitenrit met vriendin, komen een ijslandertje tegen en haar paard draait gewoon om :+ De mijne bleef gewoon staan, (is gek op "kleine pony's", deze ijsco was best klein en mijn paard is 1,76 ;) )stonden met z'n 2en een beetje stom naar t paard van m'n vriendin te kijken _O-

Vond t wel een hele aparte reactie, geen idee waarom...?

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:03

Hier gemengde kudde: IJslander, Fjord en shet. Gaat prima, maar inderdaad is het wel lastig met voeren. Mijn Fjord wordt snel dik, maar mijn ijslander nog veel sneller. De Fjord moet toch gewoon meer eten dan ijs en ijs is dominant. Dus dat is best lastig. Ovrrigens zit er wel verschil in ijslanders qua obesitas aanleg. IJslanders worden toch vaak 24/7 in groepen gehouden en dat maakt dat veel verkopers het liefst zien dat hun ijslander in zo'n groep komen. Maar ik zou het niet als harde ijs stellen, wél de manier van houden.En IJslandermensen vind ik over het algemeen prima mensen, lekker no nonsense en ja ze hebben een tic....ze zijn ijslandergek, maar ach, andere paardengekken zijn in de ogen van de rest van de mensheid ook een beetje gestoord....

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:20

Hier een groep bestaande uit 2 ijslanders een fjord en een shetlander. De fjord lijdt aan vraatzucht en obesitas, de ijslanders en de shet eten juist mondjesmaat. De fjord eet ook 3 x zo snel als de anderen. Het valt me op dat de ijslanders elkaar altijd opzoeken en bij elkaar staan. Ze lijken elkaar ook veel beter te begrijpen dan de andere paarden.