Ouders niet in paspoort, laten doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:05

Batlow schreef:
Hoe bedoel je geen vol papier?

In de zin van dat de vader niet ggk is en je dus register B krijgt of vergelijkbaar.
Fokken kun je er ook niet mee, dus dan zou ik gewoon gaan voor een relatief goedkoop stamboek.

Batlow

Re: Ouders niet in paspoort, laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 09:13

Nee dat niet indd, heb er niet veel verstand van dus weet ook niet wat register b is....

Was is een relatief goedkoop stamboek?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:18

Ik weet niet wat de huidige prijzen zijn.
Gewoon even bellen of mailen.
Maar kwpn is waarschijnlijk het duurst.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 09:23

Ik heb nu het nrps dan gecontacteerd, ik las ook iets over AES? Eventueel dat ik die dan ook even contacteer. Ik wacht af wat de prijs bij nrps is en dan ga ik waarschijnlijk alles even vergelijken

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:47

Ik heb ook een merrie gehad die had een paspoort van een instantie die niet erkend was, dus over laten schrijven naar het nrps stamboek! Ook DNA laten testen omdat het een merrie was en leuke ouders had! Kostte mij toen rond se 300/400 euro volgens mij! Had ok DNA test en nieuw paspoort en lidmaatschap!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:36

AES heeft geen toestemming van RVO.nl om een Nederlands paspoort af te geven, het is geen Nederlands stamboek. Ik betwijfel daarom of ze toestemming hebben om een NL-paspoort te wijzigen. Lijkt me dan van niet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 12:24

Het is 61 euro per DNA onderzoek per paard, dus dat is totaal 183. Verdere kosten heeft ze nog niet gegeven, als die er nog bijkomen.

Edit: 50 euro om lid te worden, 16,50 adm kosten en 30,50 inschrijf kosten. Dit zal het dan moeten zijn! Dat is totaal €280,-

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:36

Maar wat is de meerwaarde om een ruin in het B-register te laten registreren met als vader een onbekende en niet goedgekeurde hengst?

Voor jezelf maakt het niets uit, want je hebt hem al. Voor de verkoop zal het ook geen wereld van verschil maken :n Mensen die waarde hechten aan de afstamming van een paard zijn over het algemeen toch niet op zoek naar een nakomeling van een niet goedgekeurde hengst.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:55

Dat zeg je gomir, maar het wel of niet hebben van een 'papier' maakt volgens mij een wereld van verschil bij verkoop. Al was het maar omdat wanneer je adverteert met "geen papier" bijna geen kop meer de moeite neemt om te komen kijken.

Al maakt het natuurlijk helemaal geen verschil meer zodra het dier 1.30m. rubrieken kan springen :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 13:00

Haha wacht maar, dat komt misschien nog wel }:)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:02

Maar een niet-gekeurde hengst geeft net zo weinig informatie over de verwachtingswaarde en evt erfelijke gebreken als een onbekende hengst...En dan gaat het ook nog eens om een ruin in dit geval dus dan doet het papier er in principe helemaal weinig toe.

Ik zou er zelf ook niet snel een zonder papier kopen, maar dat komt omdat ik ze meestal als veulen/jaarling aanschaf en dan ga je naast exterieur toch vooral op prestaties van de ouders af.