Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MaricoGraphy schreef:wat betreft het zo lang mogelijk hengst laten begrijp ik TS ergens wel.
Harley is gecastreerd nog voor hij 2 jaar werd. Maar nu mist hij eigenlijk bespiering in de borst waardoor hij er erg smal uitziet en waardoor mij vriendin twijfelt of harley over een jaar of 2 wel breed genoeg zal zijn voor mij als ruiter.
cobiie schreef:Zekerheid over hoogte of breedte krijg je nooit wanneer je een veulen koopt, zeker bij een papierloos dier.
Ik heb uit mijn merrielijn sommige hengsten op 2 jarige leeftijd en andere op 4 jarige leeftijd laten ruinen. Nooit een probleem ondervonden dat de jong geruinden "ieler" bleven dan de later geruinden. Als een merrielijn ze massa meegeeft dan krijgen ze dat hoe dan ook echt wel.
)WillBokkers schreef:KimD schreef:Maar dat extra's los je niet op met muesli, dan kun je beter bloed laten trekken en kijken waar hij tekort komt en gericht supplementen voeren.
Mee eens.
rapido schreef:ja maar dat het zielig is dat bedoel ik niet, dat is zielig inderdaad maar het dier heeft een deel van zijn opvoeding gemist en dat ga jij als mens niet op lossen! Daar gaat een professional zich al niet graag aan wagen.
Zo een paard heeft vaak al moeite met zich sociaal te gedragen tussen soort genoten.