Jullie mening over deze fjord!?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:45

Toen was hij nog hengst Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:47

Knipoog:D

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 20:00

Citaat:
ronnie heeft echt heel veel zwart hè? Wouw ik vind dat wel gaaf hoor.

Stoer he...het loopt echt enorm hoog zijn knieen op... OK dan!
Citaat:
Blijkbaar was het "publiek" niet zo onder de indruk, anders had hij wel meer merries gedekt en dus meer veulens gehad

Ook natuurlijk, maar ook de meeste veulens van hem behaalden toch niet echt geweldige punten....dat kreeg ik mee van beide vd Berg-en...
Citaat:
die hengst euh ruin ziet er echt stoer uit zeg!!

haha hier is hij nog op en top hengst...

Blijf er overigens bij dat ik het nog steeds jammer vind dat ik geen geld en tijd heb voor een fjordje (erbij), want anders had ik Ronnie wel willen hebben....

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:17

Yoline"]
[quote="Bella schreef:
Blijbaar dus een leukere fjord om te hebben dan mee te fokken...

Blijkbaar was het "publiek" niet zo onder de indruk, anders had hij wel meer merries gedekt en dus meer veulens gehad Knipoog
[/quote]
Moet eerlijk zeggen, ik was er geen fan van,... maar het is wel een particuliere hengst! En die krijgen (helaas) minder merries ter beschikking. OMdat er nog te veel mensen bij de 'plaatselijke' hengstenhouder gaan dekken en niet kijken naar de kwaliteiten en min-punten van hun merrie en daar een geschikte hengst bij zoeken

Aan de andere kant, hij heeft weinig kwaliteitspaarden gegeven, dus misschein wel goed dat hij niet opgenomen werd. Maar ja wat was de kwaliteit van de merries die hij ter dekking kreeg? Bloos! Ik heb ze (helaas) niet gezien.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:24

Wij hebben ook een Ronnie op stal, Zidane (merrie). Waren jullie nu ook in Heemstede?
Wist niet dat Ronnie geruind was, zonde. Heb je wel een 'uniek' veulen, er zijn er niet zoveel van Knipoog

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:55

leuk koppie heeft ie
op de foto's lijkt ie best groot voor een jaarling Lachen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:05

astridastrid schreef:
Wij hebben ook een Ronnie op stal, Zidane (merrie). Waren jullie nu ook in Heemstede?
Wist niet dat Ronnie geruind was, zonde. Heb je wel een 'uniek' veulen, er zijn er niet zoveel van Knipoog

zeker als je dan een merrie hebt en daar weer mee gaat fokken Knipoog

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 16:50

@ astridastrid --> Hej, nee we waren met hem in Oldeberkoop! Maar als je keer foto's hebt van Zidane zie ik ze graag!! Ben wel benieuwd hoe die Ronnies eruit komen te zien...

Hier was Zinnish een toevalstreffertje dat hij er zo goed uit is gekomen...we wisten absoluut niet hoe Noor fokte en qua bouw had ik ook niet zo'n beer verwacht, aangezien Noor geen buffel is en Ronnie nou ook niet zo erg. Mjah, we zullen komend jaar Timor proberen...zien wat dat wordt....

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:44

Fjordenmaniak"]
[quote="Yoline"][quote="Bella schreef:

Blijkbaar was het "publiek" niet zo onder de indruk, anders had hij wel meer merries gedekt en dus meer veulens gehad Knipoog
[/quote]
Moet eerlijk zeggen, ik was er geen fan van,... maar het is wel een particuliere hengst! En die krijgen (helaas) minder merries ter beschikking. OMdat er nog te veel mensen bij de 'plaatselijke' hengstenhouder gaan dekken en niet kijken naar de kwaliteiten en min-punten van hun merrie en daar een geschikte hengst bij zoeken .
[/quote]
Heb je enigszins wel gelijk in.
Maar als je naar bv. Lenngard kijkt: die heeft wél een boel merries gedekt (moet ook wel als-ie keur is Knipoog) en geeft dus ook wel kwaliteitspaarden (preferent). Dus het kán wel, maar dan moet je als hengsteneigenaar misschien wel meer reclame voor je hengst gaan maken.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 20:07

Het kan ook zeker wel! vd Berg heeft ehh had vier hengsten heeft nu nog 3 dekhengsten staan. Ronnie werd afgekeurd en dus geruind, maar de andere hengsten zijn redelijk succesvol en hier in de omgeving gaat bijna iedereen met fjord naar vd Berg om deze te laten dekken! (dat is dus makkelijkheid boven selectie)
Dus het is ook maar: hoeveel concurrentie heb je in je omgeving!!

Maar Janine (fjordenmaniak)....kun je meer vertellen over Ronnie zijn gangen!? Die heb ik helaas nooit mee gekregen Huilen ?.....of heb je ook geen idee!?

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:39

Wauw.Ziet er goed uit zeg.Hij is al groot,joh.
En dan al dat haar!!!Echt een poepie!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 08:29

Yoline"]
[quote="Bella schreef:

[/quote]

of te weinig gepromoot door hengstenhouder en stamboek, vindt zowizo dat dat te weinig gebeurd met jonge hengsten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:24

Vippie"]
[quote="Yoline"][quote="Bella schreef:

[/quote]

of te weinig gepromoot door hengstenhouder en stamboek, vindt zowizo dat dat te weinig gebeurd met jonge hengsten
[/quote]

Ik vind het altijd jammer dat je overal dezelfde foto's ziet van de hengsten, meer hoor je er eigenlijk niet over. Laatst was er toch zo'n IBOP voor hengsten? Jammer dat ze daar dan gaan foto's maken en in het boekje plaatsen... wij moeten het doen met zwart-wit foto's van 20 jaar oud Haha! Ik heb van Ronnie maar één foto gezien (die voor de kar). Natuurlijk is het wat anders als je in de fokkerij zit (heb een ruin), maar ik zou toch wel een soort voorselectie houden, en dan moet de foto je maar net aanspreken...
Van Zidane zal ik binnenkort foto's maken! Ze is echt super donker, wel mooi hoor!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:38

Mooie fjord joh!!! Echt heel gaaf beest! Vooral al dat zwarte is super mooi!

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:00

Ik was geen fan van zijn totale uitstraling (hoewel ik juist erg voor donker ga). Zijn gangen werk was redelijk tot goed meen ik te herinneren, wel wat zwaaien dacht ik. Maar hij is voor mij ook niet interessant voor de fokkerij ivm inteelt, mijn merrie is ook van Lenngard.
Ten 2e was ik ook niet zo gek op zijn moeder, die mag dan wel 2 of 3 keer NLkampioen geweest zijn... maar toch, iedereen zijn eigen smaak zo te zeggen.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:47

een Schatje vind ik hem nog een lekr jong ding

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 21:25

@ astrid --> ben ik wel helemaal met je eens dat je maar weinig foto's ziet. Sommigen vind ik op foto echt helemaal niks. Kijk er dan ook verder niet naar om, zag ik 'm in het echt....mmh heeft toch wel wat!!
Dat is wel erg jammer. Ook ronnie was ik erg benieuwd naar en toevallig stonden er foto's van Ronnie, Timor, Anton en Balony op fjorden.nl (emst)
En dat geeft toch best weer een andere kijk op de hengsten!

Bedankt trouwens namens de eigenaresse van het paardje, die was helemaal blij dat jullie 'm ook een schat vinden....heeft ze iig goede aankoop gedaan met de drachtige Noor...