Ik ben mijn exbevangen pony nu op aanraden van de dierenarts aan het bijvoeren met Speedibeet van pavo. Uit haar bloedonderzoek kwam niks afwijkends. Ik voer het nu 3 weken en heb wel het idee dat ze al wat begint aan te komen. Overigens gaat aankomen vrij langzaam. Olie werkt ook goed om ze wat voller te krijgen
stalnijmegen
Als het paard een ernstige bloedworminfectie heeft gehad ben je veel te ongeduldig. Hier moet je gewoon veel tijd voor uittrekken. Als je hem nu alleen maar vol gaat stoppen met voer werk je andere problemen in de hand. Geef het wat tijd, zeker een jaar.
VandeMol
Geplaatst: 31-05-15 08:15
Nu heb ik de ervaring met echt magere paarden uit Ierland na transport.... Over het algemeen moet je bedenken dat goed ruwvoer het beste is . Waar je brok ed bijvoerd kan geen ruwvoer zitten .
Hier krijgen de magere paarden onbeperkt ruwvoer en 1x daags bietenpulp(uiteraard geweekt ) met 1kg brok.
Het gaat niet snel het dikker worden , maar dat is ook niet goed voor ze als ze te snel aankomen.
1 paard van mij , Annabel , heeft ruim 2 jr geduurd voordat ik die goed op gewicht had...
Succes met alles !
rommulus
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-15 12:40
Na ruim een half jaar zie ik erg weinig groei het is er wel maar te weinig in mijn ogen .. Ik zie met vlagen nog steeds ribben. Ik ben nu weicht builder en nervo gaan bijvoeren. Om hem rustiger te houden en hem te helpen het voer ook echt op te nemen.